Cozy Grove (2021)

PC / Nintendo Switch / PlayStation 4 / Xbox One
Adventure / Simulation

Ontwikkeld door Spry Fox
Uitgegeven door Spry Fox en The Quantum Astrophysicists Guild

Welkom bij Cozy Grove, een lifesim-game over kamperen op een spookachtig, steeds veranderend eiland. Als spookscout dwaal je iedere dag door het bos op het eiland, waarbij je nieuwe geheimen ontdekt en de plaatselijke spoken helpt hun rust te vinden. Met een beetje tijd en een boel creativiteit breng je kleur en plezier terug naar Cozy Grove.

Leuk. Nog een lifesim.

En ook deze ziet er echt mooi uit, al is het blijkbaar van oorsprong een mobile game. Aanschaffen doe ik sowieso, hoewel niet op verschijningsdatum (volgende 'grote en lange titel' wordt of Rune Factory 5, Dikkie Dik gaat Golfen of Disco Elysium). Daarvoor ben ik nog even te druk met Story of Seasons en Littlewood.

En ergens jeukt het ook wel om deze maand met Wasteland 3 te beginnen.