Life is Strange: True Colors (2021)

PC / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Xbox One / Xbox Series X/S / Google Stadia / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Deck Nine
Uitgegeven door Square Enix

Alex Chen, een jonge vrouw die is opgegroeid in een pleeggezin, heeft een moeilijke jeugd gehad. Acht jaar na hun uit elkaar gaan, zoekt haar broer Gabe weer contact en moedigt haar aan om terug te keren naar het pittoreske bergstadje Haven Springs in Colorado. Daar aangekomen blijkt Gabe echter omgekomen bij een mysterieus ongeluk. Gebruik Alex' psychische en empathische krachten, waarmee ze sterke emoties kan lezen en manipuleren, om de waarheid achter Gabe's fatale ongeluk te ontrafelen.

• vanaf 10 september te koop voor de Google Stadia
  • vanaf 10 september te koop voor de PC
  • vanaf 10 september te koop voor de PlayStation 4
  • vanaf 10 september te koop voor de PlayStation 5
  • vanaf 10 september te koop voor de Xbox One
  • vanaf 10 september te koop voor de Xbox Series X/S

Bij Life is Strange 2:

Hm, die trailer van True Colors is wel pakkend moet ik zeggen. Ik ga dit toch maar even volgen. Ziet er veel interessanter uit dan met onze Mexicaanse broers uit deel 2.

Sowieso geef ik het wel een kans. Allicht. Maar aan de andere kant is het wel weer de developer van Before the Storm - met afstand de zwakste uit de hele reeks van deze games. (vond ik deel 2 toch een stuk interessanter zelf). Het heeft in ieder geval geen haast voor mij laat me het zo zeggen. Maar het blijft een genre dat ik erg graag speel dus dat doe ik dan wel weer - hoewel ik dan eerder geneigd ben om Dontnod's vorige game Twin Mirror eerst eens te spelen.

avatar van legian
De trailer ziet er inderdaad een stuk interessanter uit dan die van de vorige. Grafisch ook een duidelijke stap voorwaarts. Ik heb hier wel zin in. Ook wel benieuwd naar hoe remasters eruit gaan zien. Toevallig eindelijk LiS 2 gekocht in de sale, die ga ik in de komende maanden maar eens een kans geven.

avatar van Thomas83
Ergens begint de Life of Strange-serie als een parodie op zichzelf te voelen, maar het blijft toch intrigeren. Ik wil deel 2 nog altijd spelen, en ook deze ziet er interessant uit, ook al is het gemaakt door dezelfde ontwikkelaars als van Before the Storm, waar je na het kijken van wat trailers zelfs al kon zien dat er kwalitatief een stap terug werd gedaan.