Life is Strange: True Colors (2021)

PC / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Xbox One / Xbox Series X/S / Google Stadia / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Deck Nine
Uitgegeven door Square Enix

Alex Chen, een jonge vrouw die is opgegroeid in een pleeggezin, heeft een moeilijke jeugd gehad. Acht jaar na hun uit elkaar gaan, zoekt haar broer Gabe weer contact en moedigt haar aan om terug te keren naar het pittoreske bergstadje Haven Springs in Colorado. Daar aangekomen blijkt Gabe echter omgekomen bij een mysterieus ongeluk. Gebruik Alex' psychische en empathische krachten, waarmee ze sterke emoties kan lezen en manipuleren, om de waarheid achter Gabe's fatale ongeluk te ontrafelen.

Bij Life is Strange 2:

Hm, die trailer van True Colors is wel pakkend moet ik zeggen. Ik ga dit toch maar even volgen. Ziet er veel interessanter uit dan met onze Mexicaanse broers uit deel 2.

Sowieso geef ik het wel een kans. Allicht. Maar aan de andere kant is het wel weer de developer van Before the Storm - met afstand de zwakste uit de hele reeks van deze games. (vond ik deel 2 toch een stuk interessanter zelf). Het heeft in ieder geval geen haast voor mij laat me het zo zeggen. Maar het blijft een genre dat ik erg graag speel dus dat doe ik dan wel weer - hoewel ik dan eerder geneigd ben om Dontnod's vorige game Twin Mirror eerst eens te spelen.

avatar van legian
De trailer ziet er inderdaad een stuk interessanter uit dan die van de vorige. Grafisch ook een duidelijke stap voorwaarts. Ik heb hier wel zin in. Ook wel benieuwd naar hoe remasters eruit gaan zien. Toevallig eindelijk LiS 2 gekocht in de sale, die ga ik in de komende maanden maar eens een kans geven.

avatar van Thomas83
Ergens begint de Life of Strange-serie als een parodie op zichzelf te voelen, maar het blijft toch intrigeren. Ik wil deel 2 nog altijd spelen, en ook deze ziet er interessant uit, ook al is het gemaakt door dezelfde ontwikkelaars als van Before the Storm, waar je na het kijken van wat trailers zelfs al kon zien dat er kwalitatief een stap terug werd gedaan.

avatar van FlorisV
Ik was fan van het eerste deel en vond het tweede ook interessant genoeg. Maar hierna ben ik afgehaakt omdat het mij te politiek werd, op een vrij stompzinnige manier ook die totaal geen recht deed aan de realiteit. Dit nieuwste deel doet wederom het ergste vermoeden.

avatar van AdrievMer86
Dit is mijn ding, al moet ik wel zeggen dat het veel cutscene na cutscene is.
Maar dat is uiteindelijk niet waar het in deze game omgaat en uiteindelijk niet eens de gameplay.
Het gaat meer om de ervaring en de soort van ZEN momenten wat je krijgt in combinatie met echte emotionele gevoelens, vergelijkbaar met het echte leven.
Ik heb nog nooit de vorige Life is Strange game gespeeld en dus weet ik niet precies wat anders is.
Maar ik vind deze game geweldig vanwege het mezelf vaak echt rust geeft en voornamelijk vanwege mijn bipolaire stoornis.
Daarnaast heb je ook nog mini games zoals Arkanoid via arcade kasten in de game, net zoals met de yakuza games.
Daarnaast denk ik soms echt aan Shenmue vanwege de ZEN en rustige momenten.
Ben nog niet zo ver in de game en toch vind ik het geweldig.