MindSeize (2020)

PC / Macintosh / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Kamina Dimension
Uitgegeven door Kamina Dimension en First Press

MindSeize is een 2D Metroidvania game gesitueerd in een Sci-Fi-universum. Speel als de privé-detective M.C. Fox, op zijn jacht naar een gevaarlijke criminele organisatie, enkel bekend als The Ascended. De eerste confrontatie tussen M.C. en The Ascended liet hem zwaargewond en kreupel achter. Ze wisten ook de geest van zijn dochter Taryn te grijpen. De enige manier om wraak te nemen is door zijn bewustzijn met een robotlichaam, genaamd MAG, te verbinden en de achtervolging voort te zetten.

avatar van FlorisV
Nog niet heel veel gespeeld, maar de soundtrack en stijl spraken me erg aan. Ik heb inmiddels meer die soundtrack geluisterd dan het echte spel gespeeld en dat komt ook wel omdat het voor mijn doen vrij pittig is.

avatar van FlorisV
Oef, dit spel is zelfs op Easy keihard hardcore. Je raakt erg makkelijk verdwaald waarbij je in cirkels gaat door het doolhof. Elk wezen vormt een dreiging die er op gericht is precies op een plaats te zijn waar je ze niet meteen kunt raken. Verder helpt het niet dat breekbare muren moeilijk te onderscheiden zijn. Dan moet je ook nog eens in een speciale volgorde bepaalde gear vinden om verder te kunnen. En eindbazen zijn ook meteen verschrikkelijk moeilijk totdat je leert (of afkijkt) hoe je ze moet verslaan. Heb nu dat monster met die doorns verslagen.

Wel heb ik het idee dat het gewoon heel steil is qua leercurve maar hopelijk niet nog veel moeilijker wordt. Het is een complete giller wel dat dit Easy genoemd wordt, dat is het zeker niet. Misschien voor de doorgewinterde Metroidvania spelers wel, maar dat ben ik niet.