Onderhond schreef:
En toch was dit een beetje een teleurstelling.
De graphics waren mooier, inderdaad. Er werden ook een paar nieuwe spelelementen geïntroduceerd (Yoshi, vliegen), maar de controls waren niet helemaal zuiver en het spel was veel (!) te makkelijk.
Na een week had ik alles gezien en da's niet de bedoeling wanneer je een gloednieuwe console in je huiskamer hebt staan.
Niet het spel dat het had moeten zijn, maar nog steeds wel aardig, gevuld met leuke ideetjes.
3.5*
Sorry, maar dit slaat simpelweg nergens op
De controls waren niet helemaal zuiver, zeg je. Dat zul je toch echt wat uitgebreider moeten toelichten, want juist de complete controle die je over je personage hebt in deze game, hoe je puur gevoelsmatig een pixelperfecte jump kunt maken en de levels kan doorlopen zonder erbij stil te staan dat je knoppen aan het indrukken bent, is ongeëvenaard.
Het spel te makkelijk? Je bedoelt dat het behalen van de Yoshi coins in ieder level - wat toch een wezenlijk onderdeel van de gameplay van het spel is aangezien je daarmee de levels pas écht volledig doorgrondt - en het unlocken en uitspelen van de acht star road levels "veel te gemakkelijk" is? Ik geloof er helemaal niks van dat je dat allemaal wel binnen een weekje gezien had, bovendien kun je dat onmogelijk gemakkelijk noemen.
En wat doet spellengte er eigenlijk toe? Moet Dead Leaves ook worden afgerekend worden op z'n korte speelduur?
________
Super Mario World is een groots meesterwerk. Een schoolvoorbeeld van perfect gamedesign. De leveldesigns zitten stampvol geniale ideeën en zijn uiterst zorgvuldig en ingenieus opgezet. Het gevoel van controle dat je hebt bij het besturen van Mario en Yoshi is onovertroffen. De vormgeving en animaties van de objecten en figuren zijn legendarisch en tijdloos. De muziek is schitterend en zit vol klassieke melodieën en themes. Werkelijk
alles in deze game straalt charme uit en is afgewerkt tot in de puntjes. De perfecte game, een dikke 10.