Super Mario World (1990)

Alternatieve titels: Super Mario World: Super Mario Bros. 4 | Super Mario Advance 2: Super Mario World

Super NES / Arcade / Game Boy Advance / Nintendo Wii / Nintendo Wii U / Nintendo 3DS / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Nintendo

Tijdens het bezoek van Mario, Luigi en Peach aan Dinosaur Land kan Bowser het niet laten om Peach te ontvoeren. Nu moeten Mario en Luigi met behulp van Yoshi het opnemen tegen Bowser.

avatar van harm1985
Onlangs nog een complete play through gedaan. Emulator op de laptop, via de hdmi op mijn tv en een ps3 controller aangesloten. Weer veel plezier aan beleefd. En voor de eerste keer bij dat level op die brug tussen wereld 3 en 4 gehaald en dus 100% complete.

Nu verkrijgbaar voor New 3DS Eshop Virtual Console en dus weer gekocht Nintendo you did it again and again and again and........

Tijd voor een new complete play trough

avatar van thoyouknow1980
Fantastische platformer
Ik zal een jaar of 12 geweest zijn toen die uitkwam.
Bij de v&d hadden ze toen al demopods,en elke dag was ik daar aan het gamen.
Tot ik hem dan eindelijk zelf had
En nog steeds wil ik hem om de zoveel tijd even uitspelen.
Het speelt zo lekker weg deze Mario world,en er zijn lekker veel levels.
Voor altijd draag ik deze game met mij mee in mijn hart

avatar van theo79
De beste mario game die er is in mijn ogen. Destijds in de tijd van de snes weet ik nog dat ik werd overrompeld door de mooie graphics. Heel veel plezier beleefd aan deze game waarin veel te ontdekken valt. Ook de toevoeging van yoshi vond ik erg leuk.

The Story of Super Mario World | Gaming Historian

Recent bekeken.

Gave docu over vooral deze game, maar ook over de overgang van NES naar SNES en hun invloeden.