Fracture (2008)

PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Day 1
Uitgegeven door LucasArts

In Fracture moet je het lot van een gebroken natie hervormen. Er is een wereldwijde ecologische en seismologische chaos in de Verenigde Staten halverwege de jaren 2100. De VS zijn in tweeën gesplitst door de "Grote Overstroming." Als gevolg van het smelten van de ijskap heeft Mississippi het centrale deel van de VS vernietigd. De overheid heeft een groot gebrek aan middelen en de twee helften moeten zelf zien te overleven in de nasleep van de ramp. Speel met een soldaat in dit conflict, Mason Briggs. Briggs gebruikt explosieve wapens die het hele terrein veranderen. Niet alleen moet je omgevingen vernietigen, maar je moet het zo veranderen dat het je een strategisch voordeel oplevert. Dit gebeurt compleet zonder "scripting". Je staat dus helemaal vrij de slagvelden te veranderen zoals je dat zelf wilt.

avatar van Zuzuu
Klik hier voor trailers en screen shots voor Fracture.

Erg vreemd dat deze game niet op de PC uitkomt.
Zoals ik het lees, is deze game (figuurlijk gesproken) gemaakt voor de PC.
Met name de online multiplayer zou geweldig zijn op de PC.
Lucas-Arts zijn sell-outs.

avatar van jaspertje3
17 / 18 september schijnt de demo beschikbaar te zijn!

avatar van killer7
Lijkt me meer een mix van Crysis en voor al Halo, Crysis top halo minder

Ben toch stiekem benieuwd, ff de demo maar is op zoeken al hij er uberhaupt er is.

avatar van jaspertje3
Jep, heb de demo gespeeld op de Ps3. Staat in de Amerikaanse Store. Best aardig spel dat wellicht de moeite waard is.

avatar van killer7
Mooi ga het morgen ff checken in de usa PSN:D thnx voor de tip.

avatar van Zuzuu
Zoo, dat is lang geleden zég..

Nog steeds games die ik had toegevoegd op de voorpagina. Knap!

avatar van andnino
Demo is leuk, maar waarom in godsnaam altijd die science fiction pakken!? Doet echt iets af aan de overtuigingskracht van het spel.

Demo is idd leuk, maar meer dan leuk ook niet. Als je kijkt naar welke mega knallers er komen dan valt Fracture in het niet. En dat is best jammer, want het spel is best vermakelijk. Nu zal het spel voornamelijk worden aangeschaft als die een keer 30 euro is ofzo. Ik geef iig liever 65 euro uit aan een Far Cry 2. LBP, Resistance 2 of een Silent Hill 5

joeri592
is dit een flop, is pas niet zo lang uit en nu al overal voor 30 euro te krijgen!

Imperial Figure
joeri592 schreef:

De game krijgt zeer lage cijfers door critici dus als men daarnaar kijkt zullen ze hem vast niet kopen, en omdat ie niet goed/of helemaal niet verkocht is moeten ze hem wel goedkoper maken.

joeri592
lage critisi krijgt dit spel niet hoor, ook geen goede, meeste zijn rond de 7

superdross
dit is een best wel mooi spel maar
ik vind het zo vet als je die wapen gebruikt die de grond laat bewegen

avatar van andnino
joeri592 schreef:
lage critisi krijgt dit spel niet hoor, ook geen goede, meeste zijn rond de 7

gemiddelde gamer ziet een 7 als een dikke onvoldoende

Eigenlijk bestaan de cijfers 5 tot 8 niet echt in het gamegenre.
Een game speel je veel, of je legt de game snel weg.
Een 5, 6, 7 zijn meestal het spelen niet waard, en komen bij de 4- games te liggen.
Er is wel wat variatie in, maar niet zo groot als bijvoorbeeld in het muziek en filmgenre.

superdross
Ik snap een ding alleen niet
waarom heeft deze spel niet zoveel publicitijd?
best wel mooi spel

avatar van Tha Luz
best wel mooi en dan een 4.5 geven?
Dan zou het op z'n minst best wel heel erg erg mooi zijn

Tha Luz schreef:
best wel mooi en dan een 4.5 geven?
Dan zou het op z'n minst best wel heel erg erg mooi zijn
Het spel is misschien zo'n hoog cijfer niet meteen waard, maar mijn mening.
Desondanks de tegenvallende kritieken, moet ik zeggen dat ik er ook over te spreken ben. Ik heb Fracture al uitgespeeld.
Binnenkort volgt mijn recensie nog...

Imperial Figure
Jammer dat de game zo in de grond werd geboord door de critici want de game verdient veel betere reviews en respect dus wassup ik ben benieuwd naar je recensie.

Hier volgt mijn mening over Fracture:

Fracture is een spel dat bij de previews al, al mijn aandacht wist te veroveren.
Het zag er allemaal best cool uit, de levels die veranderen in een levendige speeltuin vol actie en strakke gameplay. Fracture maakt de meeste beloftes dan ook waar, enkel is het spijtig dat Fracture, zijn succesformule niet optimaal benut.

Wat ik hiermee bedoel is dat de levels meer variatie mochten bieden, qua grootte van de levels zit het wel degelijk erg sterk in elkaar.
Maar de puzzels zijn vooral een spijtige zaak, het komt bijna altijd op hetzelfde neer.
Enkele voorbeelden: de grond verlagen om onder een obstakel te kunnen kruipen, op gebouwen proberen te geraken door de grond omhoog te laten rijzen, etc.
Dan heb je het veruit gehad in Fracture, de gameplay mocht meer variatie bieden.

De graphics vond ik, persoonlijk, best sterk. Alles ziet er namelijk erg verzorgd uit.
Zeker als je het bekijkt qua grootte van de levels.
Zo zijn de explosies behoorlijk cool te noemen en het spel heeft toch wel enkele leuke hoogtepunten in het spel, meer ga ik er niet over verklappen.

Ik snap de tegenvallende kritieken gedeeltelijk, maar niet helemaal.
De gameplay mocht naar mijn mening ook gevarieerder wezen, maar voor de rest heb ik weinig op Fracture aan te merken.
Ik genoot dan ook van ieder moment van het spel.
Het spel bevat tonnen actie en schotelt je enkele leuke nieuwigheden voor.

avatar van PsxPs2Ps3
ben het met je eens wassup

Ik heb de game gekocht voor 20€ bij Freerecordshop en vond het een leuke game.zit helaas vast tegen de eindbaas...zal het niet opnieuw spelen.

VivaElPresidente
PsxPs2Ps3 schreef:
ben het met je eens wassup

heb het voor € 7,98 gekocht :-p

avatar van rockgamer
5 euro voor de xbox 360 en ps 3 bij dixons !

tsja Fracture wat zal ik er eens overzeggen! , deze game heb ik met plezier gespeeld, maar het draaide teveel om 1 gimmick en dat vond ik iets weinig. in principe is het bewerken van de grond een interresante vondst maar na verloop van tijd word dit te herhalend. Zo kan je je eigen schuilplekken maken, en ook kan je daarmee puzzels oplossen. niet slecht, maar er had zoveel meer in gezeten.

gamelord
Toffe game deze, zelden zo'n lekkere third-person shooter niet vaak meer gegamed de laatste tijd. Maar denk dat deze game je moet bevallen of juist niet. Ik heb de afgelopen 2 dagen genoten van de game.
Combat is lekker fris, met veel vaart en non-stop actie, leukste vond ik dan nog steeds de puzzelopdrachten..zatten lekkere ingewokkelde tussen.

Het kunnen veranderen van de grond/slagveld was wel een leuke bezigheid..een goed gimikt schot op de grond en de mannetjes vliegen meters door de lucht..geweldig.De wapens in de game zijn ronduit geweldig met als favoriet "the black widow" wat een vernietigingskracht heeft die hehe.

Wat me ook meteen opviel was de heerlijke herkenbare Star Wars muziek, maar dan met een eigen verdraaid deuntje steeds.
De bossfight is ook om van te smullen, niet te moeilijk en niet te makkelijk.
Al met al een geslaagde prima game, die ik dan ook een 4,0 geef.