menu

Rebel Galaxy Outlaw (2019)

mijn stem
2,75 (2)
2 stemmen

PC / Nintendo Switch / Xbox One / PlayStation 4
Simulation / Flight
single player

Ontwikkeld door Double Damage
Uitgegeven door Double Damage

Rebel Galaxy Outlaw speelt zich af in een arbeiderswereld van outlaws, truckers, politie en dieven. Als Juno Markev, voormalig ruimte pirate in dienst van de DoubleJacks, is het aan jou om naam te maken in de Dodge-sector van dit nieuwe systeem. Beheer meerdere ruimtevaartuigen, volbreng verschillende missies, verbreek je 8-ball score in de lokale ruimtebar en doe mee aan bloedstollende luchtgevechten.

Trailer

https://www.youtube.com/watch?v=QyTJoG5eLuw

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.

zoeken in:
avatar van FlorisV
3,5
geplaatst:
Alvast een beetje uitgeprobeerd, was op Steam een sale. Het systeem om te versnellen en te vertragen bevalt me niet maar de overige bedening is vrij soepel. Wat in het begin opvalt is de inconsistentie tussen tekenfilm in het begin en computeranimatie erna. Zo zijn er wel meer dingen die een beetje rommelig en aan elkaar geplakt overkomen maar het is een heel kleine studio die ook het nodige uitbesteed heeft. Het spel heeft een flink Firefly sfeertje: een forse soundtrack aan country western en rock muziek, dikke Texaanse accenten en de wilde frontier mentaliteit met bounty hunters en smokkelwaar. Uitstekend voor een rogue achtig spel waarin je behoorlijk vrij bent. Eerste indruk is: leuk, maar het is ook nog te bezien hoe lang dat zo blijft.

Oh en dat biljarten....pff ik snap nog geen * van die bediening dus dat potje was niet veel aan.

avatar van FlorisV
3,5
geplaatst:
Firefly, the game. Je begeeft je hier in het wilde westen van outer space waarin je je geluk beproeft als smokkelaar en huurling, in een vrachtschip met kanonnen. Het is een van de betere 3D space shooters, wat minder gepolijst maar wie de tijd neemt te wennen aan de krukkige interfaces en andere eigenaardigheden kan er veel plezier aan beleven, met een redelijke verslavingsgraad. Het duidelijke hergebruik van bepaalde elementen herinnert je er vooral aan dat je echt een rogue aan het spelen bent met amper een verhaal, dus hier houden Firefly gelijkenissen duidelijk op. Het betekent voor dit soort indie ontwikkelaars nu eenmaal dat ze meer uren aan content aan kunnen bieden.

Muziek is overvloedig aanwezig op de radiostations in de ruimte en ik heb mezelf vooral getrakteerd op een prima selectie aan klassieke muziek met o.a. Bach en de lekker bombastische Wagner, wat leuk is in verhitte gevechten (uiteraard ontbreekt de vlucht van de walkuren niet). Er is ook ontzettend veel country achtige rock te beluisteren.

Het biljarten is leuk zijdelings vertier. Je moet de R stick naar achteren doen om je bal vaart te geven, maar pas op, de ballen moeten niet van de tafel stuiteren en je wil de witte bal niet direct achter een gemaakt schot in de pocket knallen. Daarnaast kom je nog een oude arcade machine tegen.

Inmiddels heb ik 14 uur op de teller. Het spel kan wat repetitief zijn door de vele poorten waardoor je moet reizen. En biedt standaard geen vluchtmogelijkheid waardoor je soms echt flink de pineut bent en alles wat je sinds je laatste bezoek aan een basis verdiend hebt kwijt te raken. Het duurt ook echt wel te lang voordat je een nieuw schip kunt kopen. Hoewel wie heel sluw is met handel waarschijnlijk wel eerder de 100.000 haalt. Het zo snel mogelijk investeren in een tractor beam is essentieel, want daarmee kun je veel buit binnenhalen. Verder moet je zuinig zijn met raketten in het begin (beter niet gebruiken eigenlijk, ze zijn tof maar kosten poen, net als de lanceereenheid). Het lijkt erop dat je met velige transport- en mijnveegmissies het meeste verdiend omdat je dan meestal niet wordt aangevallen, wat nogal veel kostbare schade kan betekenen welke je van je winst bij actierijkere missies af moet trekken. Wat eigenlijk jammer is want de grootste lol haal je toch uit ruimtegevechten.

Verder is het nogal onvoorspelbaar waar het gevaar zit door allerlei onderbrekingen die je lukraak tegen kunt komen. Dat heeft dus een mindere kant, want je nieuwsgierigheid kan worden afgestraft of je kunt niet eens ontkomen aan onverwachte dreigingen. Een witte vlag in de strijd opwerpen is niet mogelijk, het spel geeft weliswaar aan dat je je snelheid kunt verminderen naar 0 en je vracht uit kunt werpen maar dit helpt geen ene bil, de vijand blijft gewoon op je schieten.

Ik verwacht nog zeker wel een uurtje of 10 lol te hebben aan dit geinige spel maar moet ook bekennen dat er wat sleur zit in het geld moeten verdienen aan transport- en mijnenveegmissies, terwijl de leukere missies gewoon te gevaarlijk zijn. Hierdoor voelt het toch aan als rek en als het spel zich gewoon tot de essentie zou beperken van lekker knallen, met een heus verhaal erin met leuke karakters en cutscenes, zou het zeker een ster erbij verdienen.

avatar van FlorisV
3,5
geplaatst:
Inmiddels 25 uur gespeeld, grotendeels met plezier. Het leven is wel te hard, je wordt vaak kapotgeknald, je energie voorraad raakt snel op waardoor je niet kunt blijven schieten, soms raak je zelfs duurbetaalde componenten volledig kwijt, wat wel een flinke schok voor me was. Want zonder al dat soort grapjes was ik al een stuk verder gekomen.

Toch biedt het spel manieren om makkelijk geld te verdienen. Gunstige missies die veel geld geven voor relatief weinig gevaar zijn groen gekleurd. Daarnaast moet je je vooral in bepaalde gebieden ophouden omdat je enkel daar een black market hebt (en je vind altijd wel illegale smokkelwaar). Voor mij was dat meestal in de Rock Farming system. Een nadeel vind ik hierom toch een gebrek aan zwarte markten in andere gebieden. De andere dichtsbijzijnde bleek mij compleet vijandig gezind.

Nu moet ik eerst flink sparen voor betere energievoorziening alvorens ik een verbeterd schild kan kopen. Een desinvestering was ook een turret aan de achterzijde want die blijkt amper schade te doen ondanks een ogenschijnlijk gunstige DPS. En is lastig in gebruik, hoewel het een leuke gimmick is.

Leuk blijft het schepen neerknallen en het poolbiljarten. Prima vertier. Ik hoop nog de hoofdmissies te kunnen voltooien, als ze niet al te dodelijk worden...ik heb heel veel side missions gedaan om stukje bij beetje sterker te worden en zoals gezegd gaat dit met twee stappen naar voren maar soms ook een ferme stap terug!

Gast
geplaatst: vandaag om 22:40 uur

geplaatst: vandaag om 22:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.