Football Manager 2007 (2006)

Alternatieve titel: Worldwide Soccer Manager 2007

Macintosh / PC / PlayStation Portable / Xbox 360
Sports
single player / online

Ontwikkeld door Sports Interactive
Uitgegeven door Sega

Football Manager is een nieuw deel in de Football Manager (voorheen Championship Manager) reeks. Je begint in het seizoen 2006/2007, waarin je manager kan worden van clubs uit tientallen verschillende landen. Je speelt de wedstrijden zelf niet, maar hebt wel de controle over alles wat zich op en rondom het veld afspeeld, zowel op tactisch als financieel gebied. Eén van de nieuwe features die FM 2007 kent, is het samenwerken tussen verschillende clubs.

avatar van DoraRing
Dit vind ik dus echt een ruk-Spel

2!

avatar van Mojo Pin
Als dit ruk is, wat zijn die games die je 0,5* hebt gegeven dan wel niet?

Voegt op zich niets toe aan de vorige van de FM-series, buiten natuurlijk de juiste databese dan... Enige echt belangrijke nieuwe feature is idd het samenwerken tussen clubs, maar dat gebruikte ik wel, maar deed er nooit echt veel mee. Dus echt veel vond ik daar ook niet meteen aan. Wat me wel meteen opviel tov FM'06 is dat er hier veel sneller rood werd getrokken. Ik heb vele matchen met 5 rode kaarten (verdeeld over 2 teams) zien eindigen. Jammer, want dat is (buiten bij de heer Ivanov) niet zo realistisch... Voor de rest natuurlijk fijn spel & goeie verderzetting van de reeks, maar voegt nix essentieels toe.

avatar van Kos
Kos
Waldo Jeffers schreef:
Ligt denk ik meer aan je instellingen.

avatar van pascal83
Wat mij opviel aan dit spel, is dat het veeeeel sneller loopt dan zijn voorloper.

avatar van Iron Rose
Deze gekocht en een paar dagen later weer verkocht. Niet zozeer door de kwaliteit maar meer doordat het mn sociale leven een beetje ging belemmeren (=understatement).

avatar van wwelover
Super spel. Speel het vaak. Ben al sinds januari met dezelfde game bezig (nooit opnieuwbegonnen dus) je speelt welliswaar zelf niet. Maar het is echt een topgame

avatar van Zuzuu
Geweldige spel.

Als je er eenmaal aan gewend raakt, kom je erachter dat je niet zonder kunt leven.

*3,5* (PC)

Jorick
Geniaal en ontzettend verslavend spel. Ik ben enige tijd begonnen met het coachen van Barcelona en speel momenteel alweer mijn 20e seizoen met dit team.

avatar van tondeman
Aangezien ik toch niks beters te doen heb en ik heb gehoord dat het goed is om je verslaving te uitten hier mijn huidige opstelling en palmares (Feyenoord 2010):

Goal

Marcelo Grohe (Br.)

Verdediging

E. Ratinho(Br.) R. Vlaar V. Kompany (Be.) Marcelo (Br.)

Midden

A.Bangura (SL) F. Fabregas (Sp.)

Aanvallende Middenvelders

W. Sneijder R. Drenthe/ O. Esparza(Mex.)

Spitsen

C. Vela ( Mex.) M.Zaraté (Ar.)

Bank (o.a.):

S. Zuñiga (Chili)
M. Schmoller (Br.)
G. Wijnaldum
P. Anderson (En.)
L. Wolter (De.) een re-gen uit eigen jeugd, 18 jaar en de nieuwe Ballack naar verluidt...

1x Europacup 1
4x Landskampioen
1x Europese Supercup
1x WK Clubs
1x Nationale Beker
2x Johan Cruijff Schaal
Bondscoach NL. Elftal

Handig trouwens, dat bondscoach-schap, vertroetel je spelers een beetje en ze willen voor je komen spelen. Eerder al getwijfeld over Van Der Vaart (invaller bij Barca voor Cardenas, toch maar niet gehaald vanwege blessuregevoeligheid)

Kompany gaat nu voor 54 miljoen naar Arsenal (voor 22 gekocht van HSV) Verder in het seizoen daarvoor Sherman Cardenas voor 70 miljoen (!) verkocht aan Barca en Jonathan de Guzman (AC Milan) en Lebohang Mokoena (Valencia) voor respectievelijk 29 en 19 miljoen doorverkocht. Andrés Guardado ging eerder al voor 14 miljoen + 50% van de volgende transfersom naar Real Madrid.

Minpunten die ik nu, na vele, vele uren (dagen) toch moet melden:

- De transfer-bedragen zijn soms nogal onrealistisch (zie boven bijvoorbeeld) als het goed is haal ik Dani Alves binnen, van Arsenal (in 2010), voor 85 miljoen (met Feyenoord lol). Ook heb ik David Villa en Fernando Torres al in meerdere games naar Chelsea zien verkassen voor bedragen van goed over de 100 miljoen. Gewoon onrealistisch dus imo.

- De loop van de kleinere competities klopt soms niet veel van. Eerder al ondervonden als coach van Celtic, waar Rangers twee seizoenen na elkaar 6e werd en in de huidige game met Feyenoord werd ik op de slotdag van de competitie (2007) kampioen door nummer 3 Vitesse thuis te verslaan met 3-2. Ajax werd dat seizoen 11e en PSV 8e. AZ? altijd buiten de top 5.

- De stats van veel zogenaamde ''sub-top'' spelers kloppen vaak niet helemaal. Zo halen Alex en Gomes nooit het Braziliaanse elftal en André Bahia wel...
Ik vermoed dat dit door specifieke training wel te verbeteren zou kunnen zijn in de meeste gevallen, zo heb ik Vlaar en Drenthe (in de game beiden redelijke, maar geen top talenten) nu kunnen ''omhoog trainen'' tot Europese top.

- Jonge talenten (-16 jaar) uit de grote competities (Duitsland, Engeland, Spanje, Italie) zijn zeer lastig te halen. Op zich nog wel te begrijpen, door de jonge leeftijd en toch de mindere Nl. competitie.
Maar fikse contracten, beloften op speeltijd, een nieuwe status als Europese topclub en één van de beste jeugdopleidingen van de wereld (met louter 5 sterren coaching en een geweldige accomodatie) zou toch hier en daar wel een talentje moeten kunnen loswrikken?
Met 17-18-19 jarige talenten is het trouwens anders, die willen al veel vaker komen, maar nog zijn de echte topper die met 6 of 7 sterren gescout worden vaak onhaalbaar.

- Enigszins aansluitend op het vorige: wat ik nu al een paar keer keer heb gehad, in 2 verschillende games zelfs met hetzelfde team, Athlétic Bilbao, was dat ik een uitzonderlijk talent (16, 17 jaar, in potentie 7 sterren gescout) een contract aanbood, precies volgens zijn eisen, en het daarna toch niet rond kwam door de ''appearrance fee'' die steeds omhoog ging... zeer raar

Op die hele kleine minpuntjes na gewoon 5*, want het detailevel is soms gewoon abnormaal...

avatar van Kos
Kos
Je hebt 12 man in je team. .

avatar van tondeman
Nee, wat ik bedoel is óf Drenthe óf Esparza op links... het varieert nog wel eens wie van de twee ik opstel.
De opstelling zag er overzichtelijk uit toen ik het bericht typte, maar eenmaal gepost werd alles samengeperst dus vandaar de verwarring

M'n lievelingspel Speel FM al vanaf 2005 en het is een topspel

avatar van pascal83
tondeman schreef:

Altijd leuk die lijstjes. Erg sterk team ook.
Ik speel momenteel met Napoli in het seizoen 2008/2009 met de volgende spelers in de volgende opstelling:

K. Schmeichel (Den.)
(/ S. Proto (Bel.)

Vanden Borre (Bel.) Paletta (Arg.) Sidnei(Bra.) Domizzi (Ita.)
(/Tuia (Ita.) (/Golanski (Pol.)

J. Martinex (Spa.) Adilson (Bra.)

H. Ben Arfa (Fra.) Dessena (Ita.) Aissati

C. Bucchi (Ita.)
(/ Oberman (Arg.)

Reserve o.a.:
- P. Cannavaro, DC (Ita.)
- R. Boll, D/MR (Dui.) - Re-gen
- Maduro, DM
- De Zerbi, AMRC (Ita.)
- Mathis, MC/AMC (Fra.)
- Nedved (Tje.) - Is helaas al te oud en vooral te traag
- Vecchio, AMC (Arg.)
- Forestieri, AMC/FC (Arg.)
- Duarte, ST (Bra.)
- Levi, ST (Bra.)

Ik heb vooral een erg jonge en talentvolle selectie, met Vanden Borre, Aissati en Ben Arfa zijn mijn beste spelers. Sidnei en Martinez en wellicht ook Tuia worden ongetwijfeld wereldtoppers. Daarnaast heb ik nog een aantal middelmatige Italiaanse spelers die het gemiddelde niveau omlaag halen. Ook mijn keepers kunnen het niveau (nog) niet aan. Helaas heb ik (ondanks ieder jaar een aardig transferbudget) niet het vermogen om echte toppers te halen. Of andere clubs hebben simpelweg meer geld of andere Italiaanse clubs willen hun spelers niet of moeizaam verkopen omdat Napoli niet erg geliefd is onder de andere clubs. Napoli heeft dan ook maar liefst dik 20 'rivalen'.

Hoewel ik momenteel schommel tussen de 3e en 2e plaats in de serie A gaat het vrij moeizaam. Vanden Borre, een van mijn beste spelers (en volgens mij ook de beste rechtsback uit het spel), wil met alle geweld Napoli verlaten en laat zich gek maken door iedere nationale en internationale topclub, terwijl zich niet willen voldoen aan mijn vraagprijs van 18 miljoen (vrij redelijk lijkt me toch). Ondertussen speelt hij als een natte krant en neemt hij de rest van mijn team mee in zijn vorm.

Mijn spitsen hebben enorm veel moeite met scoren. Bucchi, de eerste twee seizoenen overigens een geweldige spits, scoort zeer moeizaam en Oberman blijft een eeuwig talent die alleen in een counterteam kan scoren. De overige aanvallers zijn nog te jong.

De Serie A blijft een erg pittige competitie, met veel goede teams. Naast 'de traditionele top vier' hebben Palermo, Sampdoria en Fiorentina erg sterke selecties. Naast een moeizaam kamioenschap in de Serie B, waarin Juventus mij ondanks de vele minpunten naderde op enkele punten, heb ik nog geen tastbare prijzen gewonnen. Wel heb ik een verloren bekerfinale, een 5e en een 3e plaats (= CL voetbal) op mijn naam staan, en sta ik momenteel in de tweede ronde van CL.

Geweldig spel(!!) voor echte voetbalfanaten.
Ben ook gek op voetbalstatistieken en dan zit je bij dit spel meer dan goed, zeer realistisch en geen fake namen...

Absoluut 5*

avatar van @hotmail.com
Kan iemand mij het verschil zeggen tussen fifa manager en footballmanager

avatar van @hotmail.com
Kan je bij footballmanager de wedstrijd zien?

deagleking
In 2d, bij fifa manager kan je hem volgens mij in 3d zien. FM is wel veel realistischer en beter

bedankt voor de tip

avatar van DR-Chronic
Heel erg veel plezier aan gehad, stap nu over op 2008

avatar van Naomi Watts
Wat is deze franchise toch geniaal. Met de aanschaf van een laptop kan ik nu eindelijk relaxed pc gaming.

Het realisme, het induiken in zoveel opties, elke beslissing die een reactie of zelfs ketting reactie teweeg brengt, trainingsschema's opstellen, enfant terribles managen, je beloftes nakomen die je spelers beloofd hebt etc. Realisme niveau is erg hoog, echte toppers haal je echt niet gemakkelijk naar De Kuip, heerlijk op zoek gaan naar ongeslepen groeibriljantjes en ze slijpen en ze dan voor lang aan je club binden en zo de strijd aan gaan met de 'reuzen'.

Addiction level is ook gigantisch hoog. Als ik zo in 2020 ben en mij zowel in Nederland als in de Champions League een dominant aanwezig team ben stap ik over op 08. Met stip in mijn top tien.

avatar van hectometersnor
Voor mij veruit de beste in de reeks, heb goede hoop dat FM 09 deze gaat aftroeven maar bij deze editie heb ik tot nu toe het beste gevoel, relatief weinig bugs en simulatie was goed. 06 en 08 zijn ook fantastisch maar kende iets te veel bugs.