Virtua Fighter (1993)

Alternatieve titels: Virtua Fighter Remix | Virtua Fighter PC | Virtua Fighter PC Remix

Arcade / Sega Saturn / Sega Mega Drive/Genesis 32X / PC
Fighting

Ontwikkeld door Sega
Uitgegeven door Sega, Tec Toy, Expert en Empire

Virtua Fighter was de eerste vechtgame die gebruik maakte van 3D omgevingen en characters. Je kan kiezen uit acht vechtersbazen met iedere hun eigen vechtstijl en unieke moves. Virtua Fighter richt zich voornamelijk op het vechten zelf, waardoor er geen verhaal of overdreven speciale aanvallen in de game zitten. Later is de game opnieuw uitgebracht op PC onder de naam Virtua Fighter Remix. Deze versie bevat verbeterde graphics en gameplay elementen.

Op de PC gedaan vroeger onder de naam Virtua Fighter Remix. We hadden toen ook een controller dus het ging wat makkelijker. Best leuk, maar als je Jeffry nam en je bleef op de slaan-knop bashen won je van iedereen zonder dat je ook maar één keer geraakt werd.

Pascal A
Op de PC gedaan vroeger onder de naam Virtua Fighter Remix.

De remix versie had je ook op de Saturn, bij het orgineel speelden je met hoekige characters.

Pascal A

Virtua fighter 2*
Remix 3*

avatar van rpger
Haha heerlijke nostalgie, ik was heer en meester in dit spel, en één van mijn puberale skills was dat ik met 1 hand op mijn rug van mijn vrienden kon winnen. Onverslaanbaar bwaha...maar een buitengewoon goede en redelijk realistische fighter!