Gods Will Fall (2021)

PC / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Clever Beans
Uitgegeven door Deep Silver

De martelende heerschappij van de goden over de mensheid heeft millennia geduurd. Bewapend met wreedheid en lijden, eisen ze blinde aanbidding van hun dienaars. Door een eeuwige eed van trouw af te dwingen, is elk mens aan ze geketend. En voor diegenen die weigeren zich te onderwerpen wacht een langzame en genadeloze dood. Nu is de tijd gekomen om een einde te maken aan deze overheersing...

Vanmiddag een half uurtje uitgeprobeerd, zat bij recente aankopen, en bevalt me erg goed, zowel qua grafisch stijltje als qua gameplay.

Gods will Fall stuurt je met een rits (on)fortuinlijke medestanders erop uit om einde te breien aan de Goden en hun wanbeleid. Dit door middel van je groepje een voor een een dungeon in te sturen en middels hack&slash gameplay (die best lekker aanvoelt - tot nog toe nergens echt te druk - dus geen Diablo, maar wat gematigder, althans in het begin) je opdracht te vervullen. Leuk is dat je kan kiezen wie van je groep naar binnen gaat, want iedereen heeft zijn eigen wapens die toch best anders spelen. Sterft je karakter? Is het de beurt aan de volgende sukkel. Overleeft iemand de dungeon en verslaat die de eindbaas? Krijg je blijkbaar je volledige team terug, of althans dat las ik. Ook merkte ik dat je je karakters aan het begin items e.d kan meegeven en neem ik aan dat hun wapens geupgrade kunnen worden.

Dus...tot zover? Leuke aankoop. Zeker na The Northman is ook dat hele Viking sfeertje hier erg plezierig (schiet me overigens niet dood als zou blijken dat ik AC Valhalla per ongeluk koop uit puur enthousiasme). Zeker de 6 euro waard en denkelijk ga ik hier nog wel wat plezier aan beleven.

En toen opende ik de brievenbus en lag Disco Elysium erin. Dus ik vrees dat het niet voor morgen is.