New Pokémon Snap (2021)

Nintendo Switch
single player / online

Ontwikkeld door Bandai Namco
Uitgegeven door Nintendo en The Pokémon Company

Maak je klaar voor New Pokémon Snap, een gloednieuw avontuur voor de Nintendo Switch dat gebaseerd is op het klassieke Pokémon Snap voor de Nintendo 64. In New Pokémon Snap verken je woestijnen, jungles en nog veel meer terwijl je Pokémon fotografeert en tot nu toe onbekende gedragingen van Pokémon waarneemt. Verken prachtige eilanden Ontdek allerlei wilde Pokémon Neem schitterende foto's van Pokémon Maak je Pokémon Photodex compleet

avatar van brawljeff
Hoewel ik er nog vrij weinig van gezien heb, heb ik hier enorm veel zin in! Het origineel vond ik als kind helemaal geweldig en heb ik nog mooie herinneringen aan. Ik moet wel zeggen dat ik niet kapot ben van de artstyle. De wezens zien er uit als plastic poppetjes vergeleken de omgeving.

Ik heb niks met Pokémon (dat vangen enzo trok me nooit), maar zo'n Snap kan nog best geinig zijn om eens voor 3 tientjes ooit op Marktplaats te kopen.

avatar van brawljeff
Ik hoop dat ze ook wat features uit Snapimals (2015) - GamesMeter.nl (Schaamteloos jatwerk van Pokemon Snap) gebruiken. Die game had leuke challenges die de speelduur aanzienlijk verlengde. Dat was het grote probleem met de eerste Snap, die kon je in 2 uur 100% uitspelen.

Hopelijk stoppen ze er ook een shotgun in, voor als zo'n irritante Pokémon recht voor je neus staat en je je er aan irriteert.

avatar van Princess Piranha
Yes, bedankt voor het toevoegen!

Hier kijk ik écht heel erg naar uit. Had niet verwacht dat het al in april uit zou komen, ik verwachtte eigenlijk eind dit jaar.

New Pokémon Snap is om in te lijsten | Review | Gamer.nl
een 8,5

Een min punt was dat het grafisch inconsistent is nou ja dat patchen ze wel bij.

avatar van brawljeff
De reviews zijn inderdaad allemaal erg positief, en dat had ik niet verwacht. Ik zit nog midden in Zelda, dus ik laat deze toch nog even wachten. Fijn om te zien dat ze een dag/nacht optie hebben toegevoegd en de optie om een course via een andere route te doorlopen. Dat maakt de game minder eentonig dan het origineel.

Hartstikke leuke game voor stukjes van 15 min als je een jaar of 10 bent. Maar echt...dat ze hier 50 - 60 euro voor vragen snap ik niet. Had een vriend (rond de 30, opgegroeid met pokemon) en nog enkele gezamelijke vrienden thuis en hij liet heel enthousiast het spel zien. En nou...echt? Is het dit nou?

Het leukst was een volwassen kerel helemaal uit zijn bol te zien gaan over de pokemon de je kan fotograferen maar verder...? Toegegeven...het ziet er kleurrijk uit, maar meer dan een uiterst minimalistische onrailshooter voor 60 euro waar je in een paar uur doorheen zit en ze wellicht nog met regelmaat DLC (betaalde) voor uitbrengen is het niet.

En dat voor het volle pond dus. Voor een 10tje uit de eshop had ik het wellicht nog leuk gevonden maar nadat iedereen een rondje had gespeeld en persoon in kwestie vrolijk nog drie kwartier doorging (want oh je kan je foto's uploaden en ze beoordelen ze!) was echt iedereen buiten hem het wel kotsbeu.

Dus...ja. Mario Party en Kart bood bij deze zoals altijd tijdig weer het nodig vertier.