New Pokémon Snap (2021)

Nintendo Switch
single player / online

Ontwikkeld door Bandai Namco
Uitgegeven door Nintendo en The Pokémon Company

Maak je klaar voor New Pokémon Snap, een gloednieuw avontuur voor de Nintendo Switch dat gebaseerd is op het klassieke Pokémon Snap voor de Nintendo 64. In New Pokémon Snap verken je woestijnen, jungles en nog veel meer terwijl je Pokémon fotografeert en tot nu toe onbekende gedragingen van Pokémon waarneemt. Verken prachtige eilanden Ontdek allerlei wilde Pokémon Neem schitterende foto's van Pokémon Maak je Pokémon Photodex compleet

avatar van brawljeff
Hoewel ik er nog vrij weinig van gezien heb, heb ik hier enorm veel zin in! Het origineel vond ik als kind helemaal geweldig en heb ik nog mooie herinneringen aan. Ik moet wel zeggen dat ik niet kapot ben van de artstyle. De wezens zien er uit als plastic poppetjes vergeleken de omgeving.

Ik heb niks met Pokémon (dat vangen enzo trok me nooit), maar zo'n Snap kan nog best geinig zijn om eens voor 3 tientjes ooit op Marktplaats te kopen.

avatar van brawljeff
Ik hoop dat ze ook wat features uit Snapimals (2015) - GamesMeter.nl (Schaamteloos jatwerk van Pokemon Snap) gebruiken. Die game had leuke challenges die de speelduur aanzienlijk verlengde. Dat was het grote probleem met de eerste Snap, die kon je in 2 uur 100% uitspelen.

Hopelijk stoppen ze er ook een shotgun in, voor als zo'n irritante Pokémon recht voor je neus staat en je je er aan irriteert.

avatar van Princess Piranha
Yes, bedankt voor het toevoegen!

Hier kijk ik écht heel erg naar uit. Had niet verwacht dat het al in april uit zou komen, ik verwachtte eigenlijk eind dit jaar.

New Pokémon Snap is om in te lijsten | Review | Gamer.nl
een 8,5

Een min punt was dat het grafisch inconsistent is nou ja dat patchen ze wel bij.

avatar van brawljeff
De reviews zijn inderdaad allemaal erg positief, en dat had ik niet verwacht. Ik zit nog midden in Zelda, dus ik laat deze toch nog even wachten. Fijn om te zien dat ze een dag/nacht optie hebben toegevoegd en de optie om een course via een andere route te doorlopen. Dat maakt de game minder eentonig dan het origineel.

Hartstikke leuke game voor stukjes van 15 min als je een jaar of 10 bent. Maar echt...dat ze hier 50 - 60 euro voor vragen snap ik niet. Had een vriend (rond de 30, opgegroeid met pokemon) en nog enkele gezamelijke vrienden thuis en hij liet heel enthousiast het spel zien. En nou...echt? Is het dit nou?

Het leukst was een volwassen kerel helemaal uit zijn bol te zien gaan over de pokemon de je kan fotograferen maar verder...? Toegegeven...het ziet er kleurrijk uit, maar meer dan een uiterst minimalistische onrailshooter voor 60 euro waar je in een paar uur doorheen zit en ze wellicht nog met regelmaat DLC (betaalde) voor uitbrengen is het niet.

En dat voor het volle pond dus. Voor een 10tje uit de eshop had ik het wellicht nog leuk gevonden maar nadat iedereen een rondje had gespeeld en persoon in kwestie vrolijk nog drie kwartier doorging (want oh je kan je foto's uploaden en ze beoordelen ze!) was echt iedereen buiten hem het wel kotsbeu.

Dus...ja. Mario Party en Kart bood bij deze zoals altijd tijdig weer het nodig vertier.

Hartstikke leuke game voor uren achter elkaar als je een jaar of 29 bent

Ik vermaak mij echt prima, begin van de week de credits voorbij zien rollen. Ik denk na ongeveer 23 uur? (Al speel ik best uitgebreid, dus misschien niet de beste maatstaaf.) In ieder geval ben ik nog lang niet klaar! Er zijn een aantal Pokémon die ik nog niet eens heb gezien en kan mij ook nog richten op de berg aan requests die er zijn, scores van foto's en zorgen dat elke Pokémon bij alle stercategorieën een foto heeft.

Voor mij is het de €60,- meer dan waard. Kan mij echter goed voorstellen dat dit niet een leuke game is voor iedereen of dat ze het snel zat worden. Gelukkig zelf geen last van.

Ik zei het zaterdag al op onze terwijl we met zijn allen verzameld waren en Mies enthousiast Pokemon zat te 'Snappen' - de enige manier waarop ik hier plezier een beleef is als Nintendo een Shotgun mode DLC uitbrengt zodat ik die beestjes ook uit hun lijden kan verlossen. Liefst zo bloedig en zo ongenadig mogelijk

Of voor 10-15 minuten in kleine sessies aangezien het niet meer dan een on-rail shooter is technisch gezien en ik daar toch ergens een zwak voor heb. Ook de reden dat ik Pokken Tournament nog eens in huis wil halen na het een paar keer geprobeerd te hebben. Blijft een vechtspel. En best aardig.

Maar ik zie de charme voor de fans best in.

Sinner schreef:

Verdomme Sinner, er zit copyright op zulke uitspraken

Manny Calavera schreef:

Ben het overigens denk ik wel met je eens. Ik zou hier ook geen 60 Euro voor lappen, maar ik ben ook geen Pokémon fan. Ik zou het best een weekendje willen spelen als ik het bv zou kunnen leven van iemand of online voor 20 Euro kan kopen, maar dat laatste is wel uitgesloten bij Nintendogames. Toch lijkt me dit best een geinig spelletje om zen van te worden.

avatar van brawljeff
Vanaf 13 augustus: 3 nieuwe tracks en 20 nieuwe pokemon zonder extra kosten. Zo wordt de game toch nog wel de moeite waard.

avatar van Princess Piranha
Ziet eruit als een leuke nieuwe update!

avatar van brawljeff
Als kind heb ik jarenlang gefantaseerd over hoe een vervolg op de cult classic Pokémon Snap (1999) eruit zou moeten gaan zien. Het origineel was altijd een leuke game, maar binnen een paar uurtjes had je hem 100% uitgespeeld. In de loop der jaren zijn er veel nieuwe wezentjes bijgekomen die zich perfect lenen voor een fotografie-spel. Een aantal jaar geleden kwam daar het spel Snapimals (2015) uit, wat een kopie was van Pokémon Snap, maar dan met een aantal geweldige features om de speelduur op een creatieve manier te verlengen. Hier heeft Nintendo zo te zien ook naar gekeken, want deze features zitten ook in het nieuwe spel. Na al die jaren van wachten heb ik toch het vervolg niet onmiddellijk gekocht. Pas vorige week heb ik de game dan toch maar aangeschaft om eens te proberen.

Om gelijk met de deur in huis te vallen: deze game is top! In de eerste trailer vond ik alles er grafisch niet zo goed uitzien, maar dat is netjes opgepoetst. De grootste verbetering is de speelduur. Je kunt levels meerdere keren spelen en daarna upgraden. Gaandeweg speel je nieuwe items vrij en heb je de mogelijkheid om sommige levels in de nacht te spelen. Hierdoor is bijna iedere keer dat je een level speelt, er wel iets anders dan de vorige keer. Enorme verbetering vergeleken het origineel. Nu ik het verhaal heb uitgespeeld, is er voor mij nog voldoende om te ontdekken.

Er zijn een stuk meer levels dan we in het origineel zagen, en de gratis dlc (die ik nog moet spelen) bevat er nog eens drie extra. De levels hebben genoeg variatie en zien er mooi uit. Het enige nadeel vind ik de muziek. Ik kan de muziek van het origineel nog dromen, maar de muziek in deze game is vrij slaapverwekkend en bevat veel herhaling. Daarnaast is het een gemiste kans dat de Pokémon niet de stemmen uit het origineel hebben, iets wat in het eerste deel wel het geval was. De voice acting van de menselijke personages is hier ook wat irritant.

Kortom, een prachtige aanvulling op het origineel. Iedereen die twijfelt om deze game te kopen, zou ik zeker aansporen om het te doen. De game is veel gevarieerder en uitgebreider dan je in eerste instantie zou denken.