Sense: A Cyberpunk Ghost Story (2020)

Alternatieve titel: Sense

PC / Macintosh / Nintendo Switch / Xbox One / PlayStation 4 / PlayStation Vita
Adventure / RPG

Ontwikkeld door Suzaku
Uitgegeven door Top Hat

Sense - A Cyberpunk Ghost Story is geïnspireerd op klassieke adventuregames en het originele survival-horrorgenre. De game is een eerbetoon aan de langzame, ijzingwekkende huivering over je rug in plaats van overdreven actie en schrikreacties. In dit futuristische spel wordt veel aandacht gegeven aan tempo, atmosfeer en verhaal en wordt 2.5D-verkenning naadloos gecombineerd met het oplossen van problemen door spannende ontmoetingen met spoken die zich voordoen als paranormale verstoringen van onze eigen realiteit. In Neo Hongkong wordt in 2083 een jonge vrouw genaamd Mei Lin Mak meegesleept in een maalstroom van bovennatuurlijke horror. Terwijl Mei in dit eeuwenoude mysterie onderzoekt, wordt ze gedwongen haar beeld van de werkelijkheid te herzien en haar cybernetische ogen te wantrouwen. De met neon verlichte ruïnes van de Chong Sing-appartementen in het cyberpunk stadsbeeld herbergen een bloederig geheim verlicht door de Chinese folkloretradities en de uitvindingen van de industriële toekomst. Als Mei Lin deze nachtmerrie wil ontsnappen, moet ze dit complex verder verkennen, de verhalen van 14 verloren zielen reconstrueren en de waarheid ontdekken over haar eigen familievloek.