Werewolf: The Apocalypse - Heart of the Forest (2020)

PC / Macintosh / Nintendo Switch
Adventure / RPG

Ontwikkeld door Different Tales
Uitgegeven door Different Tales, Walkabout en Paradox

Ontdek de mythen en monsters van de laatste oerwildernis van Europa. Speel als Maia, die aankomt in het oude Białowieża Woud op zoek naar haar familiegeschiedenis. Ontdek Rage in een avonturenspel geïnspireerd op de ervaring van het legendarische rollenspel Werewolf: The Apocalypse.

Had geen idee dat deze komende week al uit zou zijn. Wel eentje die ik me met mijn loon in huis haal. Het is vreemd genoeg weer een VN, met diverse keuzes, net als de recente twee Vampire games. Maar daar kan ik best mee leven. (Want anders was was het wel een open world FPS RPG waarin je een....weerwolf was ipv een vampier - en we zitten tenslotte ook nog altijd te wachten op de sequel van het originele spel). Wel vreemd dat de designer een ander is dan de Coteries of NY game en sequel - het lijkt er qua sfeer en stijl zoveel op dat ik haast verwacht had dat het van hetzelfde team kwam.

Moet je zien dat die Visual Novel's zometeen ook nog ECHT populair worden in het westen ipv een niche publiek aan te spreken.

In ieder geval is deze er weer eentje voor de wishlist.