Prototype (2009)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / Xbox One / PlayStation 4

Ontwikkeld door Radical
Uitgegeven door Activision

Prototype vertelt het verhaal van Alex Mercer, een man die wakker wordt in een laboratorium diep onder New York City. Zonder idee wie of wat hij is baant hij zich een weg naar boven, om erachter te komen dat het daar niet veel beter is. Gevangen in een geheime oorlog tussen de Black Watch Special Forces en de geïnfecteerde en gemuteerde bevolking. Mercer komt er al snel achter dat hij bovenmenselijke krachten bezit en bovendien de herinneringen en speciale krachten of vaardigheden van zijn slachtoffers kan absorberen. zo zal hij stukje bij beetje, in dit slagveld, zijn verleden herontdekken.

avatar van fabblwaps
Starmaster501 schreef:
Is het een game die je zo af en toe kan pakken om er gewoon een beetje lol in te maken?
Jawel, maar er zijn denk ik veel free roaming games waar dat veel beter kan.

avatar van yoshimitsu
er komt een deel 2 van uit volgens mij maar ik heb hem nog niet op gamesmeter gezien..

avatar van zamo444
Prototype 2 komt pas in 2012 uit denk ik

avatar van Egnalizm
Om de paar jaar komt er een game waar ik een tijdlang volledig wild van ben, na het uitspelen op de PC ben ik hem nu aan het uitspelen op de PS3.
Verhaal is er absoluut de filmpjes afgewisseld met echte beelden maken het bijna echt,
absoluut toppertje!

Vreemd dat deze game toch niet aansloeg bij het grote publiek Assasins Creed en GTA zijn "het" helemaal terwijl deze game toch beide in het kwadraat aanbied. Rossen, rellen, bloed, hakken, snijden, uit elkaar trekken...naar mijn idee moeten er meer van dit soort games komen om zinloos geweld tegen te gaan.

Stem veranderd ...van 0,5 naar 1,0 voor de moeite..kut game

avatar van Them
Dit was echt een negatieve verrassing . De hele sfeer is too much, grauw, donker en ongezellig. Totaal geen humor in het spel, geen karakterontwikkeling, slecht verhaal.

Positieve punten waren toch wel dat de vrijheid optimaal is, die krachten supervet zijn maar weliswaar snel gaan vervelen, en dat het grafisch goed in elkaar zit.

Maar wat een (excuse me) KUTsfeer zit er in dit spel. Ik werd er chagrijnig van. Ik hoef het in ieder geval niet snel nog een keer te spelen, maar op sommige punten was het nog best oké.

avatar van Mr. Olaf
1,5
Vind deze game ook tegenvallen. Free roamen is aardig, maar kan duidelijk beter. Verhaal is ruk, graphics zijn meh, totaal geen binding met het hoofdpersoon. Er zitten ook echt een paar k#t missies in waar je gewoon bijna niet langs komt. Zit nu al tijden in die missie waar de bloodtox pump verdedigd moet worden. Lukt gewoon niet. Ben er mee gekapt. Voor die 26 van de 31 missies die ik gespeeld heb, krijgt deze game 1.5*. Ben ik nog coulant, denk ik zo. Deel 2 ga ik al helemaal niet spelen.

Wat mij betreft ook eerder een zwaar middelmatig spel. Het free roamen is leuk voor 20 minuutjes maar daarna slaat bij mij de verveling iedere keer genadeloos toe. De missies en het verhaal zijn gewoon oersaai en ik heb nergens ook echt de interesse om te zien wat er verder nog gebeurt. Met moeite heb ik hier enkele uren op de teller gekregen - daarna terug de doos ingedaan en zelfs verkocht in de wetenschap dat ik het toch nooit meer zou spelen (en ik verkoop uiterst zelden een game). Niet dramatisch slecht maar wist mij dus in ieder geval voor geen meter te boeien. En deel 2 laat ik ook netjes aan me voorbijgaan.