Prototype (2009)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / Xbox One / PlayStation 4

Ontwikkeld door Radical
Uitgegeven door Activision

Prototype vertelt het verhaal van Alex Mercer, een man die wakker wordt in een laboratorium diep onder New York City. Zonder idee wie of wat hij is baant hij zich een weg naar boven, om erachter te komen dat het daar niet veel beter is. Gevangen in een geheime oorlog tussen de Black Watch Special Forces en de geïnfecteerde en gemuteerde bevolking. Mercer komt er al snel achter dat hij bovenmenselijke krachten bezit en bovendien de herinneringen en speciale krachten of vaardigheden van zijn slachtoffers kan absorberen. zo zal hij stukje bij beetje, in dit slagveld, zijn verleden herontdekken.

avatar van woeler82
Kan niet zeggen dat dit spel slechts is, de eerste indrukken zijn goed, moeten alle spellen een verhaal hebben, bij dit soort spellen
zit nou eenmaal een dunne verhaal lijn.
Als je van brute geweld houdt, is dit spel best wel leuk, ik geef het
nog geen punt, want ik heb het maar net 10 min getest

Loopt zowel goed op xp als op windows 7.

avatar van Martijn
Game-King schreef:
Een leuk spel, maar van waar al die slechte ratings?
Hoe dan ook de graphics zijn wel slecht voor 2009 maar het verhaal en gameplay zijn SUPER!

Het verhaal is afgezaagd en de gameplay was ook niet echt bijzonder en ging hoe meer je het speelde alleen maar meer tegenstaan.

avatar van fabblwaps
Ik vond bij dit spel de sfeer vooral goed, en dat je de stad voor een steeds groter deel naar de klote ziet gaan.

avatar van Brains
Dat was opzich wel erg goed gedaan. Maar aan de andere kant zag ik dat ook weer niet zo zitten, want hoe verder je komt in de storyline hoe meer de wereld aggresiever en gevaarlijker wordt tegen jou.. Terwijl ik soms toch nog wel zin had om zonder te veel toeters en bellen free te runnen. Zonder dat ik gelijk 20 helicopters achter me aan zou krijgen.

avatar van fabblwaps
Dan moet je gewoon 't spel uitspelen, dan heb je dat weer een stuk minder volgens mij.

avatar van Brains
Maar het wordt nooit meer helemaal mooi.
Ik ben echt een zeur, maar ik wil gewoon al mijn powers op onschuldige burgers gebruiken.

avatar van fabblwaps
Met die instelling denk ik dat de zombies je in elk geval erg aardig vinden.

avatar van Martijn
Het nadeel van al die zombies is dat ze zo snel respawnen, zo heb je nooit het gevoel dat je echt wat van die zombies opruimt. Ik vond het heerlijk om door die zombies te ploegen met een tank maar 2 seconden later staan ze er weer.

Waren het zombies?

Door al die chaos, kon ik geen zombie opmerken, want ze leken er in de verste verte niet op!

avatar van Tsjo-Wi
De hele game zit vol met gewone zombies, hoe kun je die nou niet opmerken?

Dr. Salvador
Omdat ze er totaal niet opleken. En het allemaal te druk was, totdat iemand zei, het zijn zombies, vind je het nu wel vet dan? Ik barste in lachen uit!

avatar van Tsjo-Wi
Hoezo leken ze er niet op? Waren gewoon prima zombies in mijn ogen. En ja soms was het wat te chaotisch maar echt niet altijd hoor.

Dr. Salvador
Maakt ook niet uit, heb de game even bij een vriend gespeeld maar na 20 minuten zei ik: Haal de game er maar uit, want ik vond er niks aan, en ze leken gewoon op mensen, ik zag er geen zombies in, maagoed.

avatar van Tsjo-Wi
Er zitten ook gewone mensen in het spel dus misschien zat je in het verkeerde gedeelte

Wie zal het zeggen?

Maar was na de intro, dus weet ook niet verder, maar ik vond de game niks aan dus.

avatar van Ageingrebel
fabblwaps schreef:

Nee, dat vond ik ook jammer eraan. Ik had ook gehoopt dat je na het uitspelen gewoon op je gemak iedereen kon afmaken met je powers, maar niet dus. Zoals die alarmen in de basissen die haast meteen afgaan etc... Da's gewoon irritant als je het spel reeds uitspeelde.

Wat je wel kan doen is opnieuw beginnen met al je krachten natuurlijk.

avatar van horohoro
Dr. Salvador schreef:
Wie zal het zeggen?

shadowmaster100
horohoro schreef:

tsja je moet een game ook niet na 20 minuten links leggen,

ja oke dat klopt wel,maar bij protoype is het anders,de game heeft niets anders te bieden dus maakt ook niet uit of je 20 min of 200 uren speelt,,deze game is CRAP

horohoro schreef:

tsja je moet een game ook niet na 20 minuten links leggen,

Ja, ik zeg toch ook, ik heb de game niet zelf, maar bij iemand gespeeld, beter lezen! . Maar vond er echt 10X niks aan.

Ken ik begrijpen ja. De game is leuk voor een weekend ofzo maar daarna ben je er op uitgekeken.

avatar van Leidenaar187
Ik vond deze game echt vet toen ik begon,mensen vermoorden(vooral door die truc dat je je poten in de grond steekt en er verderop een soort grote klauwen eruit komen is lachen) over gebouwen rennen,enz enz,maar op een gegeven moment is het alleen maar meer van hetzelfde en duurde een eeuwigheid voordat ik een tegenstander van formaat kreeg.
Die opdrachten vond ik eigenlijk weinig aan,dus dit spel heb ik niet afgemaakt,het was erg eentonig.

avatar van rockgamer
lage score :O ik had verwacht dat dit ook zon game was die hier 4,40 zou scoren ofzoiets

avatar van DylanVR
rockgamer schreef:

mja als sommige mensen 0,5 stemmen dan zal dit nooit een eerlijk score worden! achterlijke mensen!

avatar van Tsjo-Wi
3,59 is anders een prima score voor dit vermakelijke tussendoortje.

avatar van rockgamer
op gamesmeter staan veel games die iets boven gemiddeld zijn van 2009/2010 boven de 4 sterren, als een tegenwoordig spel hier 3,50 heeft is dat erg laag

avatar van Tsjo-Wi
Klopt wel een beetje ja. Maar ik ben blij dat er soms toch nog een evenwichtige score uitkomt voor een recente game. Want veel hoger dan dit verdient Prototype ook niet.

Dr. Salvador
Ja, is wel zo, dat elke nieuwe, en goed uitziende game ( wie vaak gewoon redelijk tot leuk is ), vaak al een 4,02 ofzo heeft.

En als er een game is die minder is, die krijgt dan meteen 1,95 of 2,12, en staat in de flop 100, het is bijna nooit eens gewoon een normaal cijfer, het is vaak alles of niets!

Dit is een goede score voor Prototype. Zoals ik hierboven al zei is dit echt een game die je hooguit één weekje speelt maar daarna ben je er ook wel weer snel mee klaar. Maargoed het is zeker geen slechte game dus een 3,60 gemiddeld is goed zo.

avatar van Starmaster501
Is het een game die je zo af en toe kan pakken om er gewoon een beetje lol in te maken?

Als je af en toe zin hebt om chaos te trappen en je woede uiten door iedereen in elkaar te meppen, ja dan is het een game die je eens in de zoveel tijd uit de kast haalt. Maar als je echt diepgang zoekt in het spel ken je beter een andere game spelen.