The Lord of the Rings: Gollum (2023)

PC / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Nintendo Switch / Xbox One / Xbox Series X/S

Ontwikkeld door Daedalic
Uitgegeven door Daedalic en Nacon

Behendig en wendbaar, sluw en listig. Gollem, gedreven door zijn verlangen om weer in handen te krijgen wat hij is verloren. Hij heeft onvoorstelbare dingen gezien en dingen overleefd die anderen niet zouden durven uit te spreken. Verscheurd door zijn gespleten persoonlijkheid kan hij wreed en slecht zijn als Gollem of sociaal en voorzichtig als Sméagol. Ga op een gevaarlijke reis als Gollem, op zoek naar het enige waar hij om geeft. Gollem is sluw, maar wordt verscheurd door zijn gespleten persoonlijkheid. Eén geest, twee ego's - jij beslist!

avatar van patenpac
ohh jeetje, wat ziet dit er slecht uit...

Doet beetje denken aan Styx

Doet beetje denken aan Styx

Nu je het zegt...alleen zonder de charme van die 2 games...die ik me toch een keertje op de xbox wil aanschaffen vanwege 'het vlot niet zo op PC'.

Aan de andere kant heeft Daedelic ook best wel een hele reeks erg degelijke Indie games (met name de Graphic adventures) op hun naam staan dus ergens ben ik toch wel benieuwd wat ze er van bakken. (het feit dat ik ze allemaal zelfs zo langzaam aan voor de 2de keer op de Switch koop om in handheld buiten te spelen, ook al heb ik ze op Steam of GOG en sommigen ook wel al uitgespeeld wil zelfs al veel zeggen in dat geval - maar toegegeven het is net met als fighting games en beat m ups, je blijft nou eenmaal fan van het genre of niet).

Nieuwe release 25 mei.

Dit gaat hard floppen denk ik.

Zetten ze de release ook nog tegenover de nieuwe Zelda game

Toen iemand dit idee ging opperen hadden ze toch kunnen zeggen van nee zou je denken.

The Lord of the Rings: Gollum Hands-on Preview - Passie is niet genoeg - nl.ign.com

Ik dacht gelijk al van hoe kun je van dit karakter een volledige game gaan maken, ik kon het maar niet rijmen. Het spel is wel leuk om in bezit te hebben als verzamelaar en misschien is het best nog redelijk hoor.

Lijkt mij desalnietteplus wel geinig,maar duidelijk geen AAA...maar dat zijn Daedalic games ook nog nooit geweest

centurion81 schreef:

Leuk titeltje voor Gamepass ofzo. Zal in de winkels geen box office hit worden nee.

Haha dit gaat wel dé flop van 2023 worden en iedereen zag het aankomen.

Jaaa zonde van 't interessante character

Daedalic maar weer gewoon strategie en adventuretitels maken

IGN review

Een 4.

Wat een afschuwelijke game Dit speel je inderdaad zo te zien niet voor je plezier.

Haha dit zag letterlijk iedereen met een beetje voortschrijdend inzicht wel aankomen.

The Lord of the Rings: Gollum-studio biedt verontschuldigingen aan | Gamer.nl

Daar komen de cliché excuusjes weer.

Hoop dat al die bedrijven die dit soort troep uitbrengen gewoon failliet gaan en zich nooit meer bezighouden met games.

Manny Calavera schreef:

Onzin. Voor 1 slechte game? Daedelic heeft hopen erg degelijk graphic adventures op hun naam (weliswaar een niche genre) waar tenminste een klassiekertje of 2 terug te vinden zijn. Iets waar ze fans van dat genre toch best wel een plezier mee hebben gedaan in de jaren dat het graphic adventure genre nagenoeg volledig naar de achtergrond verdwenen was.

Of bedoel je dat na die rampzalige GTA trilogy port Rockstar ook maar beter de handdoek in de ring gooien vanwege het feit dat ze de laatste 10 jaar niet meer ervan terecht hebben gebracht dan een barslechte rits ports en weer *gaap* een port van GTA?

avatar van AdrievMer86
Had al wat twijfels met Nacon/Big Ben als uitgever.
Ze hebben wel goede games zoals steelrising en voornamelijk de WRC games zijn geweldig goed.
Gelukkig heeft THQ Nordic Outcast 2 - A New Beginning overgenomen van Nacon.
Want die game werd ook al te vaak in het begin uitgesteld door nacon.
Hopelijk word Robocop wel iets. Met Teyon als ontwikkelaar denk ik wel vanwege hun vorige terminator game.
Maar Daedalic was misschien ook niet de beste ontwikkelaar geweest voor dit.
Ze zijn een goede point and click/adventure ontwikkelaar en daar blijft het misschien bij.

avatar van legian
Sinner schreef:
Als die daarvoor excuses hebben uitgebracht wel ja. Net zoals Arkane, Bethesda, Naughty Dog, Warner, Ubisoft, EA, Square Enix en CD projekt red die me zo te binnen schieten. En laten we Xbox en Sony zelf ook niet vergeten qua excuses.
Als al die bedrijven failliet zouden moeten gaan en nooit meer met games bezig zouden moeten houden wordt het hier helemaal stil.

Sinner schreef:

Als je moedwillig games uit brengt waarvan je weet dat ze onspeelbaar zijn of braaksel zijn, dan neem je als bedrijf je gamers niet serieus. Dan mag je van mij wel wegvallen ja. Overigens heeft Rockstar niet zelf hun trilogy gemaakt, dat is uitbesteed. Was ook een bende, maar hun eigen werk is gewoon altijd goed. Wel hilarisch trouwens dat je gewoon serieus Red Dead Redemption 2 vergeet, zo ongeveer de beste game die afgelopen 10 jaar is verschenen op de markt.

Wel hilarisch...

Nee hoor. Die vergeet ik niet. Punt van het bericht gaat blijkbaar gewoon weer mijlenver langs je heen. Een team / uitgever is meer dan gewoon 1 spelletje. Daedelic kan je net zo min afrekenen aan deze miskleun terwijl ze 10-15 degelijke games uitgebracht hebben, als Rockstar op het het gebrek aan kwaliteitscontrole op die trilogy (ze blijven tenslotte eindverantwoordelijk) en het eindeloos porten van 1 en uitstellen van een andere game.

Jammer Daedelic. Volgende keer hopelijk beter. Je kan niet altijd winnen. Deze wordt het echter ook niet voor mij. Dan speel ik Silence wel opnieuw of ga verder met de Deponia reeks of Blackguards 2.

Nu zijn we wel even een discussie aan het voeren over iets dat we enkel van horen zeggen kennen. Ja, de hoeveelheid bugs is naar het schijnt erbarmelijk, en dat kun je op dit ogenblik gezien de overdaad aan bewijs als feit aanzien. Maar dat is spijtig genoeg geen unicum. Het gebeurt nu vaker wel dan niet dat het zo is. Geef het een paar patches en de grofste bugs zijn eruit. Gaat het dan een goed spel zijn? Weet ik niet, en jullie ook niet behalve als je er de moeite voor doet om het zelf eens uit te proberen. En dat is het punt: ga er niet weer over liggen zijken omdat de rest van het internet dat ook doet. Speel het zelf of hou je bek. Dat is mijn standpunt.

Grovonion schreef:

Sorry, te makkelijk dit. Je zit op een forum over games, zou gek zijn als we niet mogen oordelen of speculeren. Daarbij zijn de reviews van deze game zo extreem negatief dat je dit niet meer kan fixen met patches. Cyberpunk was bv anders, daar mankeerde technisch veel aan maar de game was vrij goed. Dat is hier niet.

En het internet zeikt niet voor niets he. Daar hebben ze bij dit soort waardeloos afgeleverd werk gewoon alle reden toe.

avatar van Mr. Olaf
Ben het eigenlijk beetje met jullie beiden eens. Ene kant zelf deze game spelen om te oordelen, anderzijds is er al best veel gameplay te vinden op internet waar je al een aardige indruk kan kijken. Dat laatste maakt het voor mij in ieder geval makkelijker om een game te kiezen en zoals ik het nu zie, gaat het deze voorlopig niet worden.
Wil niet te veel offtopic gaan maar laten we wel zijn: het is niet best hoeveel games eigenlijk nog niet klaar zijn en toch gereleased worden op het moment. Mogelijk de druk die er achter zit, maar of het een handige keuze is, denk het niet. Deels kan met patches gefixt worden, maar dan is het kwaad al geschied.

The Lord of the Rings: Gollum-studio stopt met game-ontwikkeling | Gamer.nl

Naja, ook wel sneu en jammer toch dat 1 miskleun een studio de kop kost? Met oa Deponia, Silence en Pillars of the Earth maakten ze ook prima point n click adventures en aan Blackguards 2 heb ik veel plezier beleefd en was n prima strategy titel, dat houdt nu ook op!

centurion81 schreef:
Naja, ook wel sneu en jammer toch dat 1 miskleun een studio de kop kost?

Ja. En ook Anna's Quest en Silence waren en zijn erg mooi en vermakelijk. Daedelic heeft meer dan degelijke games afgeleverd en een aardige bijdrage geleverd om graphic adventure games in leven te houden tijdens periodes dat het minder ging. Dus dat dit nu verloren gaat allemaal door 1 game is hartstikke triest.

centurion81 schreef:

Denk dat Gollum teveel geld heeft gekost.

Ik wens op zich ook niemand een exit toe, maar als je zulke bagger op de markt brengt dan verdien je het stiekem wel. Ziet eruit als een game uit het PS3 tijdperk.

0,5
gekocht zonder eerst reviews te kijken, dom
wat een pruts game is dit
en ook nog 60 euro voor betaald ook