It Takes Two (2021)

Action / Platform
multi player / online

Ontwikkeld door Hazelight
Uitgegeven door Electronic Arts

Ga op de meest fantastische reis van je leven in It Takes Two, een uniek platformavontuur dat puur voor co-op is gemaakt. Speel als het ruziënde stel Cody en May, twee mensen die veranderd zijn in poppen door een toverspreuk. Ze zitten samen gevangen in een fantastische, onvoorspelbare wereld en worden met tegenzin uitgedaagd om hun afbrokkelende relatie te redden.

It Takes Two is een parel van een co-op-game | Review | Gamer.nl

It Takes Two Review - YouTube

Ik had er tot vandaag nog niet eens over gehoord denk ik, maar dit ziet er wel echt heel leuk uit.

avatar van Maiky
Dit is leuk. Als je op zoek bent naar een game die je met je kids samen kunt spelen, is dit een serieuze optie.

Het verhaal klinkt op zich wat volwassen zoals dat hier beschreven staat, maar het is vooral een game dat zich afspeelt in het hoofd van een kind dat een vervelende periode tegemoet gaat.

Goed, ook dát klinkt al dramatisch, maar dit is niettemin een hele fijne game om samen met de kinderen te spelen. Dit is uitsluitend een game die je met z’n tweeën kunt spelen, en samenwerken is noodzakelijk om verder te komen.

Onderweg kom je diverse minigames tegen, die je buiten het hoofdverhaal ook los kunt spelen, en zo haal je hier toch aardig wat speeltijd uit. Zeker omdat kinderen die minigames eindeloos lang door kunnen spelen. Hoe vervelend dat soms ook wordt. Echt.

Nee, even serieus: het ziet er allemaal goed uit en het level design is creatief (en lineair, maar who cares?). Ik heb hier nog maar een paar uurtjes inzitten, maar ik heb het gevoel dat de speelduur zeer acceptabel is. Onze tien-jarige is hier erg enthousiast over. En deze 36-jarige stiekem ook wel.

Jammer dat mensen dit weinig spelen, ik was benieuwd naar meningen hier. De game staat zeker nog op mijn must-play lijstje.

Ik heb deze onlangs aangeschaft op PS4, maar ben op zoek naar een partner om coop, online te spelen.

Leuke hieraan is dat de tweede speler het spel niet moet bezitten, enkel PS+ moeten beide hebben, en de tweede speler moet de "it takes two friends pass" downloaden en installeren.

Nadeel is wel dat ik enkel regelmatig kan spelen tussen 22:00 en 23:00

Kandidaten?

Ik heb geen PS

avatar van Oude Observator
Grovonion schreef:

Nadeel is wel dat ik enkel regelmatig kan spelen tussen 22:00 en 23:00

Kandidaten?

Ik kan wel eens mee doen

Vanavond ben ik bijvoorbeeld vrij tusssen 20:00 en 22:30. Kan ook op anderen dagen uiteraard. PM me eens indien je wil gamen en dan zien we verder wel.

Ik ben gisteren al met iemand begonnen, geen idee hoe het zou werken als ik nu met iemand anders begin.
1 kan dat wel?
2. begint het verhaal dan opnieuw of
3. gaat het verhaal dan ongeacht de andere speler weer verder?

avatar van Oude Observator
Ik weet het ook niet Grovonion, tot vanmiddag had ik nog nooit van deze game gehoord

Je weet me te vinden indien je ooit eens met mij deze game wil bekampen