Miner 2049er (1982)

Arcade / PC / Atari 400/800/XL/XE / Atari 5200 / Atari Video Computer System / Apple II / ColecoVision / Intellivision / Mobile / Windows Phone / Commodore VIC-20 / Commodore 64/128
Platform / Adventure

Ontwikkeld door Bill Hogue en Big Five
Uitgegeven door Big Five, Micro Fun en Tigervision

Bounty Bob werkt voor de Royal Canadian Mounted Police. Zijn missie is het vinden van de verraderlijke Yukon Yohan die zich ergens in verlaten uraniummijnen van Nuclear Ned schuilhoudt. Bob moet elke mijn doorzoeken en komt daarbij allerlei futuristische obstakels tegen, zoals materie-transporters, hydraulische schavotten en zwevende jet-speeds. Hij moet ook radio-actieve wezens die in de mijn achtergelaten werden, ontwijken.