Fire Ant (1983)

Commodore 64/128 / Amstrad CPC
Adventure / Puzzle

Ontwikkeld door Victory
Uitgegeven door Mogul

Sinds je voor het eerst het daglicht zag, was je verantwoordelijk voor de veiligheid van jouw mierenvolk. Dit was en is jouw werk; jouw lotsbestemming. Nu is er echter een machtige tegenstander gekomen en ben jij de laatste soldaat van een leger dat verder door schorpioenen vernietigd is. Jij moet nu de ontvoerde koningin zien te redden uit hun klauwen. Je bent de aanvallers gevolgd naar hun grotten en nu moet je de moeilijkste taak van jouw leven ten uitvoer brengen. Je moet acht grotten doorlopen, waarin overal schorpioenen op wacht staan. Om in sommige gesloten delen te kunnen komen, moet je de juiste combinaties van voorwerpen verzamelen en naar de juiste plaats brengen. Wanneer jij jouw koningin bevrijd hebt, zal je naar de volgende mierenkolonie geroepen worden die aangevallen is.

avatar van ZAP!
Prachtspel. Ik krijg 'm nog niet aan de praat met m'n simulator, maar vroeger heb ik deze (op de originele C64 dus) veel gespeeld, ook al was ik er slecht in (net zoals in zoveel spellen)...

ZAP! schreef:

Ben redelijk bekend met de games van C64/Amiga 500 maar deze ken de ik niet. Ziet er inderdaad geweldig leuk uit!

avatar van ZAP!
Onder het mom van de aanhouder wint en al wat geluk / wijsheid bij andere simulator games, nu ook 'Fire Ant' op tamelijk onnavolgbare wijze aan de praat gekregen. Tot 2 maal toe, voor de zekerheid; iets vaags met de configuratie van de joystick(poorten).

Ook weer erg leuk om te spelen.