Football Manager 2021 (2020)

Macintosh / PC / Xbox One / Xbox Series X/S
Simulation
single player / online

Ontwikkeld door Sports Interactive
Uitgegeven door Sega

In deze management sim ga je aan de slag bij je favoriete (top)club om daar je voetbalvisie op de mat te leggen. Stel het perfecte team samen, ontwikkel deze, treft de nodige voorbereidingen voor iedere wedstrijd en meng je in de strijd om het kampioenschap - en talloze andere prijzen! Het kleinste detail kan het verschil maken tussen een nederlaag of een overwinning.

avatar van richiedoom
Na iets van 12 jaar deze reeks niet meer te hebben gespeeld, kreeg ik dit weekend ineens een opwelling: laat ik weer eens FM gaan spelen! Mede door het, in mijn ogen, slechte nieuws rondom de aankomende nieuwe PES (tegenwoordig efootball genaamd) had ik ineens enorm veel behoefte aan een goede voetbalgame.

Stom, stom, stom... ik ben zwáár verslaafd. Deze game houdt me gewoon hele dagen bezig, ook als ik het niet aan het spelen ben. Niet echt handig als je een vriendin en een dochtertje hebt, dus we zullen zien hoe lang het nog getolereerd wordt.

Ik speel zelf altijd op de Ipad de Touch versie. Iets minder uitgebreid (minder randzaken en meer voetbal en tactiek) maar evengoed een handbindertje en verslavend.

richiedoom schreef:

Heb na jaren CM spelen eind jaren '90, een paar jaar terug FM 19 Touch gespeeld op de Switch, maar het is precies wat je zegt, het eet je leven op. Een soort gameverslaving die ik verder alleen bij Delta Force en Hearthstone heb meegemaakt

avatar van Kos
Kos
richiedoom schreef:

Same

Misschien dit toch maar een keer de kans geven als voetbal fan.

Jeffavoriet schreef:
Misschien dit toch maar een keer de kans geven als voetbal fan.

Zeker aan te raden als de aspecten van een team samenstellen je aanspreken! Ik heb nu ongeveer 550 uur in deze versie zitten.

Let wel op dat wanneer je begint je erg veel informatie te verwerken krijgt. Gelukkig zijn er redelijk begrijpbare introducties en daarnaast kan je een heel aantal veraantwoordelijkheden delegeren die het overzichtelijker zullen maken voor je, zoals training schema's, scouting netwerk, aannemen van medewerkers (coaches, performance analysten), etc.

Bedannt voor de tips Mike. Overwoog deze reeks al een langere tijd. Is echter nooit van gekomen.