RollerCoaster Tycoon 2 (2002)

Simulation / Strategy

Ontwikkeld door Chris Sawyer
Uitgegeven door Infogrames en Atari

Het vervolg op RollerCoaster Tycoon is een spel waarbij het de bedoeling is om een goeddraaiend en uitdagend pretpark te bouwen. Hierbij kun je verschillende attracties naar eigen ontwerp bouwen, of de standaardmodellen neerzetten. Natuurlijk moeten de gasten ook te eten krijgen en moet het landschap ook aantrekkelijk zijn.

SvV_Ying
Goed spel maar omdat de vernieuwing ten opzichte van deel 1 natuurlijk slecht was 'slechts' 3.5*

SvV_Ying schreef:

Hier heb je wel gelijk in.
RCT 1 blijft altijd "The Best" op alle -bouw-een-pretpark-games-.

Lexcoaster
Veel mensen hebben deel 1 gespeeld, maar niet deel 2 zo te zien. Zonde, de dingen die in deel 1 verbeterd konden worden zijn hier verbeterd, evenals de mogelijkheden die zijn uitgebreid. Gewoon erg tof, net als deel 1. 4.5*

Leuk spel. Ik ben met de uitbreidingspakketen de pretpark disneyland aan het bouwen. Ik denk dat het wel mijn eigen disneyland wordt omdat ik niet veel meer weet erover omdat ik op mijn 8-10 jaar naar toe ging. Ik ging een keer over mijn budget heen omdat ik bezig was met het bouwen van space mountain mission 3. Later heb ik downloads gevonden op amazingearl.com. Ze hebben ook disneyattracties nagemaakt. Ook was er caveman cars, de auto's leken op de auto van de Flintstones.

avatar van Starmaster501
Deel 2 is leuk. hij heeft erg veel parken dus je kan ze allemaal even bekijken. ook six flags (walibi nu) parken. de sfeer die rct 3 niet had komt door mij door het geluid en de stijl.
die gillende mensies en die pratende, lachende... die achtbaanen. dat was niet bij rct3.
deeze krijgt een dikke 4,5

avatar van polopolo150
Zelfde als Roller Coaster Tycoon 1.. alleen nieuwe itempjes, zelfde engine..

sorry voor de lage cijfer. maar ik werd niet blij toen ik dit zag.

avatar van bvonk
Een nieuwe engine is niet altijd nodig. Voor die tijd hebben ze de engine goed aangepast aan andere spellen van die tijd. Misschien grafisch iets minder maar daardoor liep het spel wel geweldig.

Ik zie dus ook niet in welke grote voordelen een compleet nieuwe engine voor dit spel waren geweest. Als jij ze wel weet polo dan wil ik ze graag weten.

Rollercoaster Tycoon 3 had een nieuwe engine en was grafisch vele malen sterker. Maar ze waren niet leuker dan deel 1 (en ook 2) en spelplezier is voor mij veel belangrijker dan wat ook.

avatar van polopolo150
bvonk schreef:

Ja maar.. het voelde ook niet zoveel anders..

Het was geen teleurstelling, maar ook geen diepgaand succes voor mij..

Ik had bijvoorbeeld iets verwacht als Transport Tycoon en dan later dat Transport Tycoon 2 er dan beter en veel meer details heeft.. wat je dus ziet bij Locomotion. want dat is Transport Tycoon 2.

Tijdloos zijn de Rollorcoaster games wel maar dan wel met name nummero 1. En dit was nummer 2 van de reeks Rollorcoaster games. Ik kan nou niet zeggen dat ik hiervan net zoveel heb genoten als zijn voorganger.

De voorganger had veel leukere muziek, een leuke opening en veel leukere themaparken. Ook vond ik het park zonder geld daar leuker vanwege de attracties etc. die je daar kon kiezen. Maar ondanks dat zijn ze wel op dezelfde lijn gebleven, veel zelfde gebieden en gebouwen die je kan verwijderen en dat levert je weer geld op. Jammer genoeg blijven die boomparken wel moeilijk omdat je geld steeds naar beneden gaat als je een boom weg haalt voor een kartbaan. De moeilijkheidsgraad is nooit zo erg moeilijk geweest maar in mijn belevenis is deel 2 toch net wat lastiger dan deel 1. Is maar goed ook anders zou het zo makkelijk worden.

Ondanks vele pluspunten trek ik toch veel liever deel 1 uit de kast dan deel 2...4,5* is veel en veels te veel voor deze game. Vandaar een mooie 3,5*.

avatar van snoop
pas weer even geinstalleerd voor de grap en het was nog leuk om te spelen ook... heb me er jaren terug heel erg goed mee vermaakt, maar het is nogsteeds best leuk

avatar van Starmaster501
Het irritante aan dit spel (vind ik) is dat je bijv een beoordeling van 600 en 800 gasten minimaal in je park moet hebben voor october jaar 2. Nou dat is dus een helele tijd wachten...
Meestal heb ik dat allemaal al maar dan moet ik ingame nog een jaar wachten, dan laat ik heb aanstaan en dan ga ik even wat anders doen ofzo

avatar van Dragonslayer
Starmaster501 schreef:

Hahaha dat deed ik ook altijd. Dat was in rollercoaster 1 ook.
Maar ik had vaak pech dat vlak voor het einde wel eens een achtbaan "neerstortte". En dan ging die beoordeling weer helemaal omlaag.

Dragonslayer schreef:

Hahaha dat deed ik ook altijd. Dat was in rollercoaster 1 ook.

Gelukkig hebben ze dat in rct 3 niet

]Imageshack - scr3a - img197.imageshack.us
(voor het toilet en tussen dat kleine paadje door)
Je ziet een dikke groep mensen in 2 lijnen lopen. Alsof ze vast zitten. Ze blijven maar zo lopen en het zijn er een stuk of 300. Ze gaan nergens heen en worden moe. mijn park rating gaat omlaag. Hoe krijg ik ze weg?

riczz
geen idee... wel erg raar. nog nooit gezien bij iets dat ze er wel uit kunnen.

riczz schreef:
geen idee... wel erg raar. nog nooit gezien bij iets dat ze er wel uit kunnen.

Ze lopen gewoon over de wanderpaden he. Niets houd ze tegen maar tog lopen ze alsof er een muur tussen zit dus gaan ze niet weg. En dan gaat me park rating van 999 naar 43

Banner met verboden toegang aan één kant neerzetten zodat het éénrichtingsverkeer wordt helpt ook niet?

avatar van Starmaster501
Oh, zal eens proberen Heb ondergrondse gang naast die wc gedaan maar dat lukte ook niet...
EDIT:
Imageshack - scr4a - img41.imageshack.us
Zitten ze daar weer...

Heb er nu 2 uur op zitten en het is nog steeds net zo leuk als vroeger. Geweldig om die mannetjes te laten verdrinken en de verslavende factor om je park steeds weer groter en uitgebreider te maken. Stem volgt nog.

leuke vervolg maar haalt het niveau niet van deel 1

avatar van Evil Eye
geweldig spel, pretparken opbouwen en beheren is interessant en leuk, en het is hier ook nog eens goed uitgewerkt. Heb er vroeger erg van genoten, tegenwoordig vernietig ik liever dingen dan dat ik dingen opgebouwd zie worden. De wereld staat echter al te vol, dus destructie is momenteel belangrijker, en daarnaast geeft het ook meer voldoening. Maar heb hier vroeger erg van genoten, daarom ben ik mild en geef ik 4 sterren voor Rollercoaster Tycoon 2

avatar van lisa=10jaar
Een te gekke game.Ik zou het wel zelf 2uur achter elkaar kunnen spelen.De parken zijn leuk maar je krijgt best wel weinig geld wat ik wel jammer vind.Het bouwen is verslavend.En ik vind het leuk als mannetjes uit een achtbaan komen en dan gaan kotsen.Ik vermaak me er erg goed mee. ik geef 5sterren.

misterwhite
Ik heb het spel gekocht maar heb het probleem dat ik niet weet hoe het werkt Ik zit er maar mee te prullen maar vind maar niet hoe het tegoei gaat. Iemand die mij kan helpen opweg helpen met het spel??

avatar van jassertje
Erg leuke game maar 1 Blijft leuker.

Mijn beoordeling

Gameplay: De gameplay blijft net als in RCT1 helemaal te gek bijna alles is mogelijk

Graphics: De graphics zijn nog steeds niet fantastisch en ook niet echt verbeterd. Maar dat mag de pret niet drukken, het blijft leuk:D

Muziek: De muziek is ook erg leuk en het geluid van de achtbanen en van je gasten is ook leuk

Greetz...

Nijmegen
Klopt het dat rct2 niet op Windows7 kan, iemand?

avatar van bvonk
Heb even op internet gekeken en er lijken wel wat problemem te zijn.

[TUT] Hoe RCT1 en RCT2 (bijna) bugloos te spelen in Windows 7 en Vista - vijfzintuigen.nl

Ik zal hem wel even installeren want wil het wel eens weten hoe het werkt. En misschien wel weer eens leuk om te spelen.

avatar van bvonk
Het werkt onder Windows 7 maar je kunt wel merken dat hij daarvoor niet is gemaakt. De eerste keer liep het spel na ongeveer 20 minuten vast, zelf zo vast dat ik de PC heb moeten resetten. Maar dit heb ik kunnen oplossen door het tweede te doen wat er staat in de link die ik hierboven heb neergezet.

Verder zie je het als je het spel gaat opslaan, dan krijg je een beetje raar windows venster maar werkt wel. Spel ziet er voor nu erg oud uit maar is nog steeds verslavend. Gaat alleen erg langzaam, spellen van nu hebben meestal de functie om een beetje door te spoelen.

avatar van bvonk
Er komt een film van RCT!

RollerCoaster Tycoon film op komst - pc - Gamez.nl

Wil wel eens zien hoe ze dat gaan doen.

avatar van Starmaster501
Laten zien hoe je een park bouwt met RCT? Maar dan op groot doek!