RollerCoaster Tycoon 2 (2002)

Simulation / Strategy

Ontwikkeld door Chris Sawyer
Uitgegeven door Infogrames en Atari

Het vervolg op RollerCoaster Tycoon is een spel waarbij het de bedoeling is om een goeddraaiend en uitdagend pretpark te bouwen. Hierbij kun je verschillende attracties naar eigen ontwerp bouwen, of de standaardmodellen neerzetten. Natuurlijk moeten de gasten ook te eten krijgen en moet het landschap ook aantrekkelijk zijn.

Deel 2 nooit gespeeld of zelfs maar aanschouwd. Een verbetering?

avatar van Mart
Ook ik heb dit deel nooit gespeeld, maar wat ik er van gehoord heb is dat het een kopie is van de originele Rollercoaster Tycoon (dus met de oude graphics), maar dan met nieuwe scenario's en een paar nieuwe attracties. Weinig vernieuwing of verbetering, lijkt mij.

Louis2703
Ik heb m, maar tis een zware tegenvaller in vergelijking met het eerste deel.
Geen vooruitgang en veel te moeilijk.
Omdat je hierbij óf toegangskaartjes voor atracties óf voor het park gratis moet houden.

Overigens staan de beide RollerCoaster's, ondanks dat in beide gevallen Chris Sawyer identiek gespeld is, niet onder dezelfde developer.

avatar van Justinx
Kan nog niet veranderd worden. Dat komt waarschijnlijk doordat er eerst verschillende landen waren toegekend aan Chris Sawyer.

bro
prachtig spel die ik nog af en toe speel. heb nooit deel 1 gespeeld dus ik heb geen flauw idee welke verbeteringen er zijn aangebracht.
het is gewoon een en al fun om dat geld te zien binnenstromen of juist zwaar in het rood te zien gaan. ik heb al heel wat tijd besteed aan bouwen van achtbanen en met map editor heb ik ook al heel wat parklevels gemaakt waarop ik trots ben, ook al steld het echt niets voor als ik ff op internet rondkijk. dit spel doet me vooral terug denken aan 4 jaar geleden toen ik dit spel voor het eerst in handen kreeg. veel goede herinneringen heb ik er aan overgehouden die ik af en toe nog eens opsnuif door het nog eens te spelen en mn oude, opgeslagen parken nog eens te openen 4.5*

avatar van basik
Louis2703 schreef:

Als je dat al te moeilijk vind, ik ken geen één attractiepark dat zowel voor de entré en de attracties geld vraagt.

Dit 2de deel bracht idd geen echte vernieuwing alleen wat meer van hetzelfde.. dus vandaar dat mijn cijfer blijft steken op een 3*

Ik vind dit juist een goeie verbetering, leuke parken, leuke attracties kan je maken...........zeker een verbetering. Wisten jullie dat je als je de naam:"Melanie Warn", intikt bij een kwaad iemand hij helemaal weer blij word (gek eigenlijk, als je Chris Sawyer intikt verandert de gezichtsuitdrukking hellemaal niet), ondanks dat.....leuk spel.

Louis2703
basik schreef:

Dat kwam de gameplay niet echt ten goede vond ik. Ik ken ook geen enkel park dat beide vraagt, maar goed...

Ik vond dit echt een enorme tegenvaller ten opzichte van het eerste deel. Naar mijn idee zat er nauwelijks verbetering in. Het zag er ongeveer het zelfde uit, een paar nieuwe attracties, extra missies en klaar. Het kon net zo goed een expansion pack zijn...

Geweldige, verslavende game. Ik zou het nu nog uren kunnen spelen per dag, het is zó verslavend en leuk. En ik was er toch wel goed in, vond ik zelf altijd . 4,5*.

avatar van wwelover
Echt een leuk spel. Doe het nu niet meer, maar toen ik deed was ik er aan verslaafd. 4.5*

Toch wel 5* waard uiteindelijk, ik kan geen negatief punt vinden.

JohnWilliams schreef:

Michael Schumacher was een superracer op die mini-auto-parcours. Die dubbelt alle andere rijders 3 keer.

Tenzij je natuurlijk Damon Hill ook laat meerijden .

avatar van jaspertje3
Eigenlijk een schande dit spel, om dit deel 2 te noemen! Nauwelijks verbetering, veelal dezelfde dingen en qua graphics al helemaal geen verbetering. Dit spel had geen deel 2 mogen heten maar gewoon een uitbreiding van deel 1

saai en slecht spel, maargoed dat ik het spel niet gekocht maar gekopiërd heb van een vriend

gameplayer schreef:

Saai? Slecht? Daar kan ik me niet in vinden, verklaar je nader Gameplayer...

Van me vriend gehad. Erg leuk met illegale spullen zoals cheats erbij. Verder BORING.

avatar van hitman
blijft verslavend

5 sterren

avatar van Jim Carrey
Net als het al even goede eerste deel helemaal geweldige Game ook leuk gemaakt allemaal, super om naar te kijken als je in een pretpark bent wil je natuurlijk niets ander dan in een achtbaan zitten en in deze spellen kun je ze zelf maken, geniaal toch ? in mijn ogen wel .

* * * * *

In mijn ogen ook Jim!

avatar van equalizersound
dit spel is zo geef ik heb me hier maanden mee vermaakt ik ben het alleen kwijt

Dan koop je het toch...opnieuw. Deze Game kost geloof ik maar € 2,00 bij de Bart Smit.

avatar van KingDenisu
Geweldigge game! Het sfeertje van deel 1 zit er nog in, en verder ook de beste uit de serie!

Minder vernieuwend dan deel 1, maar nog steeds een erg mooi spel. Leuk dat de Six Flags parken erin zaten

Niet zon goed vervolg.

Meer van hetzelfde en om daar nu weer voor te betalen..

En wat al werd opgemerkt, je kon of je gasten laten betalen voor entree of voor attracties. Een combo van beiden kon niet en dat was jammer. Zo was geld verdienen vaak wel erg lastig.

Uiteraard kan ik niet negatief zijn over dit spel verder, want meer van hetzelfde is bij de RCT serie ook wel een compliment.

Ik maak er een 3* van.

Je moet Custom Objects downloaden. Dat is het nieuwe aan deze RCT. Met deze objecten kun je alles bouwen wat je maar wilt, en dat maakt het top.

avatar van equalizersound
JohnWilliams schreef:

dat wist ik niet maar bednakt voor de tip ik ga van het weekend even naar bartsmit

avatar van Kiadjo
Het is een leuk spel maar ik mis wat. Bij deel één het je het wel maar hier.... het voelt net alsof het niet af is.