Ratchet & Clank: Rift Apart (2021)

PlayStation 5
Platform

Ontwikkeld door Insomniac
Uitgegeven door Sony

Een boosaardige robotkeizer werkt zich het apelazarus om al het organische leven uit te roeien en hij heeft zijn vizier nu gericht op de dimensie van Ratchet en Clank. Het dynamische duo moet hun krankzinnige wapens afstoffen om te voorkomen dat dimensies instorten. Baan je al schietend een weg naar de overwinning met explosieve nieuwe wapens als het Burst Pistol, de Topiary Sprinkler en de Shatterbomb. Sjees boven stadsgezichten, stort je in gevechten en glip door dimensies met nieuwe gadgets die de natuurkrachten tarten.

DualSense-controller geeft extra dimensie aan Ratchet and Clank: Rift Apart-wapens | Nieuws | InsideGamer.nl

Nou ben benieuwd.

Brein blaas me mind away met je loeihard innoverende moves zou ik zeggen.

Misschien tegen de tijd dat ik mijn ps5 heb zien we deze ook verschijnen en kan ik ‘m mooi erbij nemen.

Was bovenstaand bericht even vergeten maar dat stemt wel hoopvol dan.

Als ze hier net zo kunnen uitpakken als ze bij Astro’s Playroom doen dan gaat dat zeker aanzienlijk iets toevoegen aan de algehele beleving.

Toch net dat dingetje dat het toch nog iets van level next sense meegeeft want verder lijkt dit me op geen manier heel veel verschil te gaan maken met de remake uit 2016 die toch ook wel erg lekker treffend scherp uit de verf komt moet ik zeggen wanneer ik hem nu opstart op mijn kersverse apparatuur.

De game die mij (vandaag) trigger’de om een PS 5 in huis te halen.

Ben erg benieuwd naar de game en PS 5 uiteraard

avatar van Julian McArthur
Ontzettend van genoten. Zonde dat je geen kwartjes kan geven want ik zou hem 4,25 willen geven maar 4,5 vind ik net wat té. Dan maar een 4 zeker.
Visueel een parel, leuke humor, leuke gameplay. Misschien iets te kort. En de platinum had iets uitdagender mogen zijn. Bvb alle wapens volledig upgraden, of alle gouden bouten vinden of zo. Maar niks van dat. Niettemin ontzetten van genoten en meteen een tweede keer gespeeld.
Als je naar al die details kijkt kan je niet anders dan concluderen dat deze shit met veel liefde gemaakt is.

Ik mis dit soort exclusives wel op de Xbox X. Heb dat ding nu 3 kwart jaar, maar er is nog niks voor uit waar je dat ding voor had moeten hebben.

Eindtitels voorbij zien komen. Mijn eerste echte PlayStation en Ratchet & clank ervaring. Erg van genoten, maar werd her en der wel wat lineair. Daardoor poosje links laten liggen en moest me er even toe zetten om weer op te pakken.

Humor en graphics zijn top!! Je merkt wel dat PS een beetje de Disney is van de game industrie. Iig mbt deze game.

Dikke 3.5 *

Ajax&Litmanen1 schreef:
Dat had je van tevoren kunnen weten. De vorige generatie heeft dit keer op keer aangetoond.

Ook net uitgespeeld, en naast Maquette, mijn tweede PS5 game waar ik het einde van heb gezien.

Dit is echt wel een game waar je bij merkt dat het next-gen in zijn bloed heeft stromen.
Het is ook een tot in de punten verzorgde game dat tot het einde enorm veel plezier geeft. Maar in mijn ogen is het wel niet het perfecte game. Ik had niet zozeer een probleem met het feit dat dit al bij al een lineaire ervaring is, voor mij hoeft niet alles open-world zijn, en in dit geval hebben ze er zeker goed aan gedaan de ervaring in strakkere banen te leiden.

Voor mij is er zo na ongeveer twee-derde een soort routine ingeslopen, het afvinken van taak voor taak en collectible na collectible. Iets waar ik op zich wel voor te vinden ben, maar als je er op een gegeven ogenblik te bewust van wordt dan stoort het toch een beetje de beleving. Uiteindelijk was ik dan ook blij de eindgeneriek gezien te hebben, en heb ik zelfs geen zin om de laatste paar trophies op te pikken voor platinum.

Maar voor de rest is het grafisch en qua beleving een festijn en de wapens zijn best origineel te noemen en kunnen mooi variabel met elkaar gecombineerd kunnen worden. Ratchet en cornuiten zijn ook disney sympatiek en zorgen vaak voor een hartverwarmende noot.

Al bij al een solide 4.2* (vier dus)

avatar van harm1985
Aangezien hij in mijn PS5 bundel zat voelde ik me toch wel een beetje verplicht deze op korte termijn te spelen na het afronden van FFXV.

Moet zeggen, het ziet er indrukwekkend uit op mijn 55" 4K OLED. Tezamen met de Dual Sense is het spelen een hele ervaring.

Wel een beetje jammer dat de eerste baas al een glitch heeft waardoor hij op 45% blijft hangen. Soft reboot loste dat wel op, maar niet echt sterk.

harm1985 schreef:
Geen probleem mee gehad, ik ben "slechts"1 opvallende bug tegengekomen bij het spelen, maar niks dat mijn spelervaring echt stoorde,