The Wolf Among Us 2 (2024)

PC / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Nintendo Switch / Xbox One / Xbox Series X/S

Ontwikkeld door Telltale en AdHoc
Uitgegeven door Warner Bros.

The Wolf Among Us 2 zal de grimmige gebeurtenissen van de eerste wedstrijd een vervolg gaan geven. Sneeuwwitje is nu de locoburgemeester en ze heeft een klus voor Bigby. Hij zal zijn toevlucht moeten nemen tot zijn oude, brute manieren om deze klus - wat het ook is - tot een goed einde te brengen.

Eind 2019 is de titel from scratch met een andere engine in ontwikkeling gegaan. Verschijningsjaar is daarom een gokje op dit moment. Ook zal de titel waarschijnlijk wel weer op consoles verschijnen, maar daar is nog niets over bekend op dit moment. Wat betreft de PC versie, deze zal exclusief in de Epic Games Store verkrijgbaar zijn.

Delayed...iig geen 2023 meer!

avatar van FlorisV
Deel 1 was grafisch een pareltje, heerlijk cellshaded, maar helaas zaten er rare haperingen in, cut scenes die niet goed liepen bijv. Bigby blijft 1 van de coolste game personages ooit. Telltale levert altijd wel kwaliteit dus deze ga ik zeker checken uiteindelijk.

Ook hier heb ik weer een beetje het 'boot gemist - interesse staat op een laag pitje'. Telltale was dan wel een van mijn favoriete ontwikkelaars, de Fables comics en aldus deze game erg sterk maar jaren na aankondiging is alles toch een tikkeltje minder.

'Eind 2019 beginnen we van scratch!' - 'in 2023 komt ie alweer niet!'. En we zitten nog maar in het begin. Laat staan dat dit nou niet bepaald een of andere gigantische open wereld game of RPG is. Dan doen 3+ jaar ontwikkeltijd me niet bepaald erg veel vertrouwen in het eindproduct krijgen.

Ik hoop wel dat ik mis zit. Als het ooit uitkomt.