menu

Record of Lodoss War - Deedlit in Wonder Labyrinth (2020)

mijn stem
4,00 (1)
1 stem

PC
Platform / Action
single player

Ontwikkeld door Why so serious? en Team Ladybug
Uitgegeven door Why so serious? en Playism

Dit is een Castlevania-achtige platformer gebaseerd op de klassieke animeserie Record of Lodoss War. Prachtige pixel-animaties en een grote variatie aan wapens en geesten, die elementaire krachten geven, helpen je op een magische reis om de mysteries van het labyrinth te doorgronden.

Trailer

https://www.youtube.com/watch?v=kbSabHJJ650

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.

zoeken in:
avatar van FlorisV
4,0
Early access titel op Steam. Erg fraai en leuk maar ik worstel momenteel met eindbaas Pirotess, dit is bepaald geen makkelijk spel...

Record of Lodoss War is trouwens de meest charmante animatieserie die ik ken, met geweldige muziek en leuke karakters, waaronder natuurlijk giechelkont Deedlit. Gebaseerd op Dungeons & Dragons sessies van de bedenker maar dat drukt de pret geenszins.

avatar van FlorisV
4,0
Voorlopig oordeel: prachtig!

Het spel is nog niet af, er zijn pas twee stages te verkennen met in totaal 4 eindbazen, die ik een aantal weken terug verslagen heb. Twee nieuwe stages waren aangekondigd voor November maar uitgesteld tot januari. Met die update wordt ook het niet helemaal intuitieve menu onder handen genomen.

Maar ik wil alvast aangeven dat ik ondanks de moeilijkheidsgraad erg genoten heb van dit spel. De diepgang is enorm. Zo is er een vrij originele mechaniek bedacht waarmee 2 verschillende kleuren magie allerlei voordelen kunnen geven en opgeladen kunnen worden. Daarnaast kun je heel precies mikken met de boog, waarmee af en toe nog wat leuke uitdagingen met magneten en ricochets zijn bedacht. Verder is het heel fraai geanimeerd (met mooie fade-effecten) en getekend. De gameplay is afgezien van het menu heel soepel en verveelt niet te snel, net als de muziek, die is ook fijn. Er zijn ook erg veel interessante items te vinden die je vaak wel zult willen hebben en soms ook echt noodzakelijk zijn om verder te komen.

Het respawnen van vijanden is iets waar ik niet zo vrolijk van wordt maar als je het spel leert kennen weet je dat die nieuwe vijanden ook weer kansen bieden om te healen, doordat je je magie van 1 kleur verder op kunt laden met aanvallen met de tegenovergestelde magiekleur.

Save punten zijn er op zich meestal wel genoeg maar je moet er wel aan denken na het verslaan van een baas even een stuk terug te lopen om opnieuw op te slaan. Anders mag je die later overnieuw verslaan...

Fans van Record of Lodoss War zullen desalniettemin zeker in hun nopjes zijn met dit Indie juweeltje. Ik kan niet wachten tot ik de nieuwe stages kan spelen. Ik ben alleen bang dat het spel uiteindelijk gewoon niet heel groot is . Ben er nu 8 uurtjes zoet mee geweest...maar hardcore gamers waren er al in 2 uur doorheen. Kwaliteit gaat wel boven kwantiteit, dus heel erg vind ik het niet.

avatar van FlorisV
4,0
Alvast hyped voor de 2 nieuwe stages die dinsdag uitgebracht worden!

avatar van FlorisV
4,0
geplaatst:
Genoten, zij het op mijn geheel eigen tempo. Met nog 1 eindbaas te gaan.

Ladybug heeft een big bang manier van content uitbrengen, zoals wel meer Japanse devs doen...weinig updates maar als ze wat uitbrengen zijn er meteen grote nieuwe chapters die ook echt af zijn.

En ik kijk nu zeer uit naar de twee laatste hoofdstukken, die komen over 2 weken uit.

avatar van FlorisV
4,0
geplaatst:
Het is mooi geweest.

De laatste 2 hoofdstukken waren zeker dat, mooi. Inmiddels heb ik het zo goed als uitgespeeld. Ik heb wel besloten die laatste baas niet meer te doen. Het vervelende is namelijk dat deze niet alleen wel erg verrekte lastig en dodelijk is, maar dat je hiervoor eerst nog een andere pittige eindbaas moet uitschakelen en dan al doodop bent, als je mij bent tenminste.

Tijd daarom voor een definitieve review, denk ik.

Een must voor Metroidvania en Lodoss fans. De graphics zijn erg mooi gemaakt door het kleurenpalet. Het verhaaltje is niet de reden om dit te spelen ook al worden Lodoss fans zeker bediend. De muziek is een beetje apart (ietwat druk en ritmisch complex soms) maar best mooi en verveelt nooit. De dualiteit tussen de twee spirits is lastig om onder de knie te krijgen maar biedt meer diepgang. De gameplay is erg soepel maar de balans is wat zoek doordat je magie wel erg sterk is (doordat het zelf zijn doel zoekt), evenals als level 3, waarmee je kunt healen als je genoeg schade hebt gedaan. De menu's zijn wat onhandig vond ik. Lengte van wapens had wel gespecificeerd mogen worden. De mini puzzels voor de pijl en boog waren erg leuk.

Het dobbelsteengedoe (welke voor elke vijand gerold worden om hun zwakte te bepalen) had weggelaten mogen worden net als het bewusteloos raken bij bepaalde aanvallen, vreselijk is dat.

Een enorm minpunt vond ik de reprise van eerdere eindbazen. Minder was daar toch meer geweest.

Velen noemen de korte speelduur als zwakte van dit spel. Maar dat is enkel voor hardcore gamers, die het binnen 4 uur uitspelen. Ik ben er meer dan 30 uur zoet mee geweest. Het is namelijk toch echt wel labyrintisch, want ik had best wat hulp nodig mijn weg te vinden. Daarnaast vond ik de eindbazen erg pittig, soms zelfs te.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:27 uur

geplaatst: vandaag om 16:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.