FlorisV schreef:
Gewoon uit interesse hoor, omdat ik Darkest Dungeon nu eenmaal heb gekocht maar weinig gespeeld heb (en veel te snel dood ging), waar zat vooral de strategie in bij dat spel?
De samenstelling van je team en dus hun diverse krachten op elkaar afstemmen. Bepaalde klasses werken beter met elkaar dan anderen en dan is het ook nog eens een kwestie van rekening gaan houden met zowel trauma's als pluspunten die ze in de Dungeon's oplopen.
Je hebt bvb wel degelijk de mogelijkheid om met sommige klasses aan te vallen en ervoor te zorgen dat het teamlid wat er voor je stond tegelijkertijd naar achter te duwen zodat deze niet meer geraakt kan worden in hand-to-hand combat. Maar is dit nou toevallig een figuur die in staat is zowel korte als lange afstandsaanvallen te doen dan heeft dat dus zijn nut.
Na iedere dungeon verdient iedereen ook zijn bonussen en negatieve punten, vaak kan je die negatieve punten voor een deel onder controle houden (of gedeeltelijk), terwijl je wel perks krijgt als skeleton slayer etc (ik noem maar iets).
Er zit bijzonder veel strategie in Darkest Dungeon alleen is de learning curve best steep en moet je echt op letten wie je bij wie plaatst en in welkevstartpositie, tactisch terugtrekken als het niet anders kan, gebruik maken van de upgrades, iedereen zijn krachten en de mogelijkheden om hun negatieve punten via de daartoe bestemde gebouwen in de hand te houden etc.
En jawel. Er zit wel degelijk een endgame in voor zover ik weet. Het is een behoorlijk moeilijke game, maar imo ook bijzonder rewarding. Heb hem niet uitgespeeld maar wel degelijk bijzonder veel plezier aan beleefd.