Boomerang Fu (2020)

Nintendo Switch / Xbox One / PC

Ontwikkeld door Cranky Watermelon
Uitgegeven door Cranky Watermelon

Maak je vrienden een kopje kleiner met boemerangs in dit hectische alternatieve party game voor maximaal 6 spelers. Ontdek belachelijke power-ups en stapel ze op elkaar in dodelijke combinaties.

Je zou het niet zeggen op het eerste gezicht, maar net als bvb Overcooked is dit een geweldige Party Game. Een drietal weken terug op het verjaardigsfeetje van een vriend geweest en we waren net met 6 personen en hoewel de gameplay absoluut simpel is, vergt het toch best wel wat moeite om het onder de knie te krijgen. Of niet, want je kan ook gewoon wat rondlopen en anderen het leven zuur maken met je boomerang. Je kan dashen en slashen, of je boomerang gooien zowel in teamverband als in every-man-for-himself. De levels steken leuk in elkaar en je hebt natuurlijk upgrades voor je boomerang, zoals multi-boomerangs, ontploffende boomerangs e.d

We hebben toch makkelijk een uurt of 2-3 hieraan gezeten en dit mag best thuis in het rijtje Overcooked, Boom Blox e.d - geweldig spel. Een van de aanwezigen heeft het zichzelf dus thuis aangeschaft en zijn vriendin is er trouwens ook helemaal aan verslaafd zeg ik - met op drie weken ook alweer dik 30 uur op de teller. Dus zeker iets wat voor een groot publiek de moeite is om te spelen.