The Great Ace Attorney: The Adventures of Ryuunosuke Naruhodou (2015)

Alternatieve titel: Dai Gyakuten Saiban: Naruhodō Ryūnosuke no Bōken

Android / Apple iOS / Nintendo 3DS

Ontwikkeld door Capcom
Uitgegeven door Capcom

Stap in de schoenen van Ryūnosuke Naruhodō, een voorouder van Phoenix Wright, die studeert om een advocaat te worden. Nadat hij zijn eerste zaak succesvol afrondt, besluit hij zich over te laten plaatsen naar Engeland, waar hij een groep vormt met een andere student en een juridisch medewerker. Naruhodō krijgt het al zeer druk door de vreemde zaken en de vele excentrieke figuren die op zijn pad komen, Onder hen bevindt zich onder andere de bekende detective Sherlock Holmes.

Het vervolg op Phoenix Wright die helaas nooit naar het westen is gekomen. Voor zover ik weet ligt dat aan de rechten omtrent het personage Sherlock Holmes. Er zijn tig duizend films van hem, maar plaats hem als een zijpersonage in een game en de poppen zijn aan het dansen. Copyright rechten zijn een bitch. Capcom heeft geen interesse geuit dit te willen aanpakken, dus zou je via fan translations het werkende moeten krijgen. Echt zonde. Phoenix Wright is één van mijn favorieten gamereeksen. Stom om voor zo'n reden niet een nieuw deel te kunnen doen.