Mario Kart Live: Home Circuit (2020)

Nintendo Switch
Racing / Party

Ontwikkeld door Nintendo

Verander je huis in een racebaan met Mario Kart Live: Home Circuit. Bestuur een kart in de echte wereld op de bekende Mario Kart-manier en bekijk de actie via de on-board camera op je Nintendo Switch of televisiescherm. Zie hoe je huis wordt veranderd in een waterwereld, een zanderige woestijn en meer omgevingen uit de wereld van Mario Kart.

Ik ga dit vermoedelijk niet spelen, hou het wel bij de Mario Kart die ik al voor de Switch heb liggen, maar dit soort games als Home Circuit maken Nintendo een veel leuker gamesbedrijf dan wel ander bedrijf ook. Altijd verrassend, altijd origineel en creatief. Net als een jaar terug met dat karton waarmee je je Switch kon verbouwen. Je moet er van houden, maar het is wél wat nieuws. En eerlijk, het is best tof als je een groot huis of grote tuin hebt om dan daar met Mario Kart doorheen te gaan denk ik.

Idem. Mijn beide kamers zijn te klein, en ik heb een kat. Niets voor mij dus. Maar dit is dus wel een stap dichter dichter bij Mario Kart Maker, want als ik het goed begrijp dien je ook zelf de circuits in elkaar te zetten (in real life). Hoe veel vrijheid je daarbij hebt is een tweede, maar het is wel een leuk idee - de combinatie van in real life karten en videogamen.

Maar dus wel eentje die ik oversla. En hoop dat er nog een echte MK volgt op de Switch (en er ooit een Mario Kart Maker uitkomt).

Sinner schreef:

Nooit over nagedacht, maar ja, dat zou vet zijn. En dan die parcours gewoon online met elkaar delen. Dan is MK eeuwig speelbaar. Ik speel MK 8 nu vrijwel nooit meer, omdat ik de parcours nu wel ken. Zou wel heel gaaf zijn als mensen dit zelf mogen doen a la Mario Maker. Daar zitten ook briljante levels in.

avatar van richiedoom
Dit lijkt me echt ontzettend tof! Zeker als je een kind hebt lijkt het me geweldig om samen banen te bouwen in je woonkamer met allerlei obstakels (echte bananenschillen op de vloer leggen bijvoorbeeld, ghehehe).

Alleen zit ik met heel veel vragen dus ik wacht maar tot de eerste reviews en filmpjes binnen druppelen.
Daarnaast vind ik het belachelijk dat je voor multiplayer nog een switch nodig hebt. Als er nou 1 game zal zijn die leuk is om met 2 mensen of meer te spelen is dit het. Maar als ik dus tegen mijn vriendin wil spelen moet ze ook een switch hebben en een kart. Hopelijk kun je later losse karts kopen en dat je dan in splitscreen op 1 tv tegen elkaar kunt racen.

Even afwachten dus, maar sowieso respect voor de makers.

Ja dit lijk me ook erg leuk!, maar als je een kleine huiskamer hebt dan lijkt het me niet echt geschikt dat je een race op kan zetten waar in je zonder zorgen kan racen. En kun je ook buiten racen? dan heb ik de ruimte evt wel, nou ik wacht de recensies hier wel af..

Mario Kart Live: Home Circuit Review - YouTube

Waanzinnig leuk bedacht, maar nee. Dit ga ik niet spelen.

Manny Calavera schreef:

Waanzinnig leuk bedacht, maar nee. Dit ga ik niet spelen.

Hoeft ook niet... maar dit gaat wel in heel veel schoenen RS-Dreamer Super Mario 64™ basketbalschoenen voor jongeren | Flame Scarlet-Electric Blue | PUMA Nintendo | PUMA Nederland - eu.puma.com zitten en gaat wel onder heel veel kerstbomen liggen.

De PU had ook wel een leuke review.

Moet je 120 euro kapotslaan voor Mario Kart Live: Home Circuit? - Review | Power Unlimited - pu.nl

Precies wat ik al dacht. Ik vind het enorm tof bedacht, maar dit is me te duur en ik zou er denk ik te kort mee spelen. Maar het idee is echt geweldig.