Torchlight III (2020)

PC / PlayStation 4 / Nintendo Switch / Xbox One

Ontwikkeld door Echtra
Uitgegeven door Perfect World

Er zijn eeuwen voorbij gegaan na de gebeurtenissen in Torchlight II, die het Ember keizerrijk gehavend hebben achtergelaten. Novastraia is constant onder grimmige dreiging van een invasie door de Netherim en zijn bondgenoten. Kies je held of heldin en gebruik je sluwheid en moed, om het tegen de Netherim op te nemen en Novastraia te redden van de ondergang.

Zijn er uberhaupt mensen die hier al aan begonnen zijn of ook maar het spel geprobeer hebben. Het blijft aardig stil - wat toch best bevreemdend is aangezien zowel I als II best wel hitjes waren en toch een aardige fanschare hadden. Nou had ik wel iets gelezen dat er aardig wat problemen waren met de beta maar ik neem aan dat deze intussen zijn opgelost?

Of is iedereen het dungeon crawlen een beetje beu - met de tientallen games in het genre van de laatste jaren.

Nou om mijn eigen vraag maar te beantwoorden - het speelt hartstikke lekker. Eigenlijk net zoals deel 2. Ik zag pas ergens deze week dat het op Gamepass stond dus maar even een vlug testritje gemaakt (een drie kwartiertjes) en vond je de tweede vermakelijk vermoed ik dat je hier ook wel mee uit de voeten kunt. MAAR...het lijkt me tevens een beetje het probleem - na al die jaren lijkt er bizar weinig verandert, ik speel deel 2 zo af en toe op de Switch en het had zo hetzelfde spel kunnen zijn. Dezelfde cartoony artstijl, dezelfde controls, manier van quests geven etc etc...

Weinig reden om te klagen natuurlijk als je fan bent - maar intussen zijn er zoveel games op de markt die Torchlight 2 voorbij zijn gestoken op grafisch vlak, qua gameplay elementen e.d dat het misschien een beetje een kwestie van too little too late is? Maar goed ik kan me daar niet over uitlaten aangezien dit eerste indrukken zijn en ik nog maar even gespeeld heb. Alleszins speelt het wel lekker en zie ik het me vroeg of laat wel eens aanschaffen (ook al lijkt het op het eerste gezich dus wel heel erg op 2 - daar kan ik me niet te druk over maken om dat ook dat spel aangenaam is om zo af en toe eens een uurtje te spelen).