Genshin Impact (2020)

PlayStation 4 / PC / Apple iOS / Android / Nintendo Switch / PlayStation 5
Action / RPG

Ontwikkeld door miHoYo
Uitgegeven door miHoYo en Cognosphere

Stap de wereld van Teyvat binnen, waar het bruist van het leven en waar de kracht van de elementen voelbaar is. Jij en je zus zijn vanuit een andere wereld hier beland. Gescheiden door een onbekende god, ontdaan van je krachten en in een diepe slaap gebracht, word je nu wakker in een wereld die er erg anders uitziet dan toen je hier aankwam. Zo begint je reis door Teyvat op zoek naar antwoorden. Bereid je voor op een zoektocht door een wondere wereld vol uiteenlopende personages en talloze mysteries om te ontrafelen...

Een free to play blatant Breath of the Wild clone met rpg upgrade mechanics en diablo-stijl buckets of loot...

Gratis? Yes, please! Al uurtje in onderweg en tot nu toe erg impressed, wel echt bijna een-op-een zelda kopie, van stamina balkje en cooking tot fire arrows schieten om goblincamps te clearen met een rood tonnetje explosion. Aanklaagbaar identiek bijna... Twist is hier dat je tussen meerdere chars kunt switchen, elk met eigen element specialty en wapen. Erg mooi en smooth, leuke uitnodigende wereld en best lekkere battle-feel. En tot nu toe nog geen pay to win tegengekomen, maar gezien het levelling en loot-systeem gaat dat vast nog komen. Maar so far so good...

avatar van pascal83
1,0
Ik ben tot op heden iets minder positief. De wereld voelt voor mij leeg en nep aan. De wereld is niet lelijk, maar zeer zeker niet wonderschoon. Het doet me ergens aan een Fortnite map update denken. Dat komt met name door het kleurgebruik, de bergen en de gebouwen. Ook het verhaal weet mij niet te boeien. Sterker nog: ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo niet geboeid was door een verhaal of een plotontwikkeling in een spel. Daarnaast beviel het wisselen tussen karakters in een gevecht mij totaal niet. Wellicht gewoon weg niet mijn genre.

Oja. Hoewel ik nog geen pay to win aspecten ben tegengekomen, heb ik al wel content creators met gemak honderden dollars zien uitgeven aan S tear karakters en/of loot. Geen idee of dat uitmaakt (later) in het spel, maar ik vermoed van wel.

Iets verder onderweg en moet zeggen dat m'n enthousiasme ook behoorlijk weg aan't zakken is. De mooie zelda sfeer van't begin slaat al snel om in een behoorlijk generic anime mmorpg feel. Maar desondanks toch nog best genietbaar door de imo wel best lekkere combat en world exploration.

En idd blijkt dit gewoon het mobile gacha-game model te hebben, waarbij je in het begin lekker veel items en exp krijgt, om je in de flow te sucken, om uiteindelijk onherroepelijk tegen een pay-to-win wall te botsen. Wel pas best laat in deze game, want tot nu toe kan ik nog makkelijk meekomen...

avatar van pascal83
1,0
Ik ben zelf niet heel bekend met het gacha principe, maar ik kwam het volgende artikel tegen mbt het gacha aspect richting de endgame.

Ik vermoed dat we dit soort spellen (jammer genoeg) veel meer gaan tegen komen op de next gen consoles. 100 miljoen winst in twee weken tijd (volgens het artikel) gaat zeker meer partijen trekken.

Won "The player's choice" van de Game Awards 2022. Versloeg daarmee Elden Ring en God Of War.
... nou schiet mij maar lek. Ken geen hol die het speelt, krijgt veel negatieve cijfers en het komt niet eens uit 2022! Wat een grap. Ik krijg het idee dat de stemmers gewoon een prank deden.

In augustus 22 speelden meer dan 63 miljoen spelers deze game, das best wel wat!

Fonzzz002 schreef:
schiet mij maar lek.

Ok.

Maar tot een tijd terug kende ik toch een man of drie die het wel speelde, en daar is er nog altijd eentje van die het met enige regelmaat mee bezig is. Ik had zelf altijd zoiets van ik wacht wel een keertje tot het op de Switch verschijnt om het uit te proberen maar daar is tot op heden nog altijd geen versie voor (ook al zijn ze er dus al een hele tijd mee bezig). Het leek mij in ieder best een aardige MMORPG / Hack & Slash - met natuurlijk alle negatieve en positieve zijden van dat genre. De hele MMORPG hype is nu wel echt zo een beetje voorbij heb ik de indruk. En buiten hier en daar iets wat ik eens een keertje Casual zou kunnen opzetten (zoals dit) heb ik er bar weinig interesse in.

Maar dat hier geen interesse voor is of niemand het speelt klopt dus toch niet hoor. Maar sowieso hecht ik weinig belang aan al die Game Award shows en dergelijke. Hooguit als iets nieuws vertoond wordt qua game of een aankondiging vind ik het wel aardig maar het is net zoals Movie Awards of Music Awards - allemaal dingen die redelijk nietszeggend aan me voorbij gaan. 'Hier heb je 5 populaire titels van het afgelopen jaar en de andere 550 andere releases daar praten we niet over'.