Projection: First Light (2019)

Apple iOS / Macintosh / PC / Nintendo Switch / Xbox One / PlayStation 4
Platform

Ontwikkeld door Shadowplay en SweatyChair
Uitgegeven door Blowfish

Projection: First Light volgt de avonturen van Greta, een meisje dat in een mythologische schaduwpoppenwereld leeft, terwijl ze op reis is naar zelfverlichting, ondersteund door legendarische helden uit elke cultuur die ze verkent. Begeleid door sfeervolle beelden en een etherische soundtrack gemaakt met antieke instrumenten die worden gebruikt voor voorstellingen met schaduwpoppen, voert Projection: First Light spelers mee op een reis door de geschiedenis van schaduwpoppen zoals deze zich heeft ontwikkeld in Indonesië, China, Turkije en het 19e-eeuwse Engeland. Vroeg in haar expeditie neemt Greta de controle over een lichtbron en ontdekt ze haar vermogen om deze te manipuleren. Schaduwen worden platformen en wanden, andere elegante en fantasierijke verlichtingen lossen puzzels op en vijanden kunnen worden verdreven – terwijl Projection: First Light thema's verkent van wereldsheid, respect en begrip.