9 Monkeys of Shaolin (2020)

PlayStation 4 / Nintendo Switch / Xbox One / PC / Macintosh
Fighting

Ontwikkeld door Sobaka
Uitgegeven door Buka, Koch, Ravenscourt, Teyon en Sonkwo

9 Monkeys of Shaolin is een side-scrolling beat 'em up game. Het verhaal herschept de sfeer van de kungfu-films uit de jaren 70. Een eenvoudige visser heeft genoeg van zijn onderdrukking en besluit om zelf op reis te gaan om Shaolin-meester te worden. Hierdoor komt hij in unieke situaties terecht, waarin hij nieuwe mensen ontmoet, andere gewoontes verkent en levenslessen leert over wraak en dood.

Hier kijk ik als beat 'm up fan al een hele tijd naar uit. Hij stond als Early Access reeds te koop op de PC maar het is toch wel typisch iets wat ik dan eerder op een console koop (ja, die ja - vanwege het speelt ook lekker weg in handheld mode denk ik). Het ziet er uitstekend uit maar ik hoop enkel dat het ook wel voldoende content bied voor de prijs (25 of 30 euro?). Alleszins wel iets wat op de verlanglijst staat.

De animatie ziet er wel traag uit. Juist met een fighting game vind ik een soepele gameplay wel prettig.

Demo gespeeld op de Switch deze middag en nou wil ik niet te enthousiast gaan doen maar - als de rest van het spel evenwaardig is heb ik er hier eentje die zich weet te meten met Streets of Rage 4.

Heerlijke muziek en sfeertje, geweldige graphics en animatie. Speelt super. Ik dacht aanvankelijk een beetje duur (30 euro), maar ik zou het hier zo maar even voor neerleggen. Later in de week toch maar even wat reviews erbij trekken om te kijken hoe het qua lengte e.d is.

avatar van Nomak
Sinner schreef:
om te kijken hoe het qua lengte e.d is.
4 uur

Nomak schreef:
4 uur

Da's vrij degelijk voor een scrolling beat 'm up maar voor 30 euro misschien net wat te weinig.

Ik had ergens gehoopt dat er na uitspelen (of in het begin al) ook iets zou inzitten als bvb een soort arena mode, boss rush, e.d - maar daar heb ik nergens iets over gelezen. Toch maar eventjes geduld vertonen dan. Ook al speelt de demo erg lekker.