Demon's Souls (2020)

PlayStation 5

Ontwikkeld door Sony en Bluepoint
Uitgegeven door Sony

Deze volledige remaster en uitbreiding van Demon's Souls nodigt je uit om terug te keren naar het koninkrijk van Boletaria, dat wordt geteisterd door een vervloekte mist, voortgebracht door de slapende godheid, de Old One. Deze mist brengt demonen voort die zich tegoed doen aan de stervelingen. Probeer het alleen door dit zielslopende gebied te brengen, of nodig anderen uit jouw wereld te betreden, met alle gevolgen van dien...

Even Godfall bekeken maar gaat 'm dus niet worden voor mij. Ziet er alles behalve level next en ook niet zo heel boeiend uit. Vond deze gelijk al bij de presentatie best nice ogen. Is wel een kanshebber hier.

Neig toch heel sterk hiernaar. Ziet er heerlijk en ook wel enigszins grensverleggend uit.

Confusie schreef:
Dark Souls 1 t/m 3 en Bloodborne uitgespeeld. Alleen Demon's Souls ontbreekt nog. Deze moet ik dus hebben!

Enigszins grensverleggend? In welk opzicht? De game was in 2009 sowieso grensverleggend.

In de zin dat het er qua visuals tot op zekere hoogte wel next level uitziet afgaande op de onlangs vrijgegeven beelden.

Heeft ook niet zo dat grauwe van het origineel wat het voor mij ook wel aantrekkelijker maakt.

avatar van JacoBaco
Als Nedgame zijn belofte nakomt dan kan ik dit eindelijk gaan spelen eind maart! Nog 2,5 maand .

avatar van solidKevin
JacoBaco schreef:

Hebben ze dan zo weinig exemplaren van de game binnengekregen bij de eerste levering?

solidKevin schreef:

Ik heb nog geen PS5.. Zo bedoel ik het .

avatar van solidKevin
Ah, op die fiets.

Lekker hoor, hier gisteren aan begonnen. Had echt weer eens zin in zo'n Soulsborne game. Al is deze dan ontwikkeld door BluePoint, maar daar merk je niks van. Ik heb het origineel van Demon's Souls nooit gespeeld, maar overal lees en hoor je dat ze zeer trouw zijn gebleven aan het origineel. En dit voelt inderdaad als een game van From Software. Ben eigenlijk wel blij dat ik de game uit 2009 nooit gespeeld heb nu, heerlijk zo'n eerste keer in een game als deze duiken. Het ziet er overigens schitterend uit en speelt als een zonnetje. Laat Bloodborne ook maar heel snel naar 60fps omgezet worden.

avatar van JacoBaco
Mijn PS5 is zowaar al binnen, dus binnenkort snel hieraan beginnen en een week vrij nemen.

Ik las trouwens dat vanaf morgen bol.com 4.000 PS5 consoles binnenkrijgt voor de losse verkoop.

Ik beloof niks, maar dit is mijn bron: Nieuwe voorraad PlayStation 5 in aantocht? Deze week nieuwe levering - techtastic.nl

Veel plezier man.

Waar-om moet dit 75 kosten.

Had serieus gedacht dat zelfs Game Mania niet had gedurfd hier nog overheen te gaan.

Maar dat durven ze dus mooi wel.

Hoe dan ook ga ik geen 75 voor een nieuwe game neerleggen.

Laat staan nog meer.

Streaming heeft de toekomst.

Een winkel als Game Mania heeft dat niet.

Met hun verhogingen van prijsverhogingen.

Moet maar eens een keer ophouden allemaal.

avatar van SeptuSword
Confusie schreef:
Waar-om moet dit 75 kosten.

Maar dat durven ze dus mooi wel.

Hoe dan ook ga ik geen 75 voor een nieuwe game neerleggen.

Laat staan nog meer.

Streaming heeft de toekomst.

Een winkel als Game Mania heeft dat niet.

Met hun verhogingen van prijsverhogingen.

Moet maar eens een keer ophouden allemaal.

Dan heb ik slecht nieuws voor je. Alle PS5 exclusive games gaan minimaal 70 euro kosten. Ongeacht of het bij Game Mania is, Bol of iedere ander bedrijf waar je games kan kopen.

Bij Game Mania 80 dus.

Laat ze lekker het heen en weer krijgen.

Misschien in een heel enkel speciaal geval ooit nog iets op release kopen verder gewoon wachten op afprijzingen tweedehands of tot het op ps now komt.

De realiteit is nu eenmaal dat games de laatste 30 jaar maar weinig aan inflatie onderhevig waren, en dat terwijl productiekosten enorm de pan uit swingen. Lange tijd werd dit gecompenseerd door stijging in verkoopscijfers, maar vroeg of laat werd ook dat niet genoeg. Het maken en verkopen van games is nu eenmaal een commercieel gebeuren, zelfs indie-makers doen het niet uitsluitend voor hun artistiek plezier.

Het ontwikkelen van een triple-A game kost een hondertal mensen een jaar of 3 werk, zonder dat er ook maar een euro aan verdiend wordt, en dan is dat nog met het risico dat het game een commerciele flop wordt (ook de reden waarom andere betalingsmodellen uitprobeerd worden).
Vandaar is een stijging van 60 naar 70 EUR niet helemaal uit den boze. Kijk maar eens na, zelfs in de jaren 90 kosten games makkelijk 120 gulden of meer.

Of ik dat persoonlijk ga betalen is een andere vraag, ikzelf ben ook eerder een bargain-hunter dan iets anders, maar de meest gezonde instelling om mijn geliefde hobby te ondersteunen is het iig niet.

Gamemania en nedgame, of zelfs bol.com en coolblue, die uit markt-vraag extra munt proberen te slaan zie ik dan weer kritischer, dat lijkt vaak op uitbuiting. Aan de andere hand is het idd ook zo dat de fysieke verkoop van games geen makkelijke business is en ze vermoedelijk extra inkomsten nodig hebben om drijvende te blijven.

Grafisch komt ie net wat minder hard dan gedacht, afgaande op de trailer bij de reveal.

Hoe dan ook natuurlijk een vet spel:

Kek wel.

Het origineel nooit ver mee gekomen mede ook omdat die niet om aan te gluren was.

Daarmee ook niet om door te komen.

Wil me er nu echt eens in vastbijten, toch een van de meest invloedrijke releases sinds GTA 3.

Scheelt alvast wel daarnaast dat ik er dus mooi geen 80,- voor heb neergelegd.

Gewoon een normale prijs.

Hij zal z’n McDonalds menu bij iemand anders moeten bietsen ik geef geen sjoege.

avatar van JacoBaco
Ik moet er nog steeds aan beginnen. Nog heel even geduld en dan koop ik hem voor €50 Souls, ik bedoel Euro.

avatar van Chrismania
Deze maand een Playstation 5 aangeschaft. Als Souls fan en liefhebber van de originele Demon’s Souls ook deze direct binnen gehaald. En ik moet zeggen; dit ziet er fantastisch uit, speelt heerlijk en klinkt geweldig.

Die audio is echt insane inderdaad.