Transformers (2004)

PlayStation 2

Ontwikkeld door Melbourne House
Uitgegeven door Atari

De strijd tussen de goede Autobots en slechte Decepticons wordt in eerste instantie uitgevochten op de planeet Cybertron, maar verplaatst zich naar Aarde zodra bekend wordt dat de Mini-Cons zich daar verschuilen. De Mini-Cons zijn krachtige wapens die het gevecht kunnen beslissen en dus begint een race waarbij Autobots en Decepticons zoveel mogelijk Mini-Cons trachten te verzamelen. Als speler ben je ingedeeld bij het kamp van de Autobots, robotten die kunnen transformeren in voertuigen op wielen.

Vreselijke game...bijna niet te spelen, besturing is dramatisch en het hele spel voelt zielloos aan. Dat merkte je al in het begin met Optimus Prime...moest je vanuit het niets een ravijn over schansen, daarbij kreeg ik al gelijk een golf van irritatie.
Mag blij zijn met 1,5*

avatar van mr blijhoofd
nou smaaken verschillen blijkbaar want ik zelf vond deze game een van de beste titels ooit uitgebracht op de PS2. grafisch was het geweldig. maar ook de besturing het upgrade systeem middels de minicons mooie groote eindbaasen. ik denk dan ook persoonlijk dat deze gamelord waarscheinlijk de film versie heeft gespeeld deze was idd onwaarscheinlijk slecht. en daarbij speel je het eerste level alleen nog maar met Hotrod en niet met optimus.

het was deze, want ik kon gelijk Optimus Prime kiezen. En smaken verschillen idd. mr blijhoofd , maar aan deze game heb ik geen plezier kunnen beleven. Maar snap ook wat jij goed aan de game vind..want het zag er allemaal prachtig uit, maar voor mij was de gameplay gewoon te stroef en dan haak ik al snel af

avatar van mr blijhoofd
nu ga ik ff lekker de game nurd uithangen maar het eerste level was toch echt alleen met hotrod kunt speelen. ik heb m speciaal voor jouw vanmiddag ff in me ps3 gegooid ik moest t ff weten hahahahaha. maar idd tegenwoordig is ie niet meer zo briljant maar heb nog wel ff eerste level uitgespeeld gewoon voor oldtime sake.

Ik heb het al gevonden ik had deze game:

Transformers (videospel uit 2003)
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
(Doorverwezen vanaf Transformers (computerspel uit 2003))
Ga naar: navigatie, zoeken
Genre(s) Actie
Speelmode(s) Singleplayer
Platform(s) PlayStation 2
Media CD-Rom

Transformers (Toransufōmā, Transformers) is een computerspel uit het action role-playing game genre. Het spel is gebaseerd op de Transformers-franchise. Het spel werd ontwikkeld door WinkySoft en uitgebracht door Takara voor de PlayStation 2. Het spel is alleen in Japan uitgebracht.

In het spel kan de speler kiezen met welke partij (Autobots of Decepticons) hij wil spelen. Beide partijen hebben een aantal beschikbare personages, met de mogelijkheid meer personages te ontsluiten. De personages komen zowel uit de originele televisieserie, de film en de Japanse serie Transformers: The Headmasters.
[bewerken] Verhaal

Optimus Prime, Wheeljack, en Jazz arriveren op de planeet Zel op zoek naar een vermist Autobotteam. Megatron steelt de Energonvoorraad van het schip, waarna de Decepticons beginnen de hele planeet van zijn energie te beroven. De Autobots proberen hen tegen te houden.

Al snel duiken de Autobots Rodimus Prime, Kup, en Arcee op, die beweren uit een toekomst te komen waarin de Decepticon Shockwave een kristal had gevonden dat Transformers goddelijke krachten geeft. Het trio wordt echter gevolgd door Galvatron en een aantal Decepticons uit de toekomst. Het is nu aan beide teams dit kristal het eerst te vinden.

De dialogen in het spel zijn allemaal in het Engels, ondanks dat het spel alleen in Japan is uitgebracht en de spelmenu's wel in het Japans zijn. De Engelse tekst doet vermoeden dat het wel ooit Takara's plan was om het spel in Amerika uit te gaan brengen.
[bewerken] Personages

Bespeelbare Autobots: Optimus Prime, Jazz, Wheeljack, Hound, Bumblebee, Ratchet, Rodimus Prime, Ultra Magnus, Springer, Kup, Arcee, Blurr, Chromedome, Hardhead, HighBrow, Brainstorm, en Hot Rod.

Niet bespeelbare Autobots: de Technobots (individueel en als Computron), de Trainbots (individueel en als Raiden), Sideswipe, Ironhide, Sky-Lynx, en Wreck-Gar.

Bespeelbare Decepticons: Megatron, Starscream, Thundercracker, Skywarp, Soundwave, Shockwave, Blitzwing, Astrotrain, Dirge, Thrust, Ramjet, Kickback, Bombshell, Shrapnel, Motormaster, Onslaught, Scrapper, Long Haul, Galvatron, Cyclonus, Scourge, Octane, Sharkticon, Trypticon, Predaking, Razorclaw, Divebomb, Headstrong, Hun-Grr, Rippersnapper, Cutthroat, Weirdwolf, Skullcruncher, Mindwipe, Snapdragon, Apeface, Wingspan en Pounce.

Bron: Wiki

Weet niet wat de intertoys er destijds mee moest...hehe broertje

Mwaaa, wel aardig allemaal. Deed allemaal erg denken aan de tekenfilms van vroeger en qua grafisch gezien was het voor die tijd echt fantastisch. Maar goed, de besturing was zoals hierboven mij al gezegd is veelste ingewikkeld en te stroef. Als je sprong leek het net alsof je los kwam uit de modder zo houterig waren de controls. Het was niet héél slecht maar middelmatig.