G.I. Joe: Operation Blackout (2020)

Nintendo Switch / Xbox One / PlayStation 4 / PC
Shooter / Action

Ontwikkeld door GameMill
Uitgegeven door GameMill en Maximum

G.I. Joe en Cobra zijn terug! G.I. Joe: Operation Blackout is een klassieke third-person shooter op teambasis, waarin je speelt als je favoriete personages van Team G.I. Joe en Team Cobra. Ervaar de actie van beide zijden! Help G.I. Joe de orde te herstellen, terwijl je Cobra naar wereldoverheersing leidt.

avatar van Mithrandir

Deze G.I.Joe wordt een buy voor de PS4, childhood memories and '80's cartoon 'n flashback...
Als ik deze ga spelen, is het weer 1989, zaterdagmorgen op telekids, 7:00 uur present boss

Mithrandir schreef:

Vond GI Joe vroeger op zaterdag (of zondag, Cartoon Express met Anniko?) ook heel leuk, maar de combi GameMill/Maximum maakt wel dat ik de kans niet zo groot acht dat dit echt tof wordt

avatar van Mithrandir
centurion81 schreef:

GI Joe op Cartoon Express nooit gezien, weet dat een paar jaar later op telekids de serie stopte.
Ok Centurion, heb nog nooit van de developer gehoord, moet ik hem toch eens uitproberen op de pc. Zelf hoop ik dat het geweldig wordt, maar dat wordt afwachten dan.

De jaren '80 EN de comics die eerst door Marvel en later door door IDW werden en worden uitgegeven zijn wat mij betreft altijd de moeite geweest.

Stiekem leent zich dit zich echter beter tot een strategy RPG met zowat ieder ventje dat zijn eigen specialiteit heeft. Vreemd dat ze daar nooit iets mee hebben gedaan.

Een shooter boeit me wat minder, hoewel zeker de arcade game best leuk was. Toch zal ik hem wel in de gaten houden MAAR grappig genoeg is er al een game die zodanig dicht in de buurt van de GIjoe IP komt en slechts 5 euro kost dat het haast bizar wordt: Agents of Mayhem (2017).

De cartoony en deels (soort van?) cell shaded stijl deed me al likkebaarden, toch schijnt het behoorlijk tegen te vallen door slechte voice acting, matige karakter modellen en krukkige gameplay. Wordt waarschijnlijk eentje voor uit de budgetbak en dan lijkt ie me best leuk.