International Superstar Soccer 2 (2002)

Alternatieve titel: ISS 2

Nintendo GameCube / PlayStation 2 / Xbox
Sports

Ontwikkeld door Konami
Uitgegeven door Konami

Pak de bal, veeg de truien die je als doelpalen hebt gebruikt bij elkaar en verlaat het park. International Superstar Soccer is geland op Nintendo GameCube, met een voetbalervaring die zo echt is dat je nooit meer tevreden zult zijn met geïmproviseerd balletje trappen op het speelveld van je buurt. International Superstar Soccer 2 is de nieuwste ontwikkeling van Konami's langlopende concessie - een serie die voetballiefhebbers hartkloppingen heeft bezorgd op elk systeem van Super Nintendo tot Nintendo 64. Elk gedeelte van ISS, heeft spelers spot-on besturing, verbijsterende vaardigheden en glorieuze visuele effecten geschonken. Snel bewegende, vloeiende actie is het resultaat - voetbal dat zo goed is dat het bijna net zo leuk is om naar te kijken als om zelf te spelen.

avatar van Hadouken
Dat klinkt als een verkooppraatje, Ajax&Litmanen1, werk je toevallig bij Konami?

Haha nee, dit vond ik op Internet.

Maar dit is echt jaren mijn favoriete voetbalgame geweest. Ik speelde toen nog geen PES en Fifa viel me altijd tegen.

Ik kocht dit in 2002 en ik denk dat ik tot 2005, 2006 toch wel ISS 2 speelde.
Komt omdat dit spel zo heerlijk speelbaar was. Wel jammer dat je alleen landenteams kon kiezen, maar met Oranje toernooien afwerken was ook leuk. Uiteindelijk onderhand elk team met leuke spelers wel gedaan. Van Frankrijk tot Finland, van Engeland tot Ierland...

De controls lagen gewoon heerlijk in de vinger, je maakte prachtige afstandsschoten of hele mooie combinatiegoals. Heel erg verslavend.
Als ik het nu vergelijk met bv PES 6 of PES 2008 dan is het natuurlijk niets bijzonders meer, maar toen was het voor mij echt top! Pure nostalgie, dit spel was echt zijn geld wel waard.

avatar van Tha)Sven
Wat een fantastische omschrijving
Geweldig

Haha de mensen die het spel origineel hadden gekocht in die tijd moeten nog eens de achterkant lezen. Ik heb nog nooit zoveel spelfouten gezien op 1 beschrijving als bij dat spel

Volgens mij heeft het 5 jarige zoontje van een programmeur dat mogen doen...

Valt me tegen, heeft niemand verder dit spel eens gespeeld?

Dit was een aardig game en speelde ik vaak als ik fifa beu was. Nog steeds is het een aardige game niets meer, niets minder