ENDER LILIES: Quietus of the Knights (2021)

PC / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Nintendo Switch / Xbox One / Xbox Series X/S

Ontwikkeld door Live Wire en Adglobe
Uitgegeven door Binary Haze

Toen de dodelijke regen begon te vallen werd elk levend wezen dat het raakte veranderd in een zogenaamde Cursed One. Deze ondode wezens, die ooit onze vrienden en familie waren, strompelen nu door een gevallen rijk. Maar één meisje besluit niet op te geven. Lily, de laatste priesteres, besluit samen met haar vrienden om de Cursed Ones eindelijk tot rust te brengen.

avatar van John Milton
ENDER LILIES: Quietus of the Knights - 3 Reasons Why You NEED to Play This Game (Mini Review)

Nog zo'n game die me qua artwork en verhaal geweldig lijkt, maar qua swoosh-hack-n-slash gameplay minder. Not a big metroidvania fan perhaps.

Ik dacht even dat ik me er er maar overheen moest zetten, maar dit spelen op een keyboard zonder ervaring met dit soort games wordt best hard afgestraft. En iedere keer opnieuw, hallo, ik moet Souls nog doen, Go Easy!

Te kort gespeeld om een waardering te mogen geven, maar ik wilde wel even mijn frustratie (en bewondering) uiten.

Eentje waar ik zelf ook benieuwd naar ben, maar wel eerder op de Switch zal halen. Het ziet er wel alleszins knap uit inderdaad...en ja....weer een toch best veelbelovende nieuwe Metroidvania voor in de lijst van dit toch al zeer ruime genre.

Dus ook hier weer de bedenking, benieuwd hoe de oudjes mee kunnen (Metroid Dread en hopelijk eens een nieuwe Castlevania - ook al is die aangekondigde Castlevania GBA collectie ook erg de moeite).

avatar van horizon
John Milton schreef:

Hollow Knight op een keyboard was perfect te doen. En ik had daar op keyboard geen ervaring mee.

avatar van John Milton
Die heb ik hier ook klaarliggen, wie weet gaat dat beter. Misschien moet ik gewoon weer wennen aan dat soort gameplay!

Maar goed om te weten dat dat iig gewoon kan

avatar van horizon
John Milton schreef:

Maar goed om te weten dat dat iig gewoon kan

Oh, als je Hollow Knight hebt liggen dan zeker gaan spelen! Eén van de betere spellen van de laatste jaren (m.i.)!