Defenders of Oasis (1992)

Alternatieve titel: Shadam Crusader: Harukanaru Oukoku

Sega Game Gear / Nintendo 3DS

Ontwikkeld door Sega
Uitgegeven door Sega

Lang geleden versloeg de legendarische koning Jamseed de in-slechte magiër Ahriman. Maar net voordat deze stierf wist hij zijn onderwereld vassal, de draak Zahhark op het koninkrijk Shanadar los te laten. Op het nippertje wisten de nazaten van Jamseed hem te verslaan. Generaties later blijken de nakomelingen van Zahhark nog aanwezig en trachten zij Ahriman terug te brengen uit de onderwereld. Het is aan de jonge prins van Shanadar en zijn vrienden, waaronder de prinses van een buurland en een geest uit een lamp, om dit te voorkomen.

Al vanaf m'n eerste keer Final Fantasy IV op snes, werd ik verliefd op die stijl rpg en ik was eigenlijk verrast om terug te zien dat deze titel van Sega is ipv Squaresoft, want ik vind hem van hetzelfde niveau.

De beetje arabische 1001 nacht setting komt mede door de mooie sfeervolle muziek en simpele maar leuke graphics goed tot zijn recht en het verhaal was erg leuk uitgewerkt. Leuke chars ook met ieder aparte skills, vooral de Genie was vet. Volgens mij de enige echte rpg die hier in europa voor de GG is uitgekomen. Erg goed afgetuned voor handheld ook, voelde best snel maar was toch nog erg groot. Encounter rate best hoog, maar lekker snelle battles en leuke vlotte dungeons. En een even lekker epische feel als z'n grotere console broers, deze hoort gewoon bij de classics.