menu

Hogwarts Legacy (2023)

mijn stem
3,94 (31)
31 stemmen

PC / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Xbox One / Xbox Series X/S / Nintendo Switch
Action / RPG
single player

Ontwikkeld door Avalanche
Uitgegeven door Portkey

Spelers ontdekken het Hogwarts van de jaren 1800. Spelers nemen de rol aan van een student die van een geheim weet dat de tovenaarswereld dreigt te verscheuren. De student kan oude magie waarnemen en beheersen. Spelers moeten beslissen of ze dat willen inzetten om iedereen te beschermen, of zich over willen geven aan de verleiding van duistere magie.

Trailer

https://www.youtube.com/watch?v=1O6Qstncpnc

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.

zoeken in:
avatar van Manny Calavera
patenpac schreef:
We zullen zelf ook nog eens aan de schoolbanken gaan zitten met deze.

Moesten de frustraties te hoog oplopen, ik heb als reserve game ook maar meteen Bully: Scholarship Edition even aangekocht...


Ik heb Bully vorig jaar nog gespeeld. Best vermakelijk hoor. Wel een tikje antiek qua graphics en besturing.

avatar van Confusie
Dit heeft wel de makings van een dikke game tot zo ver immersiviteit met exquise vibes die bij tijd en wijlen haast episch aandoen groots spektakel lijkt ieder moment uit zijn voegen te gaan barsten om je onder te dompelen in de bezielde beleving van hoogwaardige gewaarwordingen kan nog best eens wat worden dit is mijn voorlopige indruk.

avatar van richiedoom
4,5
Ook hiermee begonnen en ik sluit me aan bij mijn voorgangers, smaakt absoluut naar meer! Ze weten de sfeer van de films perfect te vangen, dit komt ook voor 50% door de muziek die wel heel erg lijkt op de soundtrack van de films.

Graphics op de PS5 oke (performance mode, vind ik lekkerder spelen dan fidelity mode). Ik heb kort Horizon: forbidden west gespeeld en dat is toch wel een stuk mooier.
Gezichtsanimaties vind ik wat houterig maar Hogwarts zelf ziet er van binnen erg mooi uit. Meer dan dat heb ik nog niet van de map gezien.

Ik heb voor Ravenklauw gekozen trouwens.

avatar van Grovonion
4,5
richiedoom schreef:
Ik heb voor Ravenklauw gekozen trouwens.
Ik ook

avatar van patenpac
2,5
Eerlijkheid zelve verplicht me ertoe om te zeggen dat deze me momenteel niet echt weet te verbazen. Toegegeven, de eerste 2 uurtjes waren fantastisch met een volledige vertovering van de Harry Potter wereld. Echter lijkt dit gevoel na 6 uurtjes ondertussen wel zo goed al voorbij gevlogen te zijn, en begint de herhaling me al wat op te vallen. Meer en meer begin ik hier een Assassin's Creed gevoel bij te krijgen, en dat belooft in mijn ogen niet veel goeds.

Bij andere games zou ik bijgevolg nu ook op het punt komen waar ik normaal gezien zou afhaken, maar voor deze ga ik toch even de moeite doen om me hierover te zetten.

Benieuwd of het mijn aandacht kan behouden.

avatar van Chrismania
3,0
Aantal uren onderweg. In tegenstelling tot Patenpac, vond ik de eerste uurtjes juist wat tegenvallen. De game komt wat traag op gang. Zodra je wat introductie missies gedaan hebt en je wat meer vrijheid krijgt om de wereld te verkennen, wordt het mijns inziens allemaal wat leuker.
Wat opvalt is de enorme aandacht voor detail. De makers hebben duidelijk hun best gedaan een wereld te creeeren die ‘leeft’ en slagen hier tot nu toe erg goed in.

avatar van Grovonion
4,5
patenpac schreef:
Echter lijkt dit gevoel na 6 uurtjes ondertussen wel zo goed al voorbij gevlogen te zijn, en begint de herhaling me al wat op te vallen. Meer en meer begin ik hier een Assassin's Creed gevoel bij te krijgen, en dat belooft in mijn ogen niet veel goeds. .
Ik heb helemaal hetzelfde, ze hebben iig een paar luie design-keuzes gemaakt. Er ligt heel veel nadruk op het afwerken van to-do lijstjes, klaarblijkelijk om je een motivatie te geven Hogwarts te verkennen. Maar daar hadden ze ook andere design keuzes kunnen maken. Iets meer risico had hier geen kwaad gedaan, wat meer dynamiek in hoe je met andere studenten omgaat en hoe je lessen volgt of niet volgt. Het avontuur-aspect voelt heel erg scripted aan.

Ook zijn er een paar praktische probleempjes, zo vind ik de 3D-map niet echt goed werken, en is het telkens een kriem om door de menu's te springen voor handelingen die je om de haverklap moet doen. Waarom wordt er bijvoorbeeld bij elk menu-punt gestopt als je gewoon met L1/R1 heel snel erdoorheen wilt scrollen?

Kortom, een perfect spel is dit niet, maar het is nog echt vroeg om hier een oordeel over te vellen.

avatar van patenpac
2,5
Grovonion schreef:
(quote)
Ik heb helemaal hetzelfde, ze hebben iig een paar luie design-keuzes gemaakt. Er ligt heel veel nadruk op het afwerken van to-do lijstjes, klaarblijkelijk om je een motivatie te geven Hogwarts te verkennen. Maar daar hadden ze ook andere design keuzes kunnen maken. Iets meer risico had hier geen kwaad gedaan, wat meer dynamiek in hoe je met andere studenten omgaat en hoe je lessen volgt of niet volgt. Het avontuur-aspect voelt heel erg scripted aan.

Ook zijn er een paar praktische probleempjes, zo vind ik de 3D-map niet echt goed werken, en is het telkens een kriem om door de menu's te springen voor handelingen die je om de haverklap moet doen. Waarom wordt er bijvoorbeeld bij elk menu-punt gestopt als je gewoon met L1/R1 heel snel erdoorheen wilt scrollen?

Kortom, een perfect spel is dit niet, maar het is nog echt vroeg om hier een oordeel over te vellen.


Erg blij om te zien dat iemand mijn mening toch iets of wat deelt, gezien ik me hier als een verloren vogeltje zag in een massa van optimistische reviews. Dacht even dat ik niets meer van games afwist

Heel dat lessen-volgen gegeven is ook iets dat me uitermatig stoort. Ik ben een student op Hogwarts, maar of ik nu al dan niet lessen volg, nobody really gives a f*ck. Dan vond ik dit gegeven bijvoorbeeld veel beter uitgewerkt in Bully. Natuurlijk zullen er dan weer andere mensen zijn die het volgen van lessen echt afschrikken, maar maak gewoon een afweging tussen het volgen van lessen, en dan hier en daar bruikbare addities te leren, of het gewoonweg spijbelen all around, zonder dat dit echt een impact heeft op het verloop van het spel. De dag van vandaag moet zo'n gegeven toch te implementeren zijn.

Hetzelfde merk ik wat op met heel het potions brewen. Dit is op zo'n lineaire manier beschikbaar gesteld, dat ik gewoonweg verrast was dat dit het was. Gewoon receptje kopen, onderliggende ingrediënten mengen en paf, kous is af. Waarom dit niet verder uitwerken? Laat de speler bijvoorbeeld eerst éénmalig echt de instructies volgen tijdens de les/uit een recept (zonder hierbij het handje vast te houden en dat de speler enkel op X moet klikken). Daarna kan ik er dan mee leven dat het gewoon simpel selecteren is en verder, om toch het ritme er niet volledig uit te halen. Verder ben ik er ook erg van verbaasd dat ik niet zelf enkele potions mag maken, zonder het volgen van een recept (à la Skyrim bijvoorbeeld).

Verder lijkt het ook zo te zijn dat potions niet echt een nut hebben in het spel. Ik speel het op de normale moeilijkheidsgraad, en nog nooit in 8 uur op de teller heb ik echt het gevoel gehad dat een potion dit gevecht zoveel optimaler had gemaakt. The Witcher 3, een spel van 8 jaar oud, deed dit veel beter.

Bovenstaande zijn allemaal kleine puntjes die mij niet echt het gevoel geven van 'ik ben een student aan Hogwarts'! Misschien vraag ik gewoonweg iets te veel, maar de snelheid waartoe de game industrie nu eenmaal evolueert doet me steeds hunkeren naar meer.

Ze hadden hier mijn inziens de kans om echt iets moois te maken, maar ik vermoed dat de uiteindelijke score niet verder zal geraken dan maximaal een 3,5.

Ik bijt alvast nog door om te kijken wat er me nog te wachten staat, maar het is me nog onduidelijk of deze me gaat kunnen vasthouden tot de eindcredits.

avatar van richiedoom
4,5
Ben inmiddels een aantal uren verder en ik ben nog steeds in de ban van deze magische wereld. Zo heel veel heb ik nog niet gedaan behalve het kasteel en Hogsmeade verkennen. Zeker in Hogsmeade kijk je je ogen uit met alle winkeltjes en huisjes. Wat een fantastisch oog voor detail!

Ik geef wel toe, dat ik tot nu toe qua side quests vooral bezig ben met dingen zoeken/verzamelen. Ik hoop toch dat er ook wat sidequests voorbijkomen met wat meer diepgang. Maar we gaan het zien!

avatar van richiedoom
4,5
Naast RDR2 is dit de enige game die ik tot nu toe echt in een wandeltempo speel, omdat ik de wereld zo waanzinnig vet vind. Ik geloof dat ik al een uur of 15 verder ben en ik heb van de totale map nog niet eens 10% gezien. Ik kan ook nog steeds niet vliegen want ik heb nog geen bezem.. Echt een heerlijk relaxte game waar ik alle tijd voor neem.

Natuurlijk is de game niet perfect, dat zie ik ook. Maar tot dusver wegen die kritiekpuntjes totaal niet op tegen de algemene ervaring die ik hiermee heb.

patenpac en Grovonion, zijn jullie al afgehaakt?

avatar van patenpac
2,5
richiedoom schreef:
Naast RDR2 is dit de enige game die ik tot nu toe echt in een wandeltempo speel, omdat ik de wereld zo waanzinnig vet vind. Ik geloof dat ik al een uur of 15 verder ben en ik heb van de totale map nog niet eens 10% gezien. Ik kan ook nog steeds niet vliegen want ik heb nog geen bezem.. Echt een heerlijk relaxte game waar ik alle tijd voor neem.

Natuurlijk is de game niet perfect, dat zie ik ook. Maar tot dusver wegen die kritiekpuntjes totaal niet op tegen de algemene ervaring die ik hiermee heb.

patenpac en Grovonion, zijn jullie al afgehaakt?

Toeval wilt dat ik hem net terug opstart. Wel straf dat je na 15 uur nog steeds niet kan vliegen. Ik zit nu met 8 uur op de teller, en mij lukt het al. Heb ook totaal niet het gevoel dat ik hier aan het rushen ben of dergelijke, maar ikzelf vind de wereld niet meteen zo spectaculair, behalve de eerste uren dan. Alles lijkt nogal sterk op elkaar, en de herhaling begint echt significant te worden.

Mijn mening natuurlijk

avatar van Grovonion
4,5
richiedoom schreef:
patenpac en Grovonion, zijn jullie al afgehaakt?
Nee, dat zeker niet. ik speel nog regelmatig, kan echter niet altijd evenveel tijd eraan besteden. Maar ik heb er nog plezier mee en zin verder te spelen.

Ik ben ook eerder een gezapige speler, nu 7 en een half uur onderweg. En nog niet in de buurt van vliegen

avatar van Grovonion
4,5
je kunt in de trophy-lijst een interessante statistiek terugvinden: zo is Hufflepuf klaarblijkeblijk het minst gekozen huis in Hogwarts Legacy. Dat Ravenclaw op drie staat verbaasde me ook niet, maar wat ik wel een beetje opvallend vind is dat er meer ingeschreven zijn in Slytherin dan in Gryffindor. Of teminste qua hoeveelheid spelers die tot dat stuk in het spel volhouden.

avatar van brawljeff
4,0
Heb nu ongeveer 20 uur in de game zitten en het is nog steeds fantastisch. De map is vele malen groter dan ik had verwacht, wat natuurlijk niet per se positief is, maar er is overal wat te doen. Het vliegen op je bezemsteel, verzamelen van fantastic beasts en het verzamelen van items vervelen tot nu toe nog totaal niet. Belangrijke factor hierin is de sfeer van de game, zowel in het kasteel als in de highlands.

Grote verbeterpunten zijn de teksten die je personage uitkraamt als je de map verkent. Die zijn constant hetzelfde en zorgen voor veel irritatie. Ook zijn sommige elementen van de game wat onlogisch, zoals dat je op de grond moet slapen om van dag naar nacht te gaan. Hierdoor heb je geen reden om ooit nog naar je afdeling terug te keren. Een gemiste kans.

avatar van Grovonion
4,5
Ik zit aan een gelijkaardige speelduur. Ik geniet enorm van dit spel, elke spelbeurt is er wel eens weer iets nieuws te doen. Geen perfect spel, maar dankzij sfeer en de liefde die de ontwikkelaars er klaarblijkelijk hebben ingestoken, toch telkens weer een droom om te spelen.

Ik kan me wel voorstellen dat mensen die niks met het Hogwarts-universum aankunnen en de laatste jaren wat te veel open-world games gespeeld hebben hier minder plezier aan hebben, maar voor mij past dit momenteel perfect.

avatar van mrdig
4,0
Is dit ook speelbaar voor een 12 jarige? Zelf heb ik niet echt veel met de Potter/Hogwarts universe en heb niet de behoefte om dit meteen spelen. Maar mijn dochter heeft alle boeken meerdere keren gelezen, alle films meerdere keren gezien etc en dus een groot fan. Ze is daarom ook wel benieuwd naar deze game. Maar is dit niet wat te groot/lastig of wel te doen?

avatar van Grovonion
4,5
Als ze wel al met een controller kan omgaan lijkt het me geen probleem. Het spel niveau is in het algemeen redelijk laag, ik ben zelf niet de beste actie gamer en kan tot nu toe alle battles makkelijk winnen. Hoewel ze bij het bevechten van de guardians misschien wat hulp nodig zal hebben.

Wel ook even in rekening houden dat het spel in vergelijking met de boeken en ook wel films misschien een klein beetje donkerder is. Je bent hier regelrecht een moord-machine bij tijd en wijlen.

Maar de zij-activiteiten en het verkennen van Hogwarts en Hogsmeade alleen al zijn de moeite voor elke Potter-fan.

avatar van mrdig
4,0
Dank voor de info, hier kan ik wel wat mee. Controller kan ze goed mee overweg dus zou goed moeten komen. Puur het verkennen van de wereld is dus ook leuk, goed om te weten

avatar van richiedoom
4,5
Tijd voor een update van mijn kant na 38 uur op de teller, voor wie het interesseert.

Ik merk dat het 'magische' gevoel wat ik aan het begin had wel wat is afgenomen. Dat komt voornamelijk omdat ik zowel Hogwarts als Hogsmeade nagenoeg helemaal heb verkend. En dat zijn juist de twee leukste locaties van heel de game. Desalniettemin heb ik nog steeds zin om telkens de game op te starten en een beetje de rest van de map te verkennen. Ik denk dat ik nog niet de helft van de hele map heb gezien, ik speel dan ook ontzettend traag.

Met het afnemen van het magische gevoel, gaan je toch een aantal zaken storen. Zo vind ik tot nu toe de side quests erg ongeïnspireerd. Het ontstijgt niet vaak het niveau van een fetch quest en dat voelt toch een beetje aan als filler. Ik zeg er wel bij, ik ben met quests nog niet zo heel ver en ik lees veel positieve verhalen over de Playstation exclusive side quest, daar ben ik echter nog niet aanbeland.
Graphics zijn een beetje hit or miss. Het kasteel, de dorpjes, het landschap, het ziet er allemaal prachtig uit op de PS5 (Performance mode). Zoom je echter meer in op de characters, dan ziet het er soms echt uit als een 10 jaar oude game. Gezichtsanimaties zijn ook echt niet van deze tijd. Er was destijds veel kritiek op de gezichtsanimaties in Horizon Zero Dawn, maar ik vind het hier nog een stuk minder. Daarnaast zie je af en toe wat pop-in en gekke lichtshows als je van binnen naar buiten of andersom gaat.
Daarnaast vind ik dat er zó veel meer uit deze game gehaald had kunnen worden. Ik denk dat iedereen met een beetje affiniteit voor Harry Potter de lijst wel kan opnoemen met wat ze missen. Quidditch had er wel echt in moeten zitten, dat vind ik wel een grote blunder. Aan de andere kant doet de game ook zó veel goed en zie je aan alles hoeveel liefde de makers van de game in het project hebben gestopt.

Het zijn verder voor mij kleine dingetjes, die mijn algemene ervaring met de game verder niet in de weg zitten. Maar deze game smeekt gewoon om DLC of een vervolg!

avatar van Chrismania
3,0
Herken mij wel in het bericht van Richiedoom. Echter gingen de tekortkomingen mij dusdanig storen dat ik de game na een goede 25 uur aan de kant gelegd heb.

Ik wil gezegd hebben dat de vormgeving van Hogwards subliem is. Ook straalt de game uit dat er met passie voor de franchise aan gewerkt is.
Echter zijn er een aantal zaken op gebied van gameplay die mijns inziens niet in orde waren;

- Zo heb ik nooit echt kunnen wennen aan dat switchen van spell groepen. Dit werkte gewoon niet soepel genoeg.
- Physics puzzles werkten niet lekker.
- Veel quests, zowel hoofd als side, waren niet echt boeiend
- Game gooit er teveel mechanics in (potions brewen, wezens vangen, deze wezens farmen voor upgrade resources, etc.)

Wil er een krappe voldoende aan kwijt omdat ik de presentatie van Hogwards erg indrukwekkend vond. Ook heb ik mij er in het begin prima mee vermaakt. Jammer dat de game niet helemaal overeind blijft bij langer spelen.

avatar van Grovonion
4,5
Ik snap je wel, Chrismania, maar de minpunten wegen bij bij niet door. Ik vind de combinatie van dingen die er toe doen zijn verslavend. En zelfs het switchen van de spell-banks begin ik onder de knie te krijgen. Ook de rest van het battle-systeem vind ik erg goed. Ik heb ook geen last van de grote hoeveelheid mini-games, want dat zijn die mechanics waar jij het over hebt in wezen. Hoewel sommigen ervan mij op den duur ook wel beginnen te vervelen. Zo is alohomora na een keer of 30 wel echt afgezaagd.

Maar goed, het spel is verre van perfect, maar daar kom ik nog eens op terug nadat ik het spel heb uitgespeeld, iets dat nog een hoofdmissie of 9 in de toekomst ligt.

avatar van Confusie
De combat is erg wennen maar dat vind ik er juist ook zo verfrissend aan. De game is een RPG van het soort dat we ruimschoots kennen maar weet tegelijkertijd een van de meest originele invalshoeken te creëren die ik in tijden heb meegemaakt. Geeft mij het gevoel dat ik toch op de een of andere manier echt eens wat anders speel, in die zin geen moment spijt dat ik hem toch maar even op release ben gaan halen. Een waardige toevoeging aan je collectie.

avatar van mrdig
4,0
Dochterlief bleef aandringen dit weekend en nadat ze akkoord ging met mijn voorstel dat ze dan ook zelf een kleine financiële bijdrage moest doen hebben we de game gehaald. Inmiddels om beurten aan het spelen, zij in huis Hufflepuf en ik in huis Ravenclaw.

Zij als grote Potter fan vermaakt zich opperbest en ik als neutraal iemand vermaak me eigenlijk ook wel, prima rpg en op de 1 of andere manier werkt het toch verslavend: toch nog even die quest doen en dan stop ik, oh wacht dat ook nog ff checken…. En zo gaat het continu door.

Zelfs het vechten lukt mijn dochter nog alleraardigst, de 1e grotere battle moest ze 10x proberen maar uiteindelijk wel zonder m’n hulp gehaald. Speelt ze ook nog op normal, terwijl ik nog zei doe nou even easy niveau maar dat vond ze valsspelen haha. Nu worden de battles wel steeds complexer dus ongetwijfeld moet ik nog es helpen. We gaan het zien, tot nu toe geslaagde aankoop.

avatar van Grovonion
4,5
In mijn ogen worden de battles enkel makkelijker, het ontzag voor een grote groep dark wizards is helemaal weg.

avatar van Fonzzz002
3,5
Fonzzz002 (crew)
Begint ijzersterk, maar (zoals al aangegeven wordt in meerdere recensies) mindert het gaandeweg door de eentonigheid van de missies. In het begin is het prachtig Hogwarts te verkennen, alle bekende plekken te zien en missies doen, de grotten verkennen en allerlei dreigingen te bevechten, over landschappen vliegen, allerlei mini taken doen, dorpjes bezoeken en praten met de verschillende winkeleigenaren etc. Deze dingen blijf je echter voor 30+ uur lang achter elkaar doen, afhankelijk van hoeveel bonus content je besluit te doen. Na de zoveelste grot verkennen, zoveelste keer op en neer rennen in Hogwarts of zoveelste goblin / evil wizard bende uitschakelen ging de lol er wel vanaf. Gelukkig was ik niet ver van de laatste missie en je kunt eenvoudig de moeilijkheidsgraad verlagen, mits je geen behoefte aan lange pittige gevechten hebt.

Maar zelfs met de mindere latere uren is Hogwarts Legacy een leuke game. De wereld is prachtig vormgegeven en het heeft een mooi oog voor detail. Niet alleen is het visueel prettig om naar te kijken, maar er zijn talloze kleine interacties. Veel gebouwen waar je langskomt kun je daadwerkelijk in en soms spelen er kleine verhaaltjes voor je af, wanneer je langs specifieke plekken loopt. Dit soort details maken de wereld heel levendig en prettig om het te verkennen. (Hoogtepunt was het “lopende verhaal” van 2 levende ridderkostuums, waarvan er één steeds zat te neuriën en de andere het beu werd).

Hogwarts Legacy verbeterd tevens een probleem die ik al sinds de eerdere GTA games heb, en de hoofdreden dat open-world games mij meestal niet in de smaak vallen: het reizen. Hogwarts Legacy heeft by far de meest eenvoudige manier van reizen die ik ooit in een open-world game heb gezien! Op elk moment kun je de kaart tevoorschijn halen en meteen teleporteren naar een fast-travel punt (waar je eerder bent geweest). Niet meer steeds op en neer rennen naar dezelfde punten, niet meer lange autoritten maken etc. De fast-travel punten zitten altijd dichtbij belangrijke missies. Zelfs als je ‘een stukje’ moet reizen dan kun je eenvoudig op de bezemsteel springen en ben je er in no time. Geen enkel moment voelde ik frustratie over op en neer gaan, wat het tempo er prettig inhield.

Plus, ook een goede verbetering tegenover menig RPG die hiervoor kwam: je kunt altijd het uiterlijk van de kleding veranderen zonder de goede stats kwijt te raken. Als je in een game de kleding met goede stats wilt dan ziet je personage er meestal vreemd uit, maar Hogwarts Legacy geeft je altijd de optie om de beste stats te behouden terwijl je kleding naar keuze draagt. Fijne toevoeging en ik zat met plezier regelmatig allerlei veranderingen te maken aan het uiterlijk van mijn character.

Buiten de eentonigheid van de missies waren er wat andere dingen die ik liever anders zag. Ondanks dat “een leerling zijn op Hogwarts” centraal staat in het promotiemateriaal, besteed je eigenlijk weinig tijd op Hogwarts. Je volgt 1 les van elk vak en hebt daarna wat bonus missies voor de vakken, maar het is niet een game ala Bully of Persona 5 die lessen combineert met een actiegame. Een vervolg die de nadruk meer op educatie zet, daar zeg ik geen nee tegen.
Verder zijn de iconen op de kaart wat chaotisch bij elkaar gegooid en je kunt ze niet filteren (zodat bv alleen dierenlocaties zichtbaar zijn). De lockpick minigame had weg gemogen, bepaalde uitspraken worden te vaak herhaald, de coolste bonus missie zit verstopt achter een paywall en er zijn soms stemacteurs die niet goed passen bij de personages. Zeker geen vlekkeloze game, maar voor wat het probeerde te doen hebben ze verrassend veel goed uitgewerkt.

De eerste 10 uur zat ik op een 4,5*. Rond de 20 uur zat ik op 4*. Nu zit ik op de 35 uur en heb het wel weer gezien. Als je een Harry Potter fan bent die ook van games kan genieten dan kan dit zeker een leuke ervaring bieden.

3,5*

avatar van Grovonion
4,5
Mooie review, Fonzzz002, ik kan me in zo goed als al je punten vinden. Ikzelf ben echter een gamer die nogal graag alles probeert te doen, dus ik zit idd nu al een uur of 30 "grind"-missies te doen. De sleur zit er desondanks nog niet in maar sommige zaken beginnen wel te enerveren (alohamora modderfunker ). Toch weet het ook nog na 45 uur soms te verbazen, zoals de eerste keer als je een de kust aankomt, of als je de eerste draak missie doet. Hoedanook ga ik nu ook langzaamaan van de laatste 7 hoofdmissies werk maken en het spel wat sneller proberen af te ronden, het begint tijd voor iets nieuws te worden.

avatar van patenpac
2,5
Ikzelf geraak er helaas niet meer toe getrokken. De originele sfeer is helemaal weg bij me, en als ik het nu keer op keer opnieuw probeer, dan voelt het spel me eerlijk gezegd echt bagger aan.

Zoveel puntjes in het spel komen gewoon erg outdated over, en ik krijg hier meer en meer een Ubisoft gevoel. Enkel een In-game aankoop optie lijkt nog te missen.

Het is lang geleden dat ik nog zoveel moeite heb gedaan om een spel nieuwe kansen te geven, maar helaas blijft deze uit de boot vallen voor me.

avatar van Confusie
Game blijft hier vooralsnog onverminderd dikker en dikker worden maar ben nog niet enorm ver rustig aan en speel ook een hoop andere dingen altijd playa playa.

Zo ben ik nog niet bij die fantastic beasts waar je wel eens over hoort.

Erg benieuwd hoe het zich voor mij in de toekomst verder gaat ontvouwen.

avatar van Noah
4,0
Ruim 60 uur erop zitten. Heb vrijwel alles gedaan en alle challenges gehaald. Heb mij erg vermaakt. Als Harry Potter fan is er genoeg plezier te beleven en de wereld is simpelweg magish. Je hebt gewoon zin om uren erin te vertoeven zonder iets noemenswaardig te doen. Kreeg er maar niet genoeg van. Daarom ben ik ook best teleurgesteld dat het spel zo kort is. Na jaren wachten en zoveel delays had ik echt meer dan 100 uur aan content verwacht. Hopelijk krijgen we in de toekomst een waardige dlc. Dit spel schreeuwt erom.

Vond het verhaal overigens wel vrij matig en bepaalde delen van het spel zijn toch best repetitive (95 Merlin Trials!! Are you kidding me?) te noemen. Daarnaast zijn die (114) treasure vaults het niet waard om te doen als je de beste gear wilt hebben. Hoe hoger je level, hoe beter de gear. Dus je kan beter de kledingwinkel in Hogsmeade bezoeken na elke level omhoog. Het refresht om de drie dagen met nieuwe items in de winkel als het goed is. Ook traits zijn level verbonden en de beste manier om elke trait te krijgen is om een bandit camp te ontruimen. Let op! Zorg wel voor dat je het spel handmatig opslaat voordat je een chest opent in een bandit camp. Zo kun je zolang mogelijk openen, herladen en opslaan tot je de beste trait krijgt.

avatar van Noah
4,0
Er is overigens een bizarre side quest in Hogsmeade die je echt niet mag missen. Alleen beschikbaar voor PS5 gamers en enkel te spelen in het winterseizoen. Dacht op een avond even snel een side quest te doen voordat ik ging slapen. Man, een uur later zat ik rechtop klaarwakker met wijde ogen haha. Heel toffe, absurde missie.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:51 uur

geplaatst: vandaag om 17:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.