menu

Sackboy: A Big Adventure (2020)

mijn stem
3,83 (12)
12 stemmen

PlayStation 4 / PlayStation 5 / PC
Platform / Action
single player / multi player

Ontwikkeld door Sumo en XDev
Uitgegeven door Sony

Neem Sackboy mee op een episch 3D-platformavontuur met je vrienden. Ga spannende, onvoorspelbare uitdagingen aan terwijl je onderscheidende handgemaakte landen verkent door middel van diep meeslepende en expressieve bedieningselementen. Verken hier, daar en overal terwijl je Sackboy's diverse moveset gebruikt om een grote verscheidenheid aan spannende uitdagingen, woeste vijanden en verrassende verrassingen het hoofd te bieden.

Trailer

https://www.youtube.com/watch?v=C3I6SoCN5bI

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.

zoeken in:
4,0
Intro

Soms heb je een meevaller , soms heb je een tegenvaller
Dit jaar heb ik diverse spellen ge-pre-orderd of full budget gekocht , met wisselend succes.
Hoe gaat het Sackboy af ?(Bekend voor alle LittleBigPlanet spelers)



Co-op fun

Om maar meteen met de deur in huis te vallen. Wat een grappige co-oper is dit. Het mogen duidelijk zijn dat dit op de jongere spelers gericht is. Maar ook als volwassen man , kon ik vaak me glimlach niet inhouden. Alles oogt schattig , lief en leuk. (Veel lof dus voor de graphics) Toch vind ik dat dit spel co-op het best tot zijn recht komen (daarnaast heb je diverse levels die alleen co-op gespeeld kunnen worden .


Levels

Als je sackboy speelt is het al snel duidelijk waar ze de mosterd vandaag hebben gehaald , namelijk: Rayman.

Zo zijn de geliefde muzieklevels uit het bovengenoemde spel ook hier van de partij , de eerder genoemde speciale multiplayer levels , je hebt normale platform levels en je hebt ook nog diverse ridder beproevingen . Al deze content zorgde ervoor dat ik ongeveer 15 uur bezig was om dit spel uit te spelen(vrij lang voor een platformer)


Toch een paar nadelen

Wat ik wel echter een nadeel vind zijn de eindbazen, des de verder je komt in het spel , lijkt de creativiteit op te zijn. Zo komt het voor dat als je een baas verslaat en je wel heel erg een de-ja-vu momentje krijgt. Ik heb dezelfde baas diverse malen verslagen met een heel nihil verschilletje qua setting of qua gameplay. Noem dat toch een smetje op het verder best orgineel level design

Genoeg te ontdekken en te verzamelen


Ook een terugkomende factor van de LittleBigPlanet spellen , door de levels heen kunnen je allerlei kleding en stickers voor je personage vinden door de levels heen(zo dat je personage naar harteloos kan kleden of kan aanpassen met assesoires In de homewereld zitten ook geheime levels verstopt.


Conclusie

Dit spel is geschikt voor jonge gamers en voor oudere gamers, voor ervaren gamers en voor onervaren gamers. Dit alles bij elkaar maakt dit het ideale gezinsspel
Het is nergens vernieuwend maar dat mag je ook niet verwachten
Ik twijfelde tussen een 3'5 en een 4 , ik ga dan toch voor een 4 omdat ik er simpelweg meer plezier aan heb beleefd dan pak hem beet Crash 4 (daarover later meer)

avatar van Q jones
3,0
Leuk, maar te eentonig. Ik miste uitdaging en de drang om verder te spelen. Het samen spelen op de bank is wel grappig. Vandaar ook de 3*

avatar van JacoBaco
4,0
Het lijkt mij vrij duidelijk waar deze game door geïnspireerd is. Super Mario Galaxy en Rayman Legends. Maar Sackboy biedt genoeg creativiteit om alsnog een eigen identiteit te hebben.

De beetje ervaren 3D platform gamer rent en springt hier vrij gemakkelijk doorheen. Je krijgt steeds 4 levens en elk level zit helemaal vol checkpoints. Daarbij zijn de levels niet super groot en als je levens verliest verdien je ze heel vaak weer terug. Hoe ik het zie speel je op deze manier de game eigenlijk op easy. De echte uitdaging is elk level 100% voltooien. Dit maakt de game niet alleen moeilijker, maar dus ook veel leuker! En vooral goud halen bij 15 time trials is flink oefenen!

Een ander pluspunt is de muziek. Het zijn liedjes van bekende artiesten. In het algemeen ontbreekt alleen de zang. Maar sommige zijn 1 op 1 overgenomen of ze zijn in een andere uitvoering. En zo vind ik bijvoorbeeld Material Girl van Madonna erg leuk.

Wat voor mij een nadeel is zijn de (local) co-op en multiplayer trophies. Ik haal graag alle trophies en nu ben ik dus afhankelijk van andere. Maar verder vind ik Sackboy vooral een lekker verslavend spelletje. Inmiddels het einde gehaald, maar ik moet nog wat multiplayer trophies en de moeilijkste time trial halen. Time trial 16 zijn alle 15 time trials aan elkaar geplakt. En dit is met stip de aller moeilijkste trophy van de game!

4,0*

avatar van Winkelwagentje
4,0
Winkelwagentje (moderator)
Ik was ergens al blij dat er geen trophy is die vereist dat je alle levels Ace'd. Iets wat in de LBP games wel zo was. Maar de trials zijn denk ik wel echt killing voor mij om voor de platinum te gaan. Goud halen is inderdaad geen makkelijke opgave, er is echt weinig tot geen foutmarge. En daar komt dan ook nog eens die laatste trial bovenop.

avatar van 3bdelilah
4,0
Een alleraardigste platformer, Super Sackboy 3D World als het ware. Door de offline (en online, maar vooral offline) co-op ook gezellig tijdverdrijf. Beetje aan de makkelijke kant, maar richting het einde is het soms een uitdaging om voor alle droombollen en collectibles te gaan. Gelukkig niet al te extreem. Totdat je dus bij die laatste trial komt, de moeilijkheidscurve gaat dan onverwacht (en onkarakteristiek) keihard omhoog en dat laat toch beetje een zure nasmaak achter.

Winkelwagentje schreef:
Ik was ergens al blij dat er geen trophy is die vereist dat je alle levels Ace'd. Iets wat in de LBP games wel zo was. Maar de trials zijn denk ik wel echt killing voor mij om voor de platinum te gaan. Goud halen is inderdaad geen makkelijke opgave, er is echt weinig tot geen foutmarge. En daar komt dan ook nog eens die laatste trial bovenop.


Die individuele trials waren op zich nog wel te doen, maar die laatste trial waarin je álle 15 trials achter elkaar moet doen (met inderdaad nauwelijks tot geen foutmarge), is gewoon niet leuk meer. Enige trophy die we nog moeten, maar ik denk niet dat ik hier het geduld voor heb. Kom ik later op terug.

avatar van JacoBaco
4,0
De trials waar ik te veel moeite mee had oefende ik. Op die manier kreeg ik het beter onder controle. En tijdens String It Together deed ik de eerste 5 zo snel mogelijk. Daarna (vanaf de trial met de rode krabben) rustiger en veel voorzichtiger. En in het laatste stuk zijn er heel veel van die medailles dat er tijd vanaf gaat. Ik haalde het als ik het mij goed herinner rond de 9:20. Maar goed, dit gezegd hebbende, het is en blijft tering moeilijk!

Gast
geplaatst: vandaag om 04:36 uur

geplaatst: vandaag om 04:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.