Sackboy: A Big Adventure (2020)

PlayStation 5 / PlayStation 4
Platform / Action

Ontwikkeld door Sumo en XDev
Uitgegeven door Sony

Neem Sackboy mee op een episch 3D-platformavontuur met je vrienden. Ga spannende, onvoorspelbare uitdagingen aan terwijl je onderscheidende handgemaakte landen verkent door middel van diep meeslepende en expressieve bedieningselementen. Verken hier, daar en overal terwijl je Sackboy's diverse moveset gebruikt om een grote verscheidenheid aan spannende uitdagingen, woeste vijanden en verrassende verrassingen het hoofd te bieden.

Intro

Soms heb je een meevaller , soms heb je een tegenvaller
Dit jaar heb ik diverse spellen ge-pre-orderd of full budget gekocht , met wisselend succes.
Hoe gaat het Sackboy af ?(Bekend voor alle LittleBigPlanet spelers)

Co-op fun

Om maar meteen met de deur in huis te vallen. Wat een grappige co-oper is dit. Het mogen duidelijk zijn dat dit op de jongere spelers gericht is. Maar ook als volwassen man , kon ik vaak me glimlach niet inhouden. Alles oogt schattig , lief en leuk. (Veel lof dus voor de graphics) Toch vind ik dat dit spel co-op het best tot zijn recht komen (daarnaast heb je diverse levels die alleen co-op gespeeld kunnen worden .

Levels

Als je sackboy speelt is het al snel duidelijk waar ze de mosterd vandaag hebben gehaald , namelijk: Rayman.

Zo zijn de geliefde muzieklevels uit het bovengenoemde spel ook hier van de partij , de eerder genoemde speciale multiplayer levels , je hebt normale platform levels en je hebt ook nog diverse ridder beproevingen . Al deze content zorgde ervoor dat ik ongeveer 15 uur bezig was om dit spel uit te spelen(vrij lang voor een platformer)

Toch een paar nadelen

Wat ik wel echter een nadeel vind zijn de eindbazen, des de verder je komt in het spel , lijkt de creativiteit op te zijn. Zo komt het voor dat als je een baas verslaat en je wel heel erg een de-ja-vu momentje krijgt. Ik heb dezelfde baas diverse malen verslagen met een heel nihil verschilletje qua setting of qua gameplay. Noem dat toch een smetje op het verder best orgineel level design

Genoeg te ontdekken en te verzamelen

Ook een terugkomende factor van de LittleBigPlanet spellen , door de levels heen kunnen je allerlei kleding en stickers voor je personage vinden door de levels heen(zo dat je personage naar harteloos kan kleden of kan aanpassen met assesoires In de homewereld zitten ook geheime levels verstopt.

Conclusie

Dit spel is geschikt voor jonge gamers en voor oudere gamers, voor ervaren gamers en voor onervaren gamers. Dit alles bij elkaar maakt dit het ideale gezinsspel
Het is nergens vernieuwend maar dat mag je ook niet verwachten
Ik twijfelde tussen een 3'5 en een 4 , ik ga dan toch voor een 4 omdat ik er simpelweg meer plezier aan heb beleefd dan pak hem beet Crash 4 (daarover later meer)