Returnal (2021)

PlayStation 5

Ontwikkeld door Housemarque
Uitgegeven door Sony

Returnal combineert actie met roguelike-gameplay tot een third-person shooter waar spelers vechten om een vijandige planeet te overleven die elke keer dat je sterft verandert. Spelers kunnen instinctief schakelen tussen de verschillende schietmodi door gebruik te maken van een enkele adaptieve trigger en kunnen na de dood weer in actie komen.

Reviews are in, regent achten en negens voor deze eerste poging at a AAA game van Housemarque!
Ik hou niet zo van deze setting en ben niet particularly fond of roguelikes..Maar anderen hier die deze wel day 1 gaan gamen?

avatar van AdrievMer86
Vrijdag 30 april nog een uurtje mee beziggeweest voordat ik naar het werk ging.
Maar ik was ineens mindblown en zeer onder de indruk. Als retro gamer was ik al direct gek op deze game omdat het retro elementen gebruikt en perfect met tegenwoordige tijd weet te combineren.
Ontwikkelaar Housemarque weet precies wat ze moeten doen om pro gamers, tegenwoordige gamers en retro gamers te benaderen.
Moet er wel bij zeggen dat deze game niet voor iedereen geschikt is.
Maar als je een ps5 hebt, je hebt geduld en bent gek op retro games, koop deze game!

De game doet me wat denken aan metroid prime met survival mechanics.
Maar dan op een rogue achtige manier waarbij de wereld steeds regenereerd/veranderd en nooit hetzelfde blijft.
Game is wel moeilijk en dat komt voornamelijk omdat je dan niet sterk genoeg bent voor een bepaald gedeelte in de game. Op dat gebied dacht ik gelijk aan een rpg.
Het is een kwestie van aanpassen, upgraden, exploren en overleven.
Nog niet lang gespeeld en daardoor niet genoeg overzicht over de game, al vond ik het eerste uur zeer indrukwekkend.

avatar van Mr. Olaf
Heb helaas geen PS5 maar vind het wel leuk om op YouTube naar walkthroughs te kijken van games die ik niet kan spelen. Zoals deze. Heb er footage van gezien en het ziet er heel tof uit. Zo’n game is niet aan mij besteed omdat ik daar simpelweg het geduld niet voor heb maar kan me voorstellen dat, als je liefhebber van het genre bent, je veel plezier met deze game gaat hebben!

avatar van Goodfella
Kolere wat een feest. Sinds Sekiro niet meer iets gespeeld dat zóveel van je vraagt. Een fysieke ervaring. Pas net bij de tweede biome, ben voor m'n gevoel nog nergens, maar er gaat voor mij niets boven het idee dat dit beest zich ooit gaat leren temmen.