Monster Hunter Rise (2021)

Nintendo Switch / PC

Ontwikkeld door Capcom

De game speelt zich af in het door ninja's geïnspireerde Kamura Village. De game nodigt je uit allerlei levendige ecosystemen te verkennen en tegen enorme monsters te vechten om uiteindelijk de ultieme hunter te worden. Het verhaal speelt zich een halve eeuw na de verwoestende laatste grote ramp af. Hunters krijgen te maken met een nieuw en angstaanjagend monster dat is opgedoken en overal dood en verderf zaait.

Ja het vele grinden in de vorige delen (wat nu veel minder is) en bijvoorbeeld een half uur lang met z'n 4en een Monster proberen te verslaan. Wat nog steeds zo is, word goed gemaakt door de diepgang van de wapens (dus kies je wapen met zorg) maar je voldoening zal groot zijn als het je wil lukken. Maar ik ben bang dat mensen te snel hun kick willen halen (vooral hier in het westen) ik noem een Call of Duty of een Battle Royale spel. Doom 5 is dan weer een uitzondering maar deze Monster Hunter Rise staat voor meer avontuur en doorzettingsvermogen. Het is een vreemde eend in de bijt maar man o man je gaat je vermaken! maar probeer over die 'kleine' drempels te komen en word een echte Monster Hunter.

avatar van Proeflokaal
Monster Hunter Rise is de beste versie om als beginner in te stappen. Rise voelt als een portable versie van World maar heeft toch genoeg eigen smoel om volledig eigen aan te voelen. Vooral de nieuwe draken zijn echt geweldig gedaan. De gameplay is ten opzichte van World nog verder aangepakt en dat resulteert in de meest toegankelijke Monster Hunter game tot nu toe. Ik heb er inmiddels ruim 100 uur inzitten. Dus dan doet Capcom het toch weer goed. Mocht je nog twijfelen, dit is de Monster Hunter om in te stappen. De eerste patch is vandaag verschenen en aangezien dit een grote hit is verwacht ik dat er nog veel keer gaat komen. Twee kleine minpuntjes, de rampages zijn niet helemaal mijn ding. Ik beschouw het maar als een soort tower defense minigame, ok maar geen uitblinker. En voor een veteraan is het begin misschien iets te easy, al valt dat laatste misschien onder de noemer beroepsdeformatie. Wat er vooral uitschiet is de online implementatie. Die is heel goed. Online of offline. Dit is levels snacken met een zeer verslavende gameloop. Toppper.