Monster Hunter Rise (2021)

Nintendo Switch / PC / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Xbox One / Xbox Series X/S
Action / RPG

Ontwikkeld door Capcom

De game speelt zich af in het door ninja's geïnspireerde Kamura Village. De game nodigt je uit allerlei levendige ecosystemen te verkennen en tegen enorme monsters te vechten om uiteindelijk de ultieme hunter te worden. Het verhaal speelt zich een halve eeuw na de verwoestende laatste grote ramp af. Hunters krijgen te maken met een nieuw en angstaanjagend monster dat is opgedoken en overal dood en verderf zaait.

Die hoes had wel wat mooier gekund Capcom..
Het is wel mooi om te zien dat het (hopelijk) een Nintendo exclusief is, dat word steeds belangrijker sinds Microsoft zakken met geld bedrijven op koopt. Dit schijnt een Monster Hunter te zijn met veel meer verhaal er in en dat is precies wat ik miste in de vorige delen en een uitstekend geschikt spel voor online.
Ja ik heb hier nu al zin in..

Monster Hunter Rise is beter, uitgebreider en op een passender platform | Preview | Gamer.nl

"Dit belooft een spel te worden waar we het nog jaren over zullen hebben."

Woah! vandaag even de demo testen dames en heren..
En zet die hype train maar in beweging..

Recensies:

Review: Monster Hunter Rise is de beste en meest toegankelijke game in de reeks | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
een 9

Monster Hunter Rise Review - Ideaal voor nieuwkomers - nl.ign.com
een 8

Monster Hunter Rise pusht de Switch tot zijn limiet | Review | Gamer.nl
een 9

Lekkere hoge scores maar dit lag toch al in de verwachting !? onbegrijpelijk weinig interesse in deze Monster Hunter Rise in deze topic. En jullie noemen jullie je zelf gamers!... ja maar we hebben het zo druk met dit en dat spel. Oke oke ieder zijn ding he vrijdag weer los op de Switch of PC zin in.... heel erg veel zin in.

Echt compleet niet mijn soort game. Heb wel vandaag wat reviews gelezen en bekeken. Visueel mooi maar het zou me na een uur al vervelen ben ik bang,

Wel een mooie Switch exclusive voor de consolemarkt.

Hey Squall Lionheart ben jij wat een liefhebber van deze Japanse game?.

Could be... Ben er nog nooit echt ingedoken. Generations even bij een buddy op de Switch gedaan, begon best underwhelming... Maar ook nog een tijdje World meegekeken bij MikeMannuh, die is er, na een bumpy begin uiteindelijk toch nog ingerold, dus... Als 'ie eens langspiept in een sale snack ik die wel ooit mee.

Ja het vele grinden in de vorige delen (wat nu veel minder is) en bijvoorbeeld een half uur lang met z'n 4en een Monster proberen te verslaan. Wat nog steeds zo is, word goed gemaakt door de diepgang van de wapens (dus kies je wapen met zorg) maar je voldoening zal groot zijn als het je wil lukken. Maar ik ben bang dat mensen te snel hun kick willen halen (vooral hier in het westen) ik noem een Call of Duty of een Battle Royale spel. Doom 5 is dan weer een uitzondering maar deze Monster Hunter Rise staat voor meer avontuur en doorzettingsvermogen. Het is een vreemde eend in de bijt maar man o man je gaat je vermaken! maar probeer over die 'kleine' drempels te komen en word een echte Monster Hunter.

avatar van Proeflokaal
Monster Hunter Rise is de beste versie om als beginner in te stappen. Rise voelt als een portable versie van World maar heeft toch genoeg eigen smoel om volledig eigen aan te voelen. Vooral de nieuwe draken zijn echt geweldig gedaan. De gameplay is ten opzichte van World nog verder aangepakt en dat resulteert in de meest toegankelijke Monster Hunter game tot nu toe. Ik heb er inmiddels ruim 100 uur inzitten. Dus dan doet Capcom het toch weer goed. Mocht je nog twijfelen, dit is de Monster Hunter om in te stappen. De eerste patch is vandaag verschenen en aangezien dit een grote hit is verwacht ik dat er nog veel keer gaat komen. Twee kleine minpuntjes, de rampages zijn niet helemaal mijn ding. Ik beschouw het maar als een soort tower defense minigame, ok maar geen uitblinker. En voor een veteraan is het begin misschien iets te easy, al valt dat laatste misschien onder de noemer beroepsdeformatie. Wat er vooral uitschiet is de online implementatie. Die is heel goed. Online of offline. Dit is levels snacken met een zeer verslavende gameloop. Toppper.

Monster Hunter Rise inmiddels zes miljoen keer verscheept | Nieuws | Gamer.nl

En verkocht natuurlijk he (daar kun je wel van uit gaan).

Ik vraag me trouwens wel af of het nemen van een foto van ieder dier die je tegen komt een verplichting is om daar door meer opties en punten te krijgen?. Anders word het een obsessie zoals in New Pokémon Snap (2021).

Proeflokaal En wat is je cijfer? je bent al lid sinds 2017 en je hebt nog maar 1 stem uitgebracht.... of is gamen niet meer je bezigheid?.

Vandaag aangeschaft voor onklopbare 15€ (in de fnac solden met extra korting).

Damn. Dat is wel heel goedkoop! Hoop dat ik hem aan die prijs ook nog eens tegenkom want hij staat wel op mijn schier oneindig lijstje.

De extra korting was wel een 10€ bon die ik had, hij staat momenteel afgeprijsd aan 25€

Grovonion schreef:

Dan nog...zelfs dat is een hele redelijke prijs voor een spel dat toch nog niet zo heel oud is en een best populaire franchise tegenwoordig. En dat je dan inderdaad nog een bon had die je extra korting gaf is alleen maar extra meegenomen. Echt een uitstekend koopje. Zeker als je bedenkt dat de PC versie net uit is voor de volle pot (en voor zover ik meen te lezen op diverse plaatsen toch amper verschilt met de Switch versie - zelfs grafisch niet eens zo zeer).

Nu een week gratis te spelen Sinner nu moet je wel..
Het is trouwens ook een van de mooiste spellen die ik gespeeld heb op de Switch.

avatar van bettafish14
Komt januari naar consoles en beschikbaar op Game Pass geloof ik. Ga ik mooi even downloaden dan

avatar van Princess Piranha
Zeker doen! Het is een zeer toffe game