Monster Hunter Rise (2021)

Nintendo Switch / PC

Ontwikkeld door Capcom

De game speelt zich af in het door ninja's geïnspireerde Kamura Village. De game nodigt je uit allerlei levendige ecosystemen te verkennen en tegen enorme monsters te vechten om uiteindelijk de ultieme hunter te worden. Het verhaal speelt zich een halve eeuw na de verwoestende laatste grote ramp af. Hunters krijgen te maken met een nieuw en angstaanjagend monster dat is opgedoken en overal dood en verderf zaait.

Die hoes had wel wat mooier gekund Capcom..
Het is wel mooi om te zien dat het (hopelijk) een Nintendo exclusief is, dat word steeds belangrijker sinds Microsoft zakken met geld bedrijven op koopt. Dit schijnt een Monster Hunter te zijn met veel meer verhaal er in en dat is precies wat ik miste in de vorige delen en een uitstekend geschikt spel voor online.
Ja ik heb hier nu al zin in..

Monster Hunter Rise is beter, uitgebreider en op een passender platform | Preview | Gamer.nl

"Dit belooft een spel te worden waar we het nog jaren over zullen hebben."

Woah! vandaag even de demo testen dames en heren..
En zet die hype train maar in beweging..

Recensies:

Review: Monster Hunter Rise is de beste en meest toegankelijke game in de reeks | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
een 9

Monster Hunter Rise Review - Ideaal voor nieuwkomers - nl.ign.com
een 8

Monster Hunter Rise pusht de Switch tot zijn limiet | Review | Gamer.nl
een 9

Lekkere hoge scores maar dit lag toch al in de verwachting !? onbegrijpelijk weinig interesse in deze Monster Hunter Rise in deze topic. En jullie noemen jullie je zelf gamers!... ja maar we hebben het zo druk met dit en dat spel. Oke oke ieder zijn ding he vrijdag weer los op de Switch of PC zin in.... heel erg veel zin in.

Echt compleet niet mijn soort game. Heb wel vandaag wat reviews gelezen en bekeken. Visueel mooi maar het zou me na een uur al vervelen ben ik bang,

Wel een mooie Switch exclusive voor de consolemarkt.

Hey Squall Lionheart ben jij wat een liefhebber van deze Japanse game?.

Could be... Ben er nog nooit echt ingedoken. Generations even bij een buddy op de Switch gedaan, begon best underwhelming... Maar ook nog een tijdje World meegekeken bij MikeMannuh, die is er, na een bumpy begin uiteindelijk toch nog ingerold, dus... Als 'ie eens langspiept in een sale snack ik die wel ooit mee.

Ja het vele grinden in de vorige delen (wat nu veel minder is) en bijvoorbeeld een half uur lang met z'n 4en een Monster proberen te verslaan. Wat nog steeds zo is, word goed gemaakt door de diepgang van de wapens (dus kies je wapen met zorg) maar je voldoening zal groot zijn als het je wil lukken. Maar ik ben bang dat mensen te snel hun kick willen halen (vooral hier in het westen) ik noem een Call of Duty of een Battle Royale spel. Doom 5 is dan weer een uitzondering maar deze Monster Hunter Rise staat voor meer avontuur en doorzettingsvermogen. Het is een vreemde eend in de bijt maar man o man je gaat je vermaken! maar probeer over die 'kleine' drempels te komen en word een echte Monster Hunter.