Spider-Man: Miles Morales (2020)

PlayStation 4 / PlayStation 5

Ontwikkeld door Insomniac
Uitgegeven door Sony

Een jaar na de eerste game en de DLC heeft Miles zich als ervaren Spider-Man volledig geïntegreerd in het zwarte en rode pak terwijl hij zowel zijn nieuwe thuis in Harlem als de rest van New York City verdedigt tegen een bendeoorlog tussen het energiebedrijf Roxxon en een hightech crimineel leger onder leiding van de Tinkerer.

Dit is er zo eentje waar ik dus in de review footage (wederom bij ondermeer ACG of Digital Foundry eigenlijk relatief weinig verschil merk. Het ziet er 'wat mooier' uit - maar ook weer niet zo erg dat ik van verbazing weggeblazen wordt. Nou is dat wel iets wat altijd bij launchtitels het geval is maar ik blijf een beetje bij mijn punt voorlopig dat we niet al te bizar grote stappen voorwaarts op grafisch gebied moeten verwachten. (en ik kick zelf nou niet zo bizar op 'the biggest, the best etc etc - ik vond 'Little Hope' eergisteren al prachtig om te zien).

Maar...als ik het zo zie dan heb ik dus best wel de interesse om het te spelen - net zoals Spider-Man - eigenlijk wellicht een van DE titels waarom ik of een PS4 of een PS5 aanschaf zou everwegen binnen een paar jaar. Het loopt zo te zien heerlijk vloeiend qua door de stad heengaan en je rondmeppen en ik moet wel zeggen van alle Spider-types (en dat zijn er in 2020 echt een hele hoop) zijn de originele en Miles Morales ook de enige die me ook echt boeien qua verhalen in de comics en het lijkt me dat ze de essentie van het personage netjes weten neer te zetten (complete noob).

Dus ja...dit vind ik dus net zoals ik al bij de Dark Pictures Anthology met Until Dawn zo een van die titels die ik eigenlijk wel op mijn wishlist heb. Spider-Man en Miles Morales.

Top trouwens. Spel verkrijgbaar vanaf 12 november, eerste stem, een 2, op 12 november om 8 uur. Dat ging wel heel erg snel, net zoals de nieuwe COD, Assassin's Creed en Sakuna of Rice and Ruin, games die je toch wel enkele tientallen uren bezig houden. Laat staan dat deze stem in de nabije toekomst is geplaatst dus

willekeurige haatstemmen? of telkens 5 minuten op youtube gekeken en genoeg om te beoordelen?
Gamemeester, leg eens uit aub?

Willekeurige trollstemmen idd. Assassin's Creed Valhalla op dag 1 om 8 s'morgens, een spel van enkele tientallen uren (dat de meeste reviewers wellicht nog niet eens uitgespeeld hadden) van hetzelfde pak een laken.