Spelunky 2 (2020)

PlayStation 4 / PC
Action / Platform

Ontwikkeld door Mossmouth en Blitworks
Uitgegeven door Mossmouth

Spelunky keert terug in dit sterk uitgebreide vervolg op het originele roguelike-platformspel! Maak kennis met de nieuwe generatie verkenners die zich op de maan bevinden, op zoek naar schatten en vermiste familie. Spelunky 2 bouwt voort op de unieke, gerandomiseerde uitdagingen die het origineel tot een klassieker hebben gemaakt en biedt een enorm avontuur ontworpen om spelers jong en oud tevreden te stellen. Verken het spel alleen, speel lokaal met maximaal vier spelers of ga, voor het eerst, met vrienden online om samen de mysteries te ontrafelen (of vecht het uit in de competitieve Arena-modussen). De wereld van Spelunky 2 is nog dichter dan die van het oorspronkelijke spel en bevat meer gebieden, personages, vallen en voorwerpen, maar ook nieuwe manieren voor interactie ermee (en voor interactie onderling). De wereld is ook op andere manieren uitgebreid, met vertakkende paden en meerlaagse levels die een derde dimensie toevoegen aan de klassieke 2D-platformgameplay.

• vanaf dinsdag 29 september te koop voor de PC