Under the Jolly Roger (2020)

Nintendo Switch
Action / RPG

Ontwikkeld door HeroCraft
Uitgegeven door HeroCraft

Under the Jolly Roger is een actie-RPG met piratenthema die zich afspeelt in een open wereld. Je kunt vrij ronddolen in drie grote werelddelen vol koloniën en forten, met honderden missies en talloze schepen om te plunderen. Je kunt handelen, vechten, verkennen of je vrienden erbij roepen om samen de landrotten te overwinnen!

Ook eentje die recent is verschenen en op mijn wishlist staat. Feitelijk lijkt me dit (weer) een grote remake van Sid Meier's Pirates, maar wel groter en grafisch net wat mooier dan de laatste (op de PSP?).

De ship-to-ship combat houd het midden tussen dat spel en Assassin's Creed Black Flag lijkt me - je kan nl ook hier schepen en forten enteren op een wat uitgebreidere manier, al lijkt dat toch wat houterig aan te doen.

Maar toch een game die ik vroeg of laat wel oppik al dan niet in een sale. Al was het maar voor de ship-to-ship combat - want dat was ook al mijn favoriete onderdeel bij Black Flag.