Hyrule Warriors: Age of Calamity (2020)

Alternatieve titel: Zelda Musou: Age of Calamity

Nintendo Switch

Ontwikkeld door Omega Force en Koei Tecmo

Reis naar het verleden en vecht om de teloorgang van Hyrule te voorkomen in Hyrule Warriors: Age of Calamity voor de Nintendo Switch! Een eeuw voor de gebeurtenissen in The Legend of Zelda: Breath of the Wild hangt het lot van Hyrule aan een zijden draadje. Leid je troepen naar het slagveld en vecht tegen Ganon, het Onheil, in een ultieme poging om het koninkrijk te redden.

Nu is er een gratis demo verkrijgbaar!
Dit spel word groots maar veel mensen weten dat nog niet..

avatar van Eraser2
Ik heb de demo al even gespeeld en de gameplay is wel heel erg lekker hoor. Het is gewoon alsof ik BotW weer aan het spelen ben. Wel merk ik wat framerate issues op als er veel vijanden tegelijk aanwezig zijn op het scherm (bijna altijd).

avatar van Princess Piranha
Yes echt heel veel zin in!

Zelf ben ik niet een fan van de Warriors formule. Dus ik koop het vooral voor de BotW wereld en personages. Toffe manier om de backstory van BotW te kunnen ontdekken, kan niet wachten om weer in die wereld te duiken

avatar van Eraser2
Ik had het niet verwacht maar na het spelen van de demo wil ik deze game erg graag hebben! Ik had niet verwacht dat het zo’n verhalende game zou zijn maar dat is het dus wel. De backstory van BotW intrigeert enorm. Daarbij is de gameplay echt lekker.

Ik sla de demo over ik wil dit van af het begin meemaken, dat hier een goed verhaal in zit is zeker een dikke plus. Het verhaal, de setting van Breath of the Wild en het hack and slash gameplay (wat voor sommigen misschien een drempel is) kan alleen maar goed gaan worden..
Maar hopelijk speelt het wel lekker soepel dat is misschien het enige zorgelijke punt.

De demo hoef ik niet per se te spelen. De vorige Hyrule Warriors was goed genoeg om deze ook gewoon aan te schaffen. Ook al heb ik daar hooguit iets van 30 uur inzitten (of een beetje meer) op de WiiU. Alleen zal het bij wellicht 'wat later' worden aangezien ik ook nog helemaal in het begin van Fire Emblem Warriors zit (als soortgelijk spel) en Wasteland 3 en Cyberpunk niet al te ver in een toekomstige planning zitten.

Ik moet zeggen de Warrior games bevallen me best - ik zou vroeg of laat ook de Dragon Quest Warrior Quest games eens spelen en de Dynasty Warrior 7 of 8 die ik op de ps3 heb. Keuze genoeg op dit gebied.

Maar goed. Deze komt er ook wel. Naar schatting NA Cadence of Hyrule complete maar VOOR Metroid Prime 4

Hyrule Warriors: Age of Calamity geeft betekenis aan alternatieve Zelda-games | Preview | Gamer.nl

Het spel schijnt toch wat last te hebben van framedrops en het zou ook last hebben van matige camera standpunten.. ik was er al wat bang voor. Maar voor de rest is het allemaal zeer positief dus daarna snel een patch uitbrengen Nintendo!, en dan gaan we weer hakken in het mooiste Zelda landschap.

avatar van Maxigames
Ben er mee begonnen. De eerste keer dat ik een warriors game speel, best wel even wennen maar tot nog toe vermakelijk! Qua gameplay voelt het totaal niet als een Zelda game maar dat had ik ook verwacht. Gewoon massa's vijanden in de pan hakken is natuurlijk altijd vermakelijk, wat dat betreft zal het speelplezier geen probleem zijn. Ik had m gelijk op "hard" ingesteld aangezien ik bang was dat het een cakewalk zou worden, maar ik kan al zeggen dat dat wel meevalt. De eerste missie was erg makkelijk, maar nu ik iets verder ben en m'n healing items te vroeg op maakte in een missie werd het al erg pittig het nog te kunnen uitspelen en ben ik die maar opnieuw gestart.

avatar van Princess Piranha
banjo schreef:
Hmm is er nog niemand bezig met dit spel..?

Hierzo! Speel het co-op met mijn vriend

So far so good! Ik heb moeite met informatie opslaan, dus bij geen enkele moveset heb ik echt controle of weet ik wat ik precies doe. Maar met wat rammen op Y en X kom ik wel gewoon goed mee, dus blijkbaar kan ik het wel haha. Ook heerlijk om in de hoofdmissies Koroks te kunnen zoeken!

De armor die je Link geeft, is trouwens ook te zien in de cutscenes. Dat zorgt soms voor hilarische momenten, zoals dat we Link geen broek en armor gaven, maar alleen de rubberen Vishelm. Maar toen kwam er een missie een cutscene waarin Revalli wijst naar Link en vol afgunst vraagt waarom uitgerekend hij gekozen is en mee gaat. Groot gelijk heb je, Revalli

Ja even wat persoonlijke ervaringen lezen vind ik altijd fijn...
En het is ook mooi dat door het Zelda thema meer mensen kennis maken met hack and slash spellen wat toch wel een beetje ondergewaardeerd is.