
Hyrule Warriors: Age of Calamity (2020)
Alternatieve titel: Zelda Musou: Age of Calamity
Nintendo Switch
Action
single player / multi player
Ontwikkeld door Omega Force en Koei Tecmo
Uitgegeven door Nintendo
Reis naar het verleden en vecht om de teloorgang van Hyrule te voorkomen in Hyrule Warriors: Age of Calamity voor de Nintendo Switch! Een eeuw voor de gebeurtenissen in The Legend of Zelda: Breath of the Wild hangt het lot van Hyrule aan een zijden draadje. Leid je troepen naar het slagveld en vecht tegen Ganon, het Onheil, in een ultieme poging om het koninkrijk te redden.
Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=uDMWRRAEogs
Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.
Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.
Dit spel word groots maar veel mensen weten dat nog niet..

Zelf ben ik niet een fan van de Warriors formule. Dus ik koop het vooral voor de BotW wereld en personages. Toffe manier om de backstory van BotW te kunnen ontdekken, kan niet wachten om weer in die wereld te duiken
Maar hopelijk speelt het wel lekker soepel dat is misschien het enige zorgelijke punt.
Ik moet zeggen de Warrior games bevallen me best - ik zou vroeg of laat ook de Dragon Quest Warrior Quest games eens spelen en de Dynasty Warrior 7 of 8 die ik op de ps3 heb. Keuze genoeg op dit gebied.
Maar goed. Deze komt er ook wel. Naar schatting NA Cadence of Hyrule complete maar VOOR Metroid Prime 4

Het spel schijnt toch wat last te hebben van framedrops en het zou ook last hebben van matige camera standpunten.. ik was er al wat bang voor. Maar voor de rest is het allemaal zeer positief dus daarna snel een patch uitbrengen Nintendo!, en dan gaan we weer hakken in het mooiste Zelda landschap.
Hyrule Warriors: Age of Calamity is inmiddels al drie miljoen keer verscheept | Power Unlimited - pu.nl

Hmm is er nog niemand bezig met dit spel..?
Hierzo! Speel het co-op met mijn vriend
So far so good! Ik heb moeite met informatie opslaan, dus bij geen enkele moveset heb ik echt controle of weet ik wat ik precies doe. Maar met wat rammen op Y en X kom ik wel gewoon goed mee, dus blijkbaar kan ik het wel haha. Ook heerlijk om in de hoofdmissies Koroks te kunnen zoeken!

De armor die je Link geeft, is trouwens ook te zien in de cutscenes. Dat zorgt soms voor hilarische momenten, zoals dat we Link geen broek en armor gaven, maar alleen de rubberen Vishelm. Maar toen kwam er een missie een cutscene waarin Revalli wijst naar Link en vol afgunst vraagt waarom uitgerekend hij gekozen is en mee gaat. Groot gelijk heb je, Revalli

En het is ook mooi dat door het Zelda thema meer mensen kennis maken met hack and slash spellen wat toch wel een beetje ondergewaardeerd is.
Maar goed even door button smashen tot dat ik een meester hier in ben

Ik heb moeite met informatie opslaan, dus bij geen enkele moveset heb ik echt controle of weet ik wat ik precies doe. Maar met wat rammen op Y en X kom ik wel gewoon goed mee, dus blijkbaar kan ik het wel haha
Dat ligt hem niet aan jouw hoor... dit spel gaat er van uit dat we allemaal al gevorderden zijn in dit genre, en als er dan al uitleg is dan komt dat maar een paar seconden in beeld...
Dat is gewoon niet duidelijk, even voor de goede orde ik ben maar net begonnen met dit spel maar dit is wat me als eerste opvalt.
- Tutorial
Het geluk met de Musou games zoals als Hyrule, Fire Emblem of Dynasty Warriors is dat de basis in principe heel eenvoudig is. Heb je die eenmaal onder de knie dan kan je zo van reeks tot reeks overspringen. Meestal is het idd ieys van y y x, y y y x, y y y y x, - en afgaande daarvan heb je dus een soort van special move. Ook vult een balkje zich aan de linkerkant waarna je met (meestal A) een supermove kunt uitvoeren. Verder is het ook wat strategischer dan mensen vaak denken, generaals, hoofdkarakters en bassissen beschermen en achter de main objective aangaan en je komt al heel erg ver.
En neen. Deze staat op de Wishlist, niet in bezit, maar heb heel even de demo geprobeerd en het speelt zoals elk spel in dit genre. Maar laat me ook deze ter tijd en stond wel leuk vinden. Zeker als ze vast zitten aan bekende franchises zoals Zelda, Fire Emblem of Dragon Warrior.
De gameplay had ik snel onder de knie en ik speelde het liefst met Link. Wat ik wel merkte is dat ik niet vaak wisselde tussen characters, omdat ik Link gewend was en andere personages dan minder natuurlijk aanvoelden.
De framerate is inderdaad een ramp. Maar hoe laag deze soms zakte, het werd nooit onspeelbaar. De ontwikkelaars hebben hun best gedaan om de framedrops te verbergen onder special effects en acties. Maar het blijft natuurlijk jammer dat het niet ietwat soepeler loopt allemaal.
Ik ga er nu voor om hem uit te spelen de framerate is nu gewoon veel beter.
Even veder spelen!
Het is een sterk vervolg van de Hyrule Warriors wereld en het had eigenlijk niet beter gekund.
Vooral de toevoeging van de kortere subquests vind ik erg leuk. Ik ben ook zo iemand de ze ongeveer allemaal moet gedaan hebben vooraleer over te gaan naar de main quest, waardoor het spel eigenlijk wat (of heel veel te) makkelijk is. Maar het beperkte RPG element werkt gewoon erg verslavend en is ook perfect voor het format van de Switch. Er is altijd wel iets wat je nog kan doen binnen een bestek van 5 minuutjes.
Gameplay is verder erg vlot. Er zijn genoeg moves, het hack & slash gebeuren is bevredigend en er zijn meer dan voldoende moves en specials om onder de knie te krijgen. In de kern zit het dus echt wel goed met dit spel. Verder zijn de verwijzingen naar Breath of the Wild ook een meerwaarde, zeker als je ziet hoe ze bepaalde elementen van dat spel hierin verwerkt hebben.
Mindere punten vind ik de levels met de voertuigen (besturing vind ik niet fijn) en de levels met tijdslimieten. Zo af en toe kan het een leuke challenge zijn, maar er zijn er iets teveel. Wat mij verder ook nog stoort (maar dat hoort bij het moderne game design) is dat de main quest te weinig uitdaging biedt om het spel ten volle te doorgronden. Ik heb ondertussen een 20-tal personages, maar aangezien je toch het meest met Link op pad bent is hij de sterkste en is er niet genoeg incentive om vol met de anderen aan de slag te gaan. Het is pas na de main quest dat je de punten en kommas van dit soort spellen leert kennen. Het maakt ze toegankelijker voor een breder publiek, maar qua game design vind ik het wat flauw.
Het plot (waar toch best positief op gereageerd wordt) vind ik verder ook niet geweldig. Af en toe krijg je keuzes tussen leveltjes, maar veel maakt het niet uit, en het verloop is redelijk basic. De cutscenes staan de pacing ook meer in de weg dan dat ze daadwerkelijk wat toevoegen.
Maar verslavend is het wel. Zat dit weekend 's avonds wat te gamen en plots was het na 2 uur, da's ook alweer even geleden

DLC heeft zo z'n voor en nadelen, maar ik moet zeggen dat ik het bij de core Nintendo spellen toch wel een fijne toevoeging vindt. Het is in ieder geval duidelijk meer dan snel wat geld vangen. Anderzijds blijf je toch vaak wel voelen dat het content is die er aangeplakt is. Zo is het leuk dat je nieuwe personages erbij krijgt, maar aangezien er daarna geen spel meer over is heb je er ook niet zo heel veel aan. Althans, ik niet, ik moet toch een doel hebben buiten pure gameplay om verder te blijven spelen.
Maar verder weinig op dit spel aan te merken, buiten de punten die ik hierboven al gemeld heb. Een iets moeilijkere main quest, iets minder tijd-gebaseerde subquests en geen vehicle quest had dit nog beter gemaakt, daar staat tegenover dat het spel érg fijn speelt, er meer dan genoeg locaties zijn, het spel letterlijk uitpuilt van content en het mij makkelijk een half jaar geëntertaind heeft.
Een strakke verbetering op het vorige spel.